Citat:
Ursprungligen postat av Selbstmord
BDSM och allt som finns runt det har blivit ngon form av trendstil som mnga rttar sig efter. 90% av alla som svrmar runt p de f BDSM/fetish-communities som finns i Sverige p ntet r oskra, missanpassade barn med vanfrestllningar om sitt eget vrde. Det finns inget rum fr "SSC" (Safe, sane & consensual), det motverkar ju hela pongen, d blir det ngon sorts rollspel, jag r inte intresserad av det.
Ja, jag tycker en merparten av medlemmarna i BDSM-subkulturen r ganska s stereotypisk och frutsgbar... Andelen BDSM:are som r tjejer med borderline som skr/har skurit sig i armarna, klr sig "gothic", lyssnar p Marilyn Manson och tycker om att bli tagna "brutalt" av anabolaapor r nog ganska s stor... Sen s tycks merparten ha ngon sorts dragning till lack, lder, latex, boots, etc... Ganska konstigt att man mste kombinera en viss kldstil med en sexuell orientation... Likadant med homosexuella t.ex., de ser ocks ofta ut p ett visst stt... Gr det inte att vara sadomasochist/homo/ whatever utan att frska passa in i ngon speciell "mall"??
Annars har jag inget emot att folk experimenterar med sin sexualitet och provar sig fram till vad de tycker mest om, men skall man flja en stereotyp skall man gra det i medvetet sjlvparodiserande syfte... Att vara "annorlunda" samtidigt som man r som alla andra "annorlunda" knns i min mening vldigt ljligt och sjlvinsiktslst... Man skulle skert kunna kalla mig "switch", jag har inget emot att experimentera med att vara dominant eller underdning ibland, men inte gr jag runt och fljer ngon speciell "livsstil" fr den sakens skull, och jag trivs ven perfekt med att ha vanlig, romantisk "vanilla"-sex...