Jag är dålig på städning ska det erkännas, och när jag ska göra ren spisen efter att jag lagat mat så blir det typ flammor/ränder efter fettet på det vita området mellan plattorna. Jag har försökt torka med en torr handduk, men det hjälper inte heller. Så någon som har något tips?
Jag är dålig på städning ska det erkännas, och när jag ska göra ren spisen efter att jag lagat mat så blir det typ flammor/ränder efter fettet på det vita området mellan plattorna. Jag har försökt torka med en torr handduk, men det hjälper inte heller. Så någon som har något tips?
Som ett tips när du väl fått rent den är att lägga folie i botten så byter man bara det några gånger per år. Testa typ mrmuscle spraya hela ugnen låt det va kvar över natten torka sedan rent nästa dag.
Som ett tips när du väl fått rent den är att lägga folie i botten så byter man bara det några gånger per år. Testa typ mrmuscle spraya hela ugnen låt det va kvar över natten torka sedan rent nästa dag.
Tråden handlar om ovansidan spisen inte ugns delen.
Repar den vita lacken/emalgen och efter det går det aldrig att få rent.. Möjligen VIM
Bäst är att spilla så lite som möjligt.. Använda tätt storlek på kastruller och pannor.. Stänkskydd övger stekpannan mm Då minskar städningen och man spar tid något enormt..
Jag brukar ta en rejält våt hushållspapper med en klick Yes på och dra runt tills allt är upplöst.
Sen en fuktig hushållspapper utan Yes och torka upp det mesta.
Sen tar jag en bit torr hushållspapper och torkar rent och även polerar lite.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!