Jag fick droppfot för många år sedan som berodde på nervskada i tibialis anterior, man gjorde dock en magnetkameraundersökning o hittade ett bifynd på 2.5 cm i vänster temporallob. Mest troligt DNET (benign tumör) eller vidgade perivaskulära rum (vätskehålrum) Jag har gjort en ny undersökning en gång per år i tre år nu som varit oförändrad.
Jag citerar min neurolog "skulle man röntga allas huvuden så hittar man nästan alltid något som avviker, liten cysta, vätskebildning o dylikt. Dessa hade aldrig gett upphov till symptom hur som helst"
Du kan nog vara lugn.
Citat:
Ursprungligen postat av
baraf0ratt
Hjälp!
Jag har haft enorma problem med huvudvärk, migrän och obeskrivlig trötthet (låga blodvärden spelar in) meeen, jag har gjort CT skalle först på grund av huvudvärken (problemet finns i släkten och jag har haft det i kanske 10 år) och då hittade de en förändring som var en rundad förkalkning på 1 cm i lilla hjärnan, anslutning mot hjärnstammen. Men detta har inget med mina problem och göra...
Blev remitterad till MR och där säger de att de anser detta som oklart fynd efter flera röntgenronder och möten med flera neurologer men jag fick inget klart och tydligt svar. Från CT såg de ingen blödning iallafall.
Nu säger de att de ville röntga min rygg. Har fått tid om en vecka. Misstänker de något eller är det lugnt? Känner mig orolig på grund av att de inte är tydliga och jag har bett om att få mer detaljerad information men icke...
Någon som varit med om samma sak eller vet vad detta kan vara?
Tacksam för svar!!!