Citat:
Ursprungligen postat av
Labanochapelsinen
En sak jag har märkt inom bla entreprenörskap i Sverige och överlag internstionellt är att de som sällan skyltar mycket i media är oftast dem som gör något vettigt
Tydligt att Boyan Slat tillför mer än Greta Thunberg då det gäller att hantera miljöfrågor för att inte tala om Elon Musks Tesla som knappt behöver någon marknadsföring
Jag ser upp bara till personer som kommer från ingenstans och levererar inom företagande bland annat men också i samhället i sig
Jag ser många entreprenörer som spammar flödet på insta med alla lustiga hashtagg som #nydagnyamojligheter etc men de omsätter 0 kr i sin start up och livnär sig på alla olika typer av inkubatorer och låtsas vara väsentliga för att deras idé bygger på tex sälja mer kakor till idrottsförening eller hitta nya bostäder
Vad är det som gör att de som sällan använder sociala medier kan leverera så bra inom företagande?
För att dom som faktiskt gör något gör det för sin egna skull, inte för att visa andra och få lajks.
Detta gäller ju indirekt allt. Folk som skryter om sitt jobb, semester, partner, vänner, träning etc på sociala medier gör det för att dom är bekräftelsenarkomaner eller så är dom bara sonika ingen alls och måste skryta fram en fasad.
Jag är tex lika förundrad varje gång varför folk lägger upp bilder på sin semester på i Instagram/FB. Är dom där för att för att skryta eller för att uppleva för sig själv?
Eller när någon tar kort på en blomma som hon fått av sin arbetskamrat och lägger upp ett kort och någon text... varför???
Har varken Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok etc. Hade FB och IG förr ett men gick ut skiten för jag blev så trött på denna patetiska påklistrade värld folk lever i.
Och vill någon få tag på mig så ringer dom och samtalet blir så mycket mer givande och roligt.