• 1
  • 2
2020-03-24, 20:41
Medlem
Sedan jag vaknade idag har jag haft ett tryck över bröstet/hjärtat som känns obehagligt. Jag känner dessutom någonting som skulle kunna beskrivas som "ilningar i lungorna eller lungsäcken" när jag andas in. Har tagit alvedon och även stesolid nu som också är muskelavslappnande för att försöka lindra detta.

Var ute och sprang igår och ansträngde mig verkligen ute i kylan, kan det ha något med saken att göra? Oroar jag mig för corona eller annan elakartad sjukdom helt i onödan?
Citera
2020-03-24, 20:44
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yngrew
Sedan jag vaknade idag har jag haft ett tryck över bröstet/hjärtat som känns obehagligt. Jag känner dessutom någonting som skulle kunna beskrivas som "ilningar i lungorna eller lungsäcken" när jag andas in. Har tagit alvedon och även stesolid nu som också är muskelavslappnande för att försöka lindra detta.

Var ute och sprang igår och ansträngde mig verkligen ute i kylan, kan det ha något med saken att göra? Oroar jag mig för corona eller annan elakartad sjukdom helt i onödan?
Låter som Corona, gå till vårdcentralen.
Citera
2020-03-24, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Försöker herrn skoja med en hypokondriker? Är lugn som en filbunke nu på stes så den gubben går inte.
Citera
2020-03-24, 20:59
Medlem
fiskavdelningens avatar
Citat:

På grund av smittrisken ska man inte gå till vårdcentralen om man tror man kan vara smittad med coronaviruset. Ring 1177 istället om det skulle bli aktuellt.
Citera
2020-03-24, 21:12
Medlem
Mad monks avatar
Ta några alvedon stanna hemma.
Citera
2020-03-24, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yngrew

-Vänta inte ta dej till sjukan ikväll.

Lycka till
Citera
2020-03-24, 21:38
Medlem
Kajahs avatar
Kan mycket väl vara Covid19. Symptomen stämmer. Ring 11313 för mer information.
Citera
2020-03-24, 23:12
Medlem
Narutoshippchops avatar
Jag har haft samma symptom. Men det var inte Corona för min del utan en inflammerad magsäck. Magsyra gick upp i bröstkorgen efter "ansträngning" typ när man böjer sig eller får upp pulsen lite.
Får du ont om du trycker i mitten precis under revbenen?
Citera
2020-03-24, 23:29
Medlem
Yllevantars avatar
Den där beskrivningen passar bra in på om jag fått problem med ansträngningsastman, eller om jag rökt många cigaretter dagen innan (länge sedan jag rökte något nu dock).

Men ring och hör med de som ska kunna!
Citera
2020-03-25, 01:32
Medlem
SkattefriZons avatar
Citat:

Har du bott under en sten senaste tiden?
Rekomender dom folk att gå med coronaviruset till vårdcentralen?
Citera
2020-03-25, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Jag har haft samma symptom. Men det var inte Corona för min del utan en inflammerad magsäck. Magsyra gick upp i bröstkorgen efter "ansträngning" typ när man böjer sig eller får upp pulsen lite.
Får du ont om du trycker i mitten precis under revbenen?
Testade detta igår. Nej.
Citat:
Ursprungligen postat av Yllevantar
Den där beskrivningen passar bra in på om jag fått problem med ansträngningsastman, eller om jag rökt många cigaretter dagen innan (länge sedan jag rökte något nu dock).

Men ring och hör med de som ska kunna!
Har astma redan. En kombination av kyla och intervalltärning ute kanske var det som fick bägaren att rinna över. Brukar inte träna utomhus så kylan kanske blev den utlösande faktorn.

Det känns bättre nu i vilket fall.

Bör man ta kontakt med vården för att få tag i en starkare inhalator eller något annat kanske? Kändes obehagligt att dricka kallt vatten t.o.m igår.
Citera
2020-03-25, 10:31
Bannlyst
Det låter som symptomen på en mild lunginflammation.

Ta det försiktigt idag och se till att få mycket vila. Håll inte på att överbelasta sjukvården helt i onödan utan en feber och lite frysningar kommer förmodligen att set you straight.

Té borde du se till att bunkra och dricka mycket utav hädanefter.

Och kör dubbla täcken idag om du börjar frysa och se till att svettas utav helvete. Feber och svettningar läker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in