• 2
  • 3
2006-04-03, 15:27
Bannlyst
.

Om man gnar hela sitt liv t en enda sak kallas det besatthet.
Citera
2006-04-03, 15:33
Medlem
-Q-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arlaharen
Har inte du en liten varningslampa som brjar blinka rtt nr du trffar en person vars varje vakna stund gnas t krukvxter/Star Trek/footworship?
Jo, det r sant, jag hller mig borta frn sdana insnade mnniskor sjlv, d jag har flera intressen. Men jag har trffat mnga som r helt insnade p en enda sak och jag uppfattar oftast de som lyckligare och njdare ver livet n jag sjlv och mnga andra i min omgivning.
Sjlv klarar jag inte umgs med dem en lngre tid men de verkar inte bry sig, fr de har sin sak som de brinner fr.
Citera
2006-04-18, 22:36
Medlem
En bra sammanfattning p Det som triggar mig i en Dominant

"Det som triggar mig i en Dominant r initialt hans mentala och knslomssiga styrka. En slags trygg och lugn prestigelshet, som gr att jag mrker att det hr r en person som vilar i sig sjlv och sin dominans, och medvetenheten om vad han kan stadkomma med den, nr han blir tillrckligt lockad.

En man som knner sig sjlv vldigt bra, helt enkelt. Hans intellekt br ha en stringens som verstiger min, tydligt, och rundas av med ett stort mtt humor och livsgldje. Respekt fr, och insikt om, vad han FAKTISKT har i sina hnder, med hnseende till mitt intellekt och mitt knsloliv, och mina behov.

Tlamod och mlmedvetenhet r sexigt som fan. Nyfikenhet och ett underskande sinnelag, naturligtvis. Ofta riktat mot mig, och vad som fr mig att klicka, mina ml och syften *s*.

En i stora stycken sjlvgende kombinerad ensamvarg/socialt djur, med frstelse fr samma sidor i mig. Tydlighet och ppenhet i kommunikationen. Jag lskar dmjuk arrogans, och en fingertoppsknsla fr att leka i grnslandet dr arrogansen fr mig att vilja vnda ut och in p mig fr att krypa , men han mste knna nr vgsklen tippar ver och jag drar ronen t mig och knner mig underskattad, eller anar en brist p respekt, intresse eller kontinuitet. Nr det intrder gr jag, tveklst.

Att verka fullt ut, och med engagemang, inom de mandat som r honom givna, med uppfinningsrikedom. Ett litet steg i taget. Frmgan att frmedla sin tr, utan att tappa fokus p huvudsyftet: power exchange.

Relativt opverkbar av manipulationer. Frmga att se rmaterialet och fantasi nog att frestlla sig vad som kan tnkas vxa fram ur det. En vilja att med fast hand lta oss bli dem vi innerst inne r, modet att skala av lagren och ta fram den stndigt dynamiska, ra krnan. En nskan att ga. Genuint rotad sadism, som vilar i ett solitt, icke-labilt psyke."

---------------------------------------------------------------------

En dikt....

Med en blick ppnar du mitt innersta,
och rr en naken blottad sjl.
Du njuter,betraktar,formar och kontrollerar,
lyhrt tnjer du mina grnser.
Formbar lter jag mig kontrolleras,
villig lter jag mig tnjas.
Stolt mter jag din blick
och viskar
Rr min sjl igen."

----------------------------------------------------
Citera
2006-04-23, 02:23
Medlem
Dr.Jekylls avatar
BDSM = 30 rs kris. Jag vill inte vara Villa, Vovve och Volvo s jag tar p mig lderdrkten, blir fastspnd och smiskad av min fru och skriker hgt. Jvlar vad alternativ man mste knna sig d..
Citera
2006-04-28, 11:57
Medlem
Selbstmords avatar
BDSM och allt som finns runt det har blivit ngon form av trendstil som mnga rttar sig efter. 90% av alla som svrmar runt p de f BDSM/fetish-communities som finns i Sverige p ntet r oskra, missanpassade barn med vanfrestllningar om sitt eget vrde. Det finns inget rum fr "SSC" (Safe, sane & consensual), det motverkar ju hela pongen, d blir det ngon sorts rollspel, jag r inte intresserad av det.
Citera
2006-04-29, 20:33
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pluxor
Verkar vara en hobby fr de allra flesta som utvar det, sen finns det en mycket liten klick med kta sadister och masochister. Utan tvekan den grupp som har mest vanfrestllningar om sin sexualitet.
Allt r ju relativt, tror vldigt mnga har en del tendenser... Man kan t.ex. tolka det som sadomasochistiska tendenser att man tycker om att knulla sin brud "hrt" och uppskattar att hon klser en lite p ryggen medan man gr det, ven om det generellt sett inte ses som om man utvar BDSM-sex...
Citera
2006-04-29, 20:43
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selbstmord
BDSM och allt som finns runt det har blivit ngon form av trendstil som mnga rttar sig efter. 90% av alla som svrmar runt p de f BDSM/fetish-communities som finns i Sverige p ntet r oskra, missanpassade barn med vanfrestllningar om sitt eget vrde. Det finns inget rum fr "SSC" (Safe, sane & consensual), det motverkar ju hela pongen, d blir det ngon sorts rollspel, jag r inte intresserad av det.
Ja, jag tycker en merparten av medlemmarna i BDSM-subkulturen r ganska s stereotypisk och frutsgbar... Andelen BDSM:are som r tjejer med borderline som skr/har skurit sig i armarna, klr sig "gothic", lyssnar p Marilyn Manson och tycker om att bli tagna "brutalt" av anabolaapor r nog ganska s stor... Sen s tycks merparten ha ngon sorts dragning till lack, lder, latex, boots, etc... Ganska konstigt att man mste kombinera en viss kldstil med en sexuell orientation... Likadant med homosexuella t.ex., de ser ocks ofta ut p ett visst stt... Gr det inte att vara sadomasochist/homo/ whatever utan att frska passa in i ngon speciell "mall"??

Annars har jag inget emot att folk experimenterar med sin sexualitet och provar sig fram till vad de tycker mest om, men skall man flja en stereotyp skall man gra det i medvetet sjlvparodiserande syfte... Att vara "annorlunda" samtidigt som man r som alla andra "annorlunda" knns i min mening vldigt ljligt och sjlvinsiktslst... Man skulle skert kunna kalla mig "switch", jag har inget emot att experimentera med att vara dominant eller underdning ibland, men inte gr jag runt och fljer ngon speciell "livsstil" fr den sakens skull, och jag trivs ven perfekt med att ha vanlig, romantisk "vanilla"-sex...
Citera
2006-04-30, 23:46
Medlem
[quote=Nemesis1]Ja, jag tycker en merparten av medlemmarna i BDSM-subkulturen r ganska s stereotypisk och frutsgbar... Andelen BDSM:are som r tjejer med borderline som skr/har skurit sig i armarna, klr sig "gothic", lyssnar p Marilyn Manson och tycker om att bli tagna "brutalt" av anabolaapor r nog ganska s stor... Sen s tycks merparten ha ngon sorts dragning till lack, lder, latex, boots, etc... Ganska konstigt att man mste kombinera en viss kldstil med en sexuell orientation... Likadant med homosexuella t.ex., de ser ocks ofta ut p ett visst stt... Gr det inte att vara sadomasochist/homo/ whatever utan att frska passa in i ngon speciell "mall"??

QUOTE]

Det finns wannabe Doms och undergivna .. det lter mest som det r dessa du ftt syn p .. amdra mer serisa inom mnet behver inte ta p sig latex drkten utan r Dom ven i jeans ...
Citera
2006-05-01, 00:03
Medlem
tigertompas avatar
Bdsm r fr mig att vara undergiven mot en Domina. Det som jag mest tnder p inom bdsm r just dominansen, att en annan mnniska har kontrollen ver dig just fr stunden.

Jag tnder ocks p att f pisk, smisk och knna mig helt hjlpls i en annans famn. Men dock mste personen jag ska underkasta mig vara domiant av naturen annars blir det inget bra, eftersom jag r en stark person i livet och kan vara social av mig.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in