2020-03-25, 21:01
Medlem
Har idag en smått sliten iPhone 7 med 128GB. Använt ca 70GB, där mestadels är appar eller bild/film.

Nu sneglar jag mot en nyare telefon där det är 64GB eller 256GB som jag väljer mellan. Tror ni att man klarar sig fint med det förstnämnda eller blir det för liten marginal?

Har aldrig använt mig av iCloud och är relativt dåligt insatt, men har förstått att många skeppar sina bilder/filmer dit för att spara in utrymme och att det i sin tur gör att man klarar sig med god marginal. Vad tycker ni?
Citera
2020-03-25, 21:09
Medlem
BigFatCones avatar
En annan bra sak förutom molnlagring är ju att städa mobilen mellan varven. Behöver du verkligen tre år gamla bilder just i telefonen om du har fört över dom till en dator? Appar man aldrig använder tar ju också plats i onödan.

Med detta sagt så finns det egentligen inget som heter "för mycket lagringsutrymme".
Citera
2020-03-25, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
En annan bra sak förutom molnlagring är ju att städa mobilen mellan varven. Behöver du verkligen tre år gamla bilder just i telefonen om du har fört över dom till en dator? Appar man aldrig använder tar ju också plats i onödan.

Med detta sagt så finns det egentligen inget som heter "för mycket lagringsutrymme".

Idag har jag ca 2500 bilder, men mycket är sådant som legat nostalgiskt sedan jag skaffade telefonen 2014. Så visst kan man rensa hälften och skeppa till iCloud, samma med appar. Sen är det klart att man aldrig kan ha för mycket utrymme, men är en fråga om kostnad och ifall det ”behövs” eller om man klarar sig sett till hur mycket jag har kvar på nuvarande 128GB.
Citera
2020-03-25, 21:14
Medlem
TheJackets avatar
256gb hands down
Citera
2020-03-25, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
256gb hands down

Behövs verkligen så mycket på en telefon? Har som ovannämnt 128 idag och kommer inte ens över 100 använda GB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in