Citat:
Ursprungligen postat av
ArthurFleck
Medellivslängden för män är 81 år i Sverige och för kvinnor 85 år. Kan dock undra om det verkligen finns någon egentlig livskvalitet för merparten av åldringarna som uppnår så pass hög eller högre ålder, med all multisjuklighet och 30-tal mediciner man måste ta varje dag och att hemtjänsten måste komma 6 gånger om dagen för att mata en och torka en i röven?
Tycker att när folk säger om en som dog vid 60 års ålder, typ att "han dog alldeles för tidigt" att det faktiskt kan vara rätt rimligt att "bara" bli 60 år gammal? Då har man väl ändå levt sitt liv?
Tydligen är det hursomhelst medelåldern på de som dött av Corona i Sverige hela 82 år, så det verkar mest ta död på gamlingar här omkring, vilket kanske glädjer dig?
Är det bara tanken på döden i sig som skänker dig glädje? Eller är det även andra saker som gör dig glad, t.ex. som att om många gamlingar dör blir det fler lägenheter lediga för oss yngre, eller mindre personer att försörja med bidrag från oss skattebetalare? Eller vad handlar det om i sak?
75 är väl en bra ålder? Att bli gammal är nice om man inte får problem, men vem får inte det?
Gamla lever så länge, jag vet inte, det är nog inte tanken på döden i sig, utan mer spänningen, "äntligen händer det något".
Samma sak under terrordåden i Paris osv.
Bostadsbristen är så akut att den ändå nog inte kommer påverkas alls, det står ju minst 700 000 människor bostadslösa i det här korkade landet.
Egentligen nu när jag tänker efter så vill jag nog ändå inte se folk dö, inte heller gamlingar, men ibland tröttnar jag bara på dom.
Citat:
Ursprungligen postat av
2honest
Du är mer tramsig och fånig än onormal, som skriver sådana effektsökande trådar som denna.
Det borde ju finnas fler som mig som gillar spänningen. Håller med om att tråden kan uppfattas om eftersökande, men det är något jag faktiskt gillar, självaste spänningen med detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
DaChief
Ja det kanske är kul när du ser en siffra och inte varje enskilt levnadsöde.
Hoppas dock att många som avlider är 40-talister som röstat på S senaste valen och röstat på landets undergång. Att s har sina sämsta siffror och har en svag ledare som Löfven som säljer ut s-politik för att få leka statsminister.
Helt sjukt.
Jo, dom ryker nog med ganska bra, men där ingår väl många olika typer av poltiska åsikter.
Citat:
Ursprungligen postat av
kalkylatorn95
du kanske har schizofreni blandat med adhd tendenser. går du på benzos?
Har nog ADHD, mycket möjligt faktiskt, går inte på någonting, varken röker eller dricker, inga allergier, ingenting, bara kosttillskott...
Citat:
Ursprungligen postat av
vidrikfittanen
TS, du är helt normal. Du tramsar och nattsuddar på ett forum. Helt normal sysselsättning i nådens år, 2020.
Är året nådens år?
Citat:
Ursprungligen postat av
Aktien
Den 13 April 2020 kl 17.13 kommer du att vara med om en allvarlig olycka som kommer att ta ditt liv. Medvetenheten om detta inlägg kan avstyra olyckan så att den istället sker 18 April, 11 Maj, 1 Juli, 20 September eller 24 Februari år 2021, men det kommer att ske. Det är Gud som talar genom Aktien. Det är Gud som kommer att straffa dig för ditt ondskefulla tänkande.
Där ser man! Det var väl skrivet.
Det kan mycket väl stämma också. Men jag bryr mig faktiskt inte. Finns ingenting som kan skrämma mig, säg att Coronaviruset hade varit 20 gånger dödligare, hade fortfarande inte skrämt mig. Ska jag få det, så ska jag ha det, kommer inte söka hjälp eller ligga där med en massa slangar i mig, eller plåga mig själv på en bädd med tusen blå och grönklädda kärringar runt omkring mig.
Jag lever i nuet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Knux
Du sitter och ser siffror ändras på en skärm, likt dataspel. Skulle du inte känna nånting om du var tvungen att jobba på sjukhusen och behövde ta hand om liken med dina egna händer?
Vet inte om det är normalt eller inte. Tror du skulle känna mer empati om du sluta gick på droger iallafall.
Jag går inte på droger.
Tror kanske att jag är psykopat eller har utvecklats till en sociopat eller nåt?
Att jobba med lik är något jag verkligen vill, fast inte på det där avancerade sättet, vill bara lägga dom i kistan, vill inte ha med blod och annat att göra, vill bara placera liken i kistan eller typ kast-gunga bort dom i en hög med någon annan som tänker som mig, medan vi skrattar, lite så.
Tycker synd om sköterskorna som måste jobba i dessa förhållanden.