2020-03-29, 09:03
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrelevant

Själv tycker jag att jag är sjukt produktiv, speciellt efter en halv flaska vin. Då jävlar är det eld i musklickandet.

Jag kan bara instämma. Hur håller man kollen på att 4 månaders karantän inte resulterar i ett missbruk?
Citera
2020-03-29, 09:10
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knux
Brukar jobba på som fan fram till lunch så att jag har hela dagens arbete klart runt 11:30. Efter det är jag bara uppkopplad på mobilen ifall någon behöver nå mig (vilket inte är ofta, mest mejl).

Vid 11:30 kör jag ett träningspass.

Efter det går jag ut och käkar nån lunch, givetvis med en stor stark eller ett glas rött till.

Sedan lite privata ärenden om jag har några.

Tillbaks hemma runt 14:30. Knäcker en bira och kollar om det hänt något på datorn.

16:30 arbetsdag slut. Redan salongsberusad i mjukisar.

Vad fasen arbetar du med som är "klart" före lunch? Du behöver inte outa dig men ..
Citera
2020-03-29, 09:22
Medlem
Treantprotectors avatar
Jag jobbar hemifrån och kör wake and bake det första jag gör, jobbade knappt på jobbet så är inte så mycket som behöver göras. Tjänar 49000 per månad. Jag kan det ingen annan kan på jobbet, därav ingen fattar nåt. En 8 timmarsdag hinner jag lätt på en timma. Hemma är det ju lätt värt att jobba effektivt, då får jag 23h ledighet per dygn. På jobbet måste jag ju vara där och göra mina timmar, d.v.s. låtsasjobba framför datorn. Jag klagar inte på corona.
Senast redigerad av Treantprotector 2020-03-29 kl. 09:27.
Citera
2020-03-29, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engodcevap
Det skapas alltså en tråd om att ni kan ta ett glas vin eller en öl på dagen för att ni jobbar hemma, är det så spektakulärt? Är det så mycket mer spännande än att ta ett glas efter jobbet?

Det är på samma nivå som att nån skapar en tråd om att jobba hemma och kunna dra en runk när som helst.
Tänkte likadant, jävla vilket tråkigt inrutat liv de måste leva som känner sig som rebeller med vin i kaffekoppen eller om tar ett glas vin till lunchen 😂🤣😃 jezzz.
Citera
2020-03-29, 09:39
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det kanske bli ytterligare en kvarvarande possitiv effekt av Corona, att alla vinalkoholiserade akademiker tar ut svängarna lite för mycket, gräver sin egen grav och att ingen till slut kan undgå, det som varit uppenbart för många under lång tid, att inte många av dom tillför något till det svenska produktiva arbetslivet.

Nu skjuter du dig lite i foten va? Lågutbildade människor är ju knappast kända för att inte ta till flaskan...
Citera
2020-03-29, 10:06
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treantprotector
Jag jobbar hemifrån och kör wake and bake det första jag gör, jobbade knappt på jobbet så är inte så mycket som behöver göras. Tjänar 49000 per månad. Jag kan det ingen annan kan på jobbet, därav ingen fattar nåt. En 8 timmarsdag hinner jag lätt på en timma. Hemma är det ju lätt värt att jobba effektivt, då får jag 23h ledighet per dygn. På jobbet måste jag ju vara där och göra mina timmar, d.v.s. låtsasjobba framför datorn. Jag klagar inte på corona.

Asså jag försöker ju förgylla karantänen...men ditt fall låter lite annorlunda Om du har det så lätt skulle du kanske fundera på att byta till något mer utmanande? Du borde kunna gå upp i lön plus så efter några år kommer du nog bli uttråkad och stagnera = bli oanställningbar. Eller få en ny kollega som drar ned brallorna på dig och producerar 4 ggr så mycket.
Citera
2020-03-29, 10:08
Medlem
Treantprotectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Asså jag försöker ju förgylla karantänen...men ditt fall låter lite annorlunda Om du har det så lätt skulle du kanske fundera på att byta till något mer utmanande? Du borde kunna gå upp i lön plus så efter några år kommer du nog bli uttråkad och stagnera = bli oanställningbar. Eller få en ny kollega som drar ned brallorna på dig och producerar 4 ggr så mycket.

Avundsjuk förstår jag, seså tillbaka till golvet med dig.
Citera
2020-03-29, 10:10
Medlem
Hackenbush55s avatar
Skulle aldrig dricka något starkt när jag jobbar, men på kvällen efter arbete kan det vara gott med en öl eller som igår då jag drack en liten flaska champagne.
Citera
2020-03-29, 10:16
Medlem
Tvärt om för mig, börjar jobba när man annars åkte till jobbet dvs ca 6.30 får påminna mig att ta raster och det blir lätt att man sitter till 17.00 men så blir det när man jobbar både med Korea och usa.
Dessutom börjar Korea köra på men detblir lungnare på eftermiddan då jänkarna nu börjar stänga ner.
Citera
2020-03-29, 10:23
Medlem
En normal arbetsdag, pre-Corona.

* Vaknar 0730 och måste fixa med barnen som ska lämnas
* 0900 rullar jag in på förskolan precis innan deadline för senast lämning. Får någon pik ibland om att jag är sen
* Kommer hem, tar andra kopp kaffe och slå på datorn vid 0930
* Jobbar genuint och fokuserat till ca 1300. Nu får det räcka. De som är på kontoret får mindre jobb på 8h kontor pga alla tidsdödande moment som där finns, inte minst att man psykiskt dör lite för varje gång man måste småprata med en random i korridoren
* Löprunda med dusch
* Lite TV-spel innan fru kommer hem med barnen. För familjefridens skull stänger jag av TV-spelen när hon kommer för hon kan inte förstå inställningen att inte jobba efter stämpelklocka.

Post-Corona:

Alla idioter som inte klarar av att lägga upp sina dagar är nu plikttrogen vid datorn hela dagarna. och eftersom alla nu sitter i Skype/Teams hela dagarna och flyttat småpratat dit nonstop så har också antalet frågor till mig själv ökat. Förut tog de de med någon på kontoret istället. Börjar få kommentarer om att jag är svår att nå.

Måste nog börja sitta med telefonen i chattrummen.

Hatar Corona, sabbat mitt lugna hemmaarbete
Citera
2020-03-29, 10:45
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
En normal arbetsdag, pre-Corona.

* Vaknar 0730 och måste fixa med barnen som ska lämnas
* 0900 rullar jag in på förskolan precis innan deadline för senast lämning. Får någon pik ibland om att jag är sen
* Kommer hem, tar andra kopp kaffe och slå på datorn vid 0930
* Jobbar genuint och fokuserat till ca 1300. Nu får det räcka. De som är på kontoret får mindre jobb på 8h kontor pga alla tidsdödande moment som där finns, inte minst att man psykiskt dör lite för varje gång man måste småprata med en random i korridoren
* Löprunda med dusch
* Lite TV-spel innan fru kommer hem med barnen. För familjefridens skull stänger jag av TV-spelen när hon kommer för hon kan inte förstå inställningen att inte jobba efter stämpelklocka.

Post-Corona:

Alla idioter som inte klarar av att lägga upp sina dagar är nu plikttrogen vid datorn hela dagarna. och eftersom alla nu sitter i Skype/Teams hela dagarna och flyttat småpratat dit nonstop så har också antalet frågor till mig själv ökat. Förut tog de de med någon på kontoret istället. Börjar få kommentarer om att jag är svår att nå.

Måste nog börja sitta med telefonen i chattrummen.

Hatar Corona, sabbat mitt lugna hemmaarbete

Trist för dig. Har du prövat att ta en öl till lunchen, kanske med en liten kompis bredvid? Det hjälper mot det mesta!
Citera
2020-03-29, 10:51
Medlem
Dan-Eliassons avatar
Verkar vara många som har dåligt med arbetsuppgifter.
All heder till er som lyckas mygla bort en hel arbetsdag i vanliga fall, måste vara en prövning att fylla arbetsdagarna med mobilsurfande.
Skulle krypa på väggarna själv.
Tycker däremot att vi har en del att lära av sydeuropeérna gällande drogkultur, så passa på att unna er nu när ni kan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in