Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2020-04-02, 15:32
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Alkohol smittar inte som Corona.

Nä sant, alkohol uppenbarligen värre. Sett ur historien har alkohol döden miljontals och åter miljontals. Corona är inte ens upp i sina första miljon haha
Citera
2020-04-02, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Nä sant, alkohol uppenbarligen värre. Sett ur historien har alkohol döden miljontals och åter miljontals. Corona är inte ens upp i sina första miljon haha

Alkohol har funnits i över 1000 år och Corona i tre månader.
Citera
2020-04-02, 16:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.

Men åter till ämnet: om man vet hur de flesta människor är funtade, så förstår man att nästan ingen isolerar sig för alla andras bästa. Det är inte precis någon revolutionerande upptäckt.
Citera
2020-04-02, 16:24
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Alkohol har funnits i över 1000 år och Corona i tre månader.

True story, något som indikerar att man vid detta laget borde lärt sig bättre. Tydligen inte. Fotnot: 1000 år var väl ändå att underdriva...
Senast redigerad av Silver.Swe. 2020-04-02 kl. 16:27.
Citera
2020-04-02, 16:26
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Men åter till ämnet: om man vet hur de flesta människor är funtade, så förstår man att nästan ingen isolerar sig för alla andras bästa. Det är inte precis någon revolutionerande upptäckt.

Also true story. Men sanningen är inte fri förrän sanningen är erkänd. Så många hysteriska idioter på flashbacks som skriver om hur de "värnar om de äldre" ska förtäljas för vad de är: hysteriska idioter som är livrädda som bebisar. För att inte nämna allt hashtaggande i social medier "staying inside for my granny". Makes me wanna puke.

Antingen är man altruist och då är man det konsekvent. Eller så är man en fegis, vilket då ska kungöras för alla.
Citera
2020-04-12, 08:35
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMuffins
Corona-krisen började under första kvartalet så vi får strax se statistiken bör väl komma då i slutet av April om ökningen du påstår är sann eller ej. Men var får du som anställd tillgång till det? Låter orimligt att tro att det gått upp 70 %. Är detta din egen lilla uppskattning eller har du tillgång till statistiken om du enbart arbetar i butik. Jag tror du är en lögnare som drar lite siffror ur din röv.

Men det visar sig som sagt snart om det du säger är sant eller bullshit.

Må väl.

Du sitter väl inte och lägger upp kriterier för hur jag ska presentera mina iakttagelser? Det här med "första kvartalet" och min eventuella insyn i kvartalsrapporter är inte relevant över huvud taget.

Att du väljer att inte tro på vad jag skriver är ganska lustigt. Är det mig du inte gillar eller Systembolaget?

Jag tänker inte ge dig några bevis av uppenbara anledningar men en stadig ökning har vi haft sedan detta drog igång. Vi låg på ca 70% före påskveckan, nu aningen högre, runt 75%. (återigen, min butik, en av de största i landet)

Varför skulle jag ljuga för dig btw? Jag är snart 40 bast och ser ingen anledning till att trolla en massa incels på nätet.

Mvh
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in