2020-03-29, 08:25
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMuffins
Hur har du gjort den uppskattningen?

Hur? Jag jobbar på bolaget och har kännedom om de aktuella försäljningssiffrorna och vad prognoserna säger. Hur orkar du sitta och ställa oneliner-frågor om och om igen? Har du börjat balla ur lite kanske?

Mvh
Citera
2020-03-29, 10:04
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Jobbar på Systembolaget och kan bekräfta att försäljningen gått upp rejält senaste tre veckorna. En uppskattning är en ökning på 50-70%.

Mvh

Det var en kraftig ökning.

Är det några särskilda produkter som sticker ut eller är det bara större försäljning överlag?
Citera
2020-03-29, 11:20
Medlem
KlappMungons avatar
Man accepterar alkoholens skadeverkningar för att det blir bättre stämning på After Worken om folk är lite pruttiga.

Vad ser du för positiva aspekter av Covid-19 som skulle kunna balansera det negativa?
Citera
2020-03-29, 11:44
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Man accepterar alkoholens skadeverkningar för att det blir bättre stämning på After Worken om folk är lite pruttiga.

Vad ser du för positiva aspekter av Covid-19 som skulle kunna balansera det negativa?

Ha ha ha så du anser det vara en moralisk ekvation att alkohol tillåts döda miljontals människor så länge det väger upp stämningen?
Man tar alkohol, inte för att det kompenserar för det dåliga, utan för att man skiter i att det drabbar andra negativt. Inget nobelt i det. Hade man varit så nobel som många vill utge sig för att vara i ’corona-tider’ hade man bojkottat alkohol.

Du har snurrat in på helt fel spår i det presenterade sambandet.
Citera
2020-03-29, 11:54
Medlem
Citat:
länka, jag vill höra skitsnacket, är det han doktorn Micke som varit framme igen?

Läste någonstans att försäljningen gått upp med 10%. Men den har ju tveklöst gått ner på krogarna. Så jag tror att folk dricker lite mer hemma bara.
Citera
2020-03-29, 12:07
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Ha ha ha så du anser det vara en moralisk ekvation att alkohol tillåts döda miljontals människor så länge det väger upp stämningen?
Man tar alkohol, inte för att det kompenserar för det dåliga, utan för att man skiter i att det drabbar andra negativt. Inget nobelt i det. Hade man varit så nobel som många vill utge sig för att vara i ’corona-tider’ hade man bojkottat alkohol.

Du har snurrat in på helt fel spår i det presenterade sambandet.

Ja det är självklart en moralisk ekvation. Alkohol är något som innebär njutning och förhöjd livskvalitet för många medan det innebär motsatsen för andra.

Jag säger inte att man måste anse att det positiva uppväger det negativa, bara att det finns positiva och negativa saker vilket skiljer det från Coronaviruset.
Citera
2020-03-29, 18:20
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Ja det är självklart en moralisk ekvation. Alkohol är något som innebär njutning och förhöjd livskvalitet för många medan det innebär motsatsen för andra.

Jag säger inte att man måste anse att det positiva uppväger det negativa, bara att det finns positiva och negativa saker vilket skiljer det från Coronaviruset.

TS tes stämmer bra. Shutdowns av ekonomier pga corona är ologiskt om man är konsekvent. Bryr man sig på riktigt om människoliv bör man införa alkoholförbud och stänga ner samhällen tills full nykterhet råder. Alkoholen har en helt annan acceptans men den går inte att motivera logiskt i dödssiffror.
Citera
2020-03-31, 17:32
Bannlyst
Citat:
Hur? Jag jobbar på bolaget och har kännedom om de aktuella försäljningssiffrorna och vad prognoserna säger. Hur orkar du sitta och ställa oneliner-frågor om och om igen? Har du börjat balla ur lite kanske?

Mvh
Statestiken för första kvartalet har inte kommit ännu så hur har du kommit över den?

https://www.omsystembolaget.se/om-sy...ingsstatistik/

Det lär visa sig snart om du ljuger eller ej, ska hålla koll. Den har nog ökat det kan jag tänka mig men med 50-70 % verkar orimligt.
Senast redigerad av DrMuffins 2020-03-31 kl. 17:34.
Citera
2020-04-01, 10:01
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-front
Alkoholförsäljningen har ökat på bolaget senast månaden, fler och fler super nu i dessa tider. En tröst måhända.

Eller så bunkar dom precis som med dasspappret.
Citera
2020-04-02, 10:42
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Statestiken för första kvartalet har inte kommit ännu så hur har du kommit över den?

https://www.omsystembolaget.se/om-sy...ingsstatistik/

Det lär visa sig snart om du ljuger eller ej, ska hålla koll. Den har nog ökat det kan jag tänka mig men med 50-70 % verkar orimligt.

Var skrev jag att det handlar om första kvartalet? Jag pratar om min butik och ökningen efter att coronakrisen kom igång.

Såklart att det verkar orimligt i ditt huvud, du har ju bestämt dig för att din åsikt är det som gäller. Du får tro vad du vill gubben men kalla mig inte lögnare är du bussig. Sedan heter det statistik inte statestik.

Mvh
Citera
2020-04-02, 13:20
Bannlyst
Citat:
Var skrev jag att det handlar om första kvartalet? Jag pratar om min butik och ökningen efter att coronakrisen kom igång.

Såklart att det verkar orimligt i ditt huvud, du har ju bestämt dig för att din åsikt är det som gäller. Du får tro vad du vill gubben men kalla mig inte lögnare är du bussig. Sedan heter det statistik inte statestik.

Mvh

Corona-krisen började under första kvartalet så vi får strax se statistiken bör väl komma då i slutet av April om ökningen du påstår är sann eller ej. Men var får du som anställd tillgång till det? Låter orimligt att tro att det gått upp 70 %. Är detta din egen lilla uppskattning eller har du tillgång till statistiken om du enbart arbetar i butik. Jag tror du är en lögnare som drar lite siffror ur din röv.

Men det visar sig som sagt snart om det du säger är sant eller bullshit.

Må väl.
Citera
2020-04-02, 14:17
Avstängd
Alkohol smittar inte som Corona.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in