Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-03-27, 19:06
  #1
Medlem
Har någon koll på Tyr protection? Dom säljer militära kroppsskydd som säkert är bra. Men dom har Tyr-runan som logotype, vilket även den nordiska motståndsrörelsen har.

Är tyr kopplade till NMR, eller någon annan politisk organisation?

https://www.tyrprotection.com/
Citera
2020-03-27, 19:42
  #2
Medlem
Bongomans avatar
Vem vet. Du har ju också TYR badkläder som även de kan vara ägda av svenska nazister.
Citera
2020-03-27, 19:56
  #3
Medlem
Tyr protection frontar Tyr-runan väldigt mycket, och motståndsrörelsen syns ofta med kroppsskydd och sköldar, och använder själva runan flitigt.

Det kanske inte finns något samband alls, men jag tycker det verkar lite märkligt.
Citera
2020-03-27, 20:03
  #4
Medlem
SittFints avatar
Tyr Protection verkar inte vara ett registrerat bolag, utan det går under DI konsult, vilket är en enskild firma registrerad på Daniel Ingelsson.
Citera
2020-03-27, 20:05
  #5
Avstängd
Ärligt talat har jag fått tag i en hoddie. Jättefin och allt, men den har en seriös nazistsymbol, så jag kan inte ens bära den utomhus.

Tyrsymbolen. Egentligen inte nasse, men jävligt nära nog att bli förknippad med folk jag inte vill bli förknippade med.
Citera
2020-03-27, 20:13
  #6
Medlem
Nej det är ingen koppling och nmr har inte äganderätten på en pil/runa/tecken. Tyr är krigsguden innom germansk mytologi och ett passande namn på en sida med denna typ av produkter samt rätt passande efterssom det är ett svenskt företag
Citera
2020-03-27, 20:14
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanssonXX
Tyr protection frontar Tyr-runan väldigt mycket, och motståndsrörelsen syns ofta med kroppsskydd och sköldar, och använder själva runan flitigt.

Det kanske inte finns något samband alls, men jag tycker det verkar lite märkligt.

Skulle inte du fronta mycket med ditt företags logga?
Citera
2020-03-27, 20:41
  #8
Medlem
Jag skulle helt klart ha valt en företagslogga som inte var politiskt laddad, men har man väl bestämt sig för denna logotype ska man helt klart gå all in!
Citera
2020-03-27, 20:47
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketsman
Ärligt talat har jag fått tag i en hoddie. Jättefin och allt, men den har en seriös nazistsymbol, så jag kan inte ens bära den utomhus.

Tyrsymbolen. Egentligen inte nasse, men jävligt nära nog att bli förknippad med folk jag inte vill bli förknippade med.

Så den är en 'seriös' nazistsymbol men egentligen inte nasse alls?

Hur ser en 'oseriös' nazistsymbol ut? 🤔


Insåg just att Försäkringskassan använder en variant av den flera tusen år gamla fornordiska runan som representerade guden Tyr. Detta måste alltså betyda att FK är regelrätta nazister underordnade NMR! Nåt för SÄPO att kolla upp!
__________________
Senast redigerad av Befelhafvarn 2020-03-27 kl. 20:53.
Citera
2023-09-12, 18:56
  #10
Medlem
Är deras skyddsvästar bra?
Citera
2023-09-12, 19:27
  #11
Medlem
Ballistisk sköld ODEN



https://www.tyrprotection.com/epages...ODEN%20AK47%22
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback