• 1
  • 2
2020-03-28, 20:50
Medlem
deadsets avatar
Jag älskar att linda ost (gärna långlagrad grevé) runt stark chili och knapra i mig. I synnerhet jalapeno, men ibland även starkare grejer. När man börjar hicka så vet man att man tryckt i sig något starkt. Jag vet inte varför, men det börjar alltid vattnas i munnen när jag tänker på starka chilifrukter.

Vad är det starkaste du ätit?
Rekommenderar du det?
Citera
2020-03-28, 20:56
Medlem
Vindaloo på rätt indier, det är verkligen på min yttersta gräns. Men det beror på ställe, vissa har försvenskat det så det tappat allt.
Citera
2020-03-28, 21:03
Medlem
franges avatar
Någon form av idiotchili-choklad. 2milj scoville stod det på förpackningen och det tvekar jag inte på. Var som att äta pepparspray med chokladsmak ungefär.
Citera
2020-03-28, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Jag älskar att linda ost (gärna långlagrad grevé) runt stark chili och knapra i mig. I synnerhet jalapeno, men ibland även starkare grejer. När man börjar hicka så vet man att man tryckt i sig något starkt. Jag vet inte varför, men det börjar alltid vattnas i munnen när jag tänker på starka chilifrukter.

Vad är det starkaste du ätit?
Rekommenderar du det?

En riktig stark Somtam (Papayasallad) i Thailand. Min favorit är Tom Yum Gong (Stark, syrlig soppa med svamp och tigerräkor. Satan så gott.
Men allt måste ätas i Thailand med färska grönsaker, och chili såklart.
Citera
2020-03-28, 21:08
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VIilmerY
En riktig stark Somtam (Papayasallad) i Thailand. Min favorit är Tom Yum Gong (Stark, syrlig soppa med svamp och tigerräkor. Satan så gott.

Låter fantastiskt gott.
Citera
2020-03-28, 21:08
Medlem
Kennethkvartings avatar
En kompis har en klubba med 9 000 000 (nio miljoner) scoville.

Jag bröt lös en smula och lade på tungan, efter kanske 2-3 sekunder fick jag panik och klöste bort smulan, efter det tårades ögonen och det brände som själve fan i munnen.
Citera
2020-03-28, 21:09
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Någon form av idiotchili-choklad. 2milj scoville stod det på förpackningen och det tvekar jag inte på. Var som att äta pepparspray med chokladsmak ungefär.

Var köpte du den?
Citera
2020-03-28, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Låter fantastiskt gott.

Det är det verkligen!

https://www.thailaan.se/papayasallad.html
http://www.thailandsfakta.se/thaimattomyom.htm (den finns som klar soppa, eller med cocosmjölk)
Citera
2020-03-28, 21:21
Medlem
DaChiefs avatar
Capsaicin extrakt jag gjort själv från egenodlad habanero.

Riktig pepparspray.
Senast redigerad av DaChief 2020-03-28 kl. 21:24.
Citera
2020-03-28, 21:23
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:

Yes när jag åt som tam första gången där och bad om medium heat. Jag äter het mat dagligen, men den där var lömsk. Spadet som jag sörplade efteråt var gott men hot.
Citera
2020-03-28, 21:34
Medlem
Citat:

Samma, en riktigt vass Somtam kan man känna i hela tarmsystemet. Det är svett, tårar och eld.
Citera
2020-03-28, 21:36
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Det är det verkligen!

https://www.thailaan.se/papayasallad.html
http://www.thailandsfakta.se/thaimattomyom.htm (den finns som klar soppa, eller med cocosmjölk)

Börjar fan vattnas i munnen.
Älskar tigerräkor och stark thaimat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här