Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-03-25, 22:05
  #1
Medlem
JymdKjams avatar
Ja, då ska mänsklighetens existens säkras genom total nedsläckning på lördag. Världsnaturfonden går ut hårt med att just i år är det viktigare än någonsin:

https://tema.storynews.se/wwf/?utm_s...ntent=insider1

Citat:
Och i år är det viktigare än någonsin att engagera sig menar WWFs generalsekreterare Håkan Wirtén.

– Vi är mitt i en brytningstid. Klimatförändringarna är redan här. Naturen är skadad och nästan helt undanträngd. Hela vår existens är hotad. Det finns fortfarande tid att vända utvecklingen, men det är mycket bråttom

Vad säger vi? Ska vi släcka alla våra elektroniska pryttlar som ju är vår (enda?) förströelse i Coronatider? Fimpa lågupplöst Netflix, surfplattan, mobilen etc. Kommer vi rädda planeten med detta påhitt? Är klimatkrisen värre än Covid-19? Ja, tydligen enligt WWF.

Ska vi säga att klimatisterna är upp till bevis nu i år 2020: de har ju fått 100-tals earth hours de Luxe utan flyg och resor de senaste veckorna! Och OM koldioxidutsläppen INTE gått ned märkbart pga Corona så faller alla deras påståenden fullständigt....Spännande detta...!!! Klimatrörelsens hela trovärdighet står nu på spel!
Citera
2020-03-25, 22:08
  #2
Medlem
Hallsakaefts avatar
Jävla bögerier. den dan ska jag överkompensera och värma huset med ugnen

och dumpa en hel flaska sköljmedel i slasken för good measure
Citera
2020-03-25, 23:39
  #3
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Jag har plantor under energislukande lampor, hade gärna släckt, men då kan jag rubba deras ljuscykel, så nej.
Greta får sparka sönder en lyktstolpe åt mig.
Citera
2020-03-25, 23:44
  #4
Medlem
Det är ju bara en timme. Kan det vara svårt?
Citera
2020-03-26, 02:04
  #5
Medlem
Inget jag gjort tidigare och tänker inte göra nu heller. Man kan ju om man vill släcka ner för principens skull, men det behövs inte.
Det är inte Sverige som överproducerar el och om man tittar på en satellitkarta så blir även Stockholm glesbygd jämfört med riktigt stora städer världen över och det är där man ska strypa konsumtionen.

Samt, jag värmer mitt hem med ugn ibland pga idiot till hyresvärd.

https://www.lightpollutionmap.info/#...TFFFFFFFFFFFFF
__________________
Senast redigerad av The13 2020-03-26 kl. 02:09.
Citera
2020-03-26, 06:50
  #6
Medlem
i.beg.to.differs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Ja, då ska mänsklighetens existens säkras genom total nedsläckning på lördag. Världsnaturfonden går ut hårt med att just i år är det viktigare än någonsin:

https://tema.storynews.se/wwf/?utm_s...ntent=insider1



Vad säger vi? Ska vi släcka alla våra elektroniska pryttlar som ju är vår (enda?) förströelse i Coronatider? Fimpa lågupplöst Netflix, surfplattan, mobilen etc. Kommer vi rädda planeten med detta påhitt? Är klimatkrisen värre än Covid-19? Ja, tydligen enligt WWF.

Ska vi säga att klimatisterna är upp till bevis nu i år 2020: de har ju fått 100-tals earth hours de Luxe utan flyg och resor de senaste veckorna! Och OM koldioxidutsläppen INTE gått ned märkbart pga Corona så faller alla deras påståenden fullständigt....Spännande detta...!!! Klimatrörelsens hela trovärdighet står nu på spel!
I spåren av CONVID-19 börjar nog de flesta inse vad ett införande av allt det som självutnämnda experter föreslår skulle innebära. Problemet med Parisavtalet och allt som miljötalibaner föreslår är att det undergräver utvecklade länders ekonomier så att dessa inte längre förmår att satsa på långvariga lösningar.

Det verkliga problemet är befolkningsexplosionen. Lösningen på det finns högst troligt i vår egen historia där familjerna krympte från dussinet barn i första delen av nittonhundratalet till kärnfamiljen ett halvt sekel senare. Tillgång till säker och billig energi har framförts som en nyckelfaktor för detta. Därför anser jag att vi ska utnyttja den nästintill gränslösa energireserv som vi har i det så kallade utbrända kärnbränslet. Inte nog med att vi har energi för tusentals år, vi slipper beroendet av andra stater, kortar halveringstiden från hundratusentals till hundratals år och ger underutvecklade länder en möjlighet att utvecklas.

Hög tid att släppa vurmen för 1800-talet och se framtiden an. "Vorsprung durch Technik"
Citera
2020-03-26, 16:58
  #7
Medlem
Fangfaces avatar
Tänder julbelysningen.
Citera
2020-03-26, 16:59
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Det är ju bara en timme. Kan det vara svårt?

Klockan 20:30 lyser ett par stycken 4 W LED-lampor i bostaden. För 20 år sedan så hade jag en annan belysning med två stycken 60 W lampor i varje armatur (totalt 240 W). Nu känns det känns ganska meningslöst att släcka två stycken lampor som tillsammans drar ynka 8 W.
Citera
2020-03-26, 17:08
  #9
Avstängd
Vad gör Håkan Wirten själv - hur hög är hans lön - vilka resor gör han - förbrukar dessa
resor fossila bränslen?

Han äger 2 bilar o 2 mc.

Han bor juste på minst 180 kvm som kräver värme.

Han ser ut att ha två barn som förbrukar mat o energi.

Han verkar vara en stoor jävla egoiztisk Bluff o Bågare
Citera
2020-03-28, 18:29
  #10
Medlem
Tsarevitjs avatar
Tja, så var det dags igen. Kl 2030 kommer mitt hus att stråla som en hoppets fyrbåk i den av PK-idioter nersläckta omgivningen. En protest mot alla klimatalarmister och miljötalibaner. Det har blivit allt mer tyst om denna aktion. Troligen för att de flesta inte bryr sig eller gör som jag, protesterar mot de gröna globalistiska organisationerna. som är beroende av donationer från de GODA för att kunna avlöna sina många anställda och överbetalda chefer.
Citera
2020-03-28, 22:30
  #11
Medlem
Takpapps avatar
Öörthh Huur 2020, tidernas antiklimax!

Jag tände som vanligt upp mer än vanligt. Några extra lysrör, lite fler halogenlampor än vanligt. Sånt som annars aldrig används. Släckte ner de koldioxidutsläppande stearinljusen.

Men ganska snart insåg jag att inte en jävel i grannskapet ägnade sig åt det här jävla tramset. Alla grannar skiter helt och fullt i Öörrrthh Aooouuuuurrr. Helt otroligt hur utdaterat det där tramset är.
Citera
2020-03-28, 22:31
  #12
Medlem
Inget, förlåt
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback