2020-03-28, 03:01
Medlem
Tjo FB !

Jag behöver er hjälp. Jag har varit torsk på kokain i ungefär 3år nu. Ingen i min närhet vet om detta för jag har lyckats sköta jobb och relationer ändå. Men jag lever verkligen on the edge. Jag drar ungefär 2-3 påsar i veckan. Vilket kanske inte är mycket i sig. Men en vanlig vecka för mig ser ut såhär: Fredag efter jobb tjatar jag på flickvännen om att vi måste äta direkt efter jobb. Såfort vi har ätit vid ungefär 17-18 tiden så drar jag i mig första. Jag tycker inte ens om ruset längre men jag bara måste. Vanligtvis är jag extremt kärleksfull mot min flickvän men allt detta försvinner när jag drar kola. Jag blir inte elak eller otrevlig utan bara helt likgiltlig. Detta skyller jag på att de har varit mycket på jobbet så hon köper de.

På lördagarna träffar vi nästan alltid kompisar och det är samma sak där. Ska vi äta middag ihop så ser jag alltid till att vi äter så tidigt som möjligt. Jag är ganska rolig och social fram tills efter maten då jag börjar ösa i mig.

Efter lördagen pausar jag nästan alltid till tis-onsdagen. Då drar jag alltid efter jobbet för att de har blivit rutin. Jag sover dåligt på natten och är inte människa förän efter lunch dagen efter. Det är bara en tidsfråga innan jag blir påkommen.

Det hör kanske till att jag drar en hel påse på ca 2-2,5h. Efter de så älskar jag hur abstinensen straffar mig för att jag tycker att jag är värd lidandet. Så jag måste verkligen sluta nu men mitt huvud tar över och jag köper nytt gång på gång.

Har ni några vettiga tips och ge mig ? Jag förlorar snart allt.
Citera
2020-03-28, 03:05
Bannlyst
Haha hoppas du förlorar allt mannen, börja knarka sen när det är din tur. Om du måste be någon om lov för att få knarka så är det inte din tur.
Citera
2020-03-28, 03:52
Medlem
Du behöver söka hjälp för du klarar det inte utan stöd och behandling. Jag tycker att det är viktigt att du berättar för din flickvän så att hon förstår vad som förändrar dig. Hon ser ju att något är fel, och du behöver ha henne med dig.

Här är en artikelserie med länkar var du söker hjälp. Du är verkligen inte ensam i detta, det är så många som fastnar i kokainmissbruk: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/k...jalp-att-sluta
Citera
2020-05-23, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gjb
Tjo FB !

Jag behöver er hjälp. Jag har varit torsk på kokain i ungefär 3år nu. Ingen i min närhet vet om detta för jag har lyckats sköta jobb och relationer ändå. Men jag lever verkligen on the edge. Jag drar ungefär 2-3 påsar i veckan. Vilket kanske inte är mycket i sig. Men en vanlig vecka för mig ser ut såhär: Fredag efter jobb tjatar jag på flickvännen om att vi måste äta direkt efter jobb. Såfort vi har ätit vid ungefär 17-18 tiden så drar jag i mig första. Jag tycker inte ens om ruset längre men jag bara måste. Vanligtvis är jag extremt kärleksfull mot min flickvän men allt detta försvinner när jag drar kola. Jag blir inte elak eller otrevlig utan bara helt likgiltlig. Detta skyller jag på att de har varit mycket på jobbet så hon köper de.

På lördagarna träffar vi nästan alltid kompisar och det är samma sak där. Ska vi äta middag ihop så ser jag alltid till att vi äter så tidigt som möjligt. Jag är ganska rolig och social fram tills efter maten då jag börjar ösa i mig.

Efter lördagen pausar jag nästan alltid till tis-onsdagen. Då drar jag alltid efter jobbet för att de har blivit rutin. Jag sover dåligt på natten och är inte människa förän efter lunch dagen efter. Det är bara en tidsfråga innan jag blir påkommen.

Det hör kanske till att jag drar en hel påse på ca 2-2,5h. Efter de så älskar jag hur abstinensen straffar mig för att jag tycker att jag är värd lidandet. Så jag måste verkligen sluta nu men mitt huvud tar över och jag köper nytt gång på gång.

Har ni några vettiga tips och ge mig ? Jag förlorar snart allt.

Seriöst lägg ner det innan det är försent.
Har själv varit beroende av kola och tog varje helg alltid, aldrig på vardagar.
Som du själv säger så är ruset inte speciellt givande trots allt. Man drar mer o mer med åren och kommer typ alltid till den punkten att man dragit för mycket. Man skippar njutningen med det, dvs att ta när det behövs, vilket egentligen inte är mer än 0.5g på en kväll egentligen. Resten är bara onödiga banor.
Och som du själv säger blir man kall och avtrubbad på kola. Svårt att vara lycklig på ruset. Man är kall bara.

Mitt tips till dig är att sluta CT och hela tiden tänka på att det blir bättre, härda ut det och så fort du får tankarna om att du vill köpa kola så tänker du bara på hur onödigt det är egentligen och vad du kan förlora.
Jag förlorade det mesta och åkte in i fängelse. Vänta inte tills du når till botten, det är inte roligt att förlora sitt liv och behöva börja om från botten även om det är en lärdom i sig.
Och kola är faktiskt inte så svårt att lägga ner ärligt talat. Det är oftast när man dricker det är jobbigt annars går de över snabbt med abstinensen.

Hoppas innerligt du slutar och slipper förlora allt.
Senast redigerad av Dolphan 2020-05-23 kl. 23:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in