2020-03-24, 17:36
Avslutad
En sak jag har märkt inom bla entreprenörskap i Sverige och överlag internstionellt är att de som sällan skyltar mycket i media är oftast dem som gör något vettigt

Tydligt att Boyan Slat tillför mer än Greta Thunberg då det gäller att hantera miljöfrågor för att inte tala om Elon Musks Tesla som knappt behöver någon marknadsföring

Jag ser upp bara till personer som kommer från ingenstans och levererar inom företagande bland annat men också i samhället i sig

Jag ser många entreprenörer som spammar flödet på insta med alla lustiga hashtagg som #nydagnyamojligheter etc men de omsätter 0 kr i sin start up och livnär sig på alla olika typer av inkubatorer och låtsas vara väsentliga för att deras idé bygger på tex sälja mer kakor till idrottsförening eller hitta nya bostäder

Vad är det som gör att de som sällan använder sociala medier kan leverera så bra inom företagande?
Citera
2020-03-24, 17:41
Medlem
MrMadoffs avatar
Gäller rent allmänt att dom som har störst behov av att hävda sig är dom med minst kunskap.
Senast redigerad av MrMadoff 2020-03-24 kl. 18:25.
Citera
2020-03-24, 17:42
Medlem
För att dom kan sin grej och inte behöver visa hela världen det.
Citera
2020-03-24, 17:42
Medlem
Det kan nog ha med att göra att många, framförallt yngre, blir bländade av enstaka framgångssagor (personer som lyckats uteslutande via sociala medier) och tror själva att dagligt spam om framgång och urvattnade hashtags på Instagram kommer leverera stabila kundflöden, affärskontakter och en framtid att bygga på.

Man skickar iväg sin briljanta uppdatering och lutar sig tillbaka. För nu måste ju kunderna komma, eller hur?

"Vision without execution is just hallucination"
Ford
Citera
2020-03-24, 17:45
Bannlyst
Resultaten talar för sig själv. Och sen så är dessa lite egna.

Elon Musk tex. Kan jag tänka mig att han inte har någon tid för social media. Det första han gör så fort som han vaknar är nog att gå upp ur sin säng och direkt börja knåpa.

Det blir så när man är riktigt fokuserad.
Citera
2020-03-24, 18:19
Medlem
Amazon-mannens avatar
"Stor i orden, liten på jorden" som det heter och det förklarar nog en hel del..
Citera
2020-03-24, 19:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oljeflacken
Det kan nog ha med att göra att många, framförallt yngre, blir bländade av enstaka framgångssagor (personer som lyckats uteslutande via sociala medier) och tror själva att dagligt spam om framgång och urvattnade hashtags på Instagram kommer leverera stabila kundflöden, affärskontakter och en framtid att bygga på.

Man skickar iväg sin briljanta uppdatering och lutar sig tillbaka. För nu måste ju kunderna komma, eller hur?

"Vision without execution is just hallucination"
Ford

Precis

Jag tror ett fel många gör i Sverige är att man tittar på tex Gary Vaynerchuk och tror de kan bli lika duktig som honom bara man har rätt mindset. Självklart krävs det stör drivkraft och vilja för att göra något men det gäller också att mäta hinder som väldigt få tag upp.

Ingen I sociala medier berättar att de har skulder, de inte klarar av hyran och att de håller på att bli utbrända.
Citera
2020-03-25, 17:55
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simplyred
För att dom kan sin grej och inte behöver visa hela världen det.
Så är det!

Jag bytte "karriär"/yrke för några år sedan och trots att jag saknar Facebook, Instagram, Tik-Tok [whatever] så åker jag numer land & rike runt och sysslar med min grej trots att jag "inte finns" om/när någon söker mitt namn på nätet.

Eller jag finns ju på Hitta.se men bara med telefonnummer & adress...
Citera
2020-03-25, 23:24
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
En sak jag har märkt inom bla entreprenörskap i Sverige och överlag internstionellt är att de som sällan skyltar mycket i media är oftast dem som gör något vettigt

Tydligt att Boyan Slat tillför mer än Greta Thunberg då det gäller att hantera miljöfrågor för att inte tala om Elon Musks Tesla som knappt behöver någon marknadsföring

Jag ser upp bara till personer som kommer från ingenstans och levererar inom företagande bland annat men också i samhället i sig

Jag ser många entreprenörer som spammar flödet på insta med alla lustiga hashtagg som #nydagnyamojligheter etc men de omsätter 0 kr i sin start up och livnär sig på alla olika typer av inkubatorer och låtsas vara väsentliga för att deras idé bygger på tex sälja mer kakor till idrottsförening eller hitta nya bostäder

Vad är det som gör att de som sällan använder sociala medier kan leverera så bra inom företagande?

För att dom som faktiskt gör något gör det för sin egna skull, inte för att visa andra och få lajks.

Detta gäller ju indirekt allt. Folk som skryter om sitt jobb, semester, partner, vänner, träning etc på sociala medier gör det för att dom är bekräftelsenarkomaner eller så är dom bara sonika ingen alls och måste skryta fram en fasad.

Jag är tex lika förundrad varje gång varför folk lägger upp bilder på sin semester på i Instagram/FB. Är dom där för att för att skryta eller för att uppleva för sig själv?

Eller när någon tar kort på en blomma som hon fått av sin arbetskamrat och lägger upp ett kort och någon text... varför???

Har varken Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok etc. Hade FB och IG förr ett men gick ut skiten för jag blev så trött på denna patetiska påklistrade värld folk lever i.
Och vill någon få tag på mig så ringer dom och samtalet blir så mycket mer givande och roligt.
Senast redigerad av Jazzil 2020-03-25 kl. 23:28.
Citera
2020-03-26, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
För att dom som faktiskt gör något gör det för sin egna skull, inte för att visa andra och få lajks.

Detta gäller ju indirekt allt. Folk som skryter om sitt jobb, semester, partner, vänner, träning etc på sociala medier gör det för att dom är bekräftelsenarkomaner eller så är dom bara sonika ingen alls och måste skryta fram en fasad.

Jag är tex lika förundrad varje gång varför folk lägger upp bilder på sin semester på i Instagram/FB. Är dom där för att för att skryta eller för att uppleva för sig själv?

Eller när någon tar kort på en blomma som hon fått av sin arbetskamrat och lägger upp ett kort och någon text... varför???

Har varken Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok etc. Hade FB och IG förr ett men gick ut skiten för jag blev så trött på denna patetiska påklistrade värld folk lever i.
Och vill någon få tag på mig så ringer dom och samtalet blir så mycket mer givande och roligt.

Känns som att jag kunde ha skrivit din tex.
Lämnade allt för nått år sedan allt är bara fake fake det ser man när deras förhållanden å liv rasar.
Man blir påverkad av skiten dom lägger ut, blir en inre omedveten stress.

Lyckligare ovetandes 🍀
Citera
2020-03-26, 01:56
Medlem
Är man ensam om en produkt som andra vill ha så behöver man bara marknadsföra produkten, inte sig själv. De som syns mycket på sociala medier konkurrerar mot tusentals lika kompetenta egenföretagare.
Citera
2020-03-26, 02:23
Medlem
Intelligentdesigns avatar
Men tänk hur framgångsrika dom skulle vara om dom använde sig av sociala medier - OCKSÅ!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in