2020-03-24, 15:59
Bannlyst
Vill tvätta solarna/sitsarna, ratten, spaken, facken, exakt ALLT.

Mina vänner, detta är inget skämt, jag har OCD, och har nu haft bilen i snart 3 år, köpte den begagnad 2017, det är en Hyundai Accent från 2005, fanns 9 ägare innan mig.

Har använt den för jobbet, och jag jobbar industri och ska nu sluta, har kört många svettiga folk hit och dit, så vill inte ha en enkelt tvätt med några trasor och lite spray, vill att sitsarna och allt ska rengöras och monteras ut ordentligt för att sedan tvättas och sedan torkas i någon slags torktumlare i ett rum av något slag eller liknande.

Ni som kan mycket, det måste ju finnas sådana ställen som verkligen gör en ordentlig tvätt inuti bilarna eller hur!?!

Bor i Göteborg, så vänligen, bara länka och ge tips!

Tackar !!!
Senast redigerad av DetHeligaLandet 2020-03-24 kl. 16:03.
Citera
2020-03-24, 16:21
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetHeligaLandet

Mina vänner, detta är inget skämt, jag har OCD, och har nu haft bilen i snart 3 år, köpte den begagnad 2017, det är en Hyundai Accent från 2005, fanns 9 ägare innan mig.

Har använt den för jobbet, och jag jobbar industri och ska nu sluta, har kört många svettiga folk hit och dit, så vill inte ha en enkelt tvätt med några trasor och lite spray, vill att sitsarna och allt ska rengöras och monteras ut ordentligt för att sedan tvättas och sedan torkas i någon slags torktumlare i ett rum av något slag eller liknande.

Ni som kan mycket, det måste ju finnas sådana ställen som verkligen gör en ordentlig tvätt inuti bilarna eller hur!?!

Tackar !!!

Ditec, Mr cap eller vilken rekondfirma som helst fixar det.
Citera
2020-03-24, 16:22
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:

Tackar !!!

Invändig rekond finns det massa ställen som gör, dels alla stora rekondkedjor, dels alla biltvättställen.

Att någon monterar loss sätena och sedan kör dem i någon slags torktumlare kan du glömma. Du kan inte ta av klädseln på ett vanligt bilsäte på det sättet. Det närmaste du kommer är nog en våtdammsugare på sätena, se här: https://www.youtube.com/watch?v=ToceRrX0qGI
Citera
2020-03-24, 17:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krocketklubba
Ditec, Mr cap eller vilken rekondfirma som helst fixar det.
Har hittade tidecar också, de gör textiltvätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Invändig rekond finns det massa ställen som gör, dels alla stora rekondkedjor, dels alla biltvättställen.

Att någon monterar loss sätena och sedan kör dem i någon slags torktumlare kan du glömma. Du kan inte ta av klädseln på ett vanligt bilsäte på det sättet. Det närmaste du kommer är nog en våtdammsugare på sätena, se här: https://www.youtube.com/watch?v=ToceRrX0qGI
tidecar sa att dom gör textiltvätt vilket låter bra,

först damsuger dom, och sedan städar dom, sedan tvättar dom och låter torka, sedan tvättar dom igen

låter bra, 250 kr per säte

vad är en rekond?
Citera
2020-03-24, 18:32
Medlem
Bluebeast72s avatar
Alltså, jag köpte mr turtles textiltvätt samt konsollmedel. Blev superbra, som en rekond så rek dig ts till samma. Du kan själv.
Citera
2020-03-24, 19:21
Medlem
Inköp (eller hyr) våtdammsugare typ Kärcher. Bäst på sommaren dock då det torkar bättre. Kräkvarning på vattnet du kommer suga upp bara, otroligt med skit det sitter i klädsel och mattor.
Citera
2020-03-24, 19:46
Medlem
Citat:

Tackar !!!

Detta är det enda du behöver, bilen blir som ny. Ett bra medel och en kompressor behövs oxså.

https://www.bollnasbilvard.se/rengoeringspistoler-tornador/6559-tornador-classic-z-010rs-4046702012633.html
Citera
2020-03-24, 21:26
Medlem
Fuzzs avatar
Gör det själv.
Du behöver en dammsugare
Ev en tandborste eller liknande så du kan borsta bort smuts i springor.
Microfiber dukar för att torka rent paneler.
Interiör tvättmedel tex https://www.bollnasbilvard.se/textilvard/6361-bbv-interior-apc-500ml.html
Klädseltvätt.Har själv en liknande den här (samma märke och typ fast äldre) den fungerar utmärkt https://www.ebay.co.uk/itm/BISSELL-SpotClean-ProHeat-Portable-Spot-and-Stain-Carpet-Cleaner-2694-Blue/283676872721?hash=item420c759011%3Ag%3AjbMAAOSwr0R dzufH&LH_ItemCondition=1000
Så har du en för framtida behov.
Sen nåt bra tvättmedel för textil tex https://www.bollnasbilvard.se/textilvard/3162-bbv-fabric-interior-cleaner-1l-7350080130795.html
Citera
2020-03-24, 21:53
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berra122
Detta är det enda du behöver, bilen blir som ny. Ett bra medel och en kompressor behövs oxså.

https://www.bollnasbilvard.se/rengoeringspistoler-tornador/6559-tornador-classic-z-010rs-4046702012633.html

Tvivlar på att någon som inte vet vad en rekondfirma är har kompressor i garaget men du kanske bara vill göra reklam för firman?
Citera
2020-03-24, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krocketklubba
Tvivlar på att någon som inte vet vad en rekondfirma är har kompressor i garaget men du kanske bara vill göra reklam för firman?

Dom klarar sig nog ändå, han ville ha tips det fick han. Tro inte att man rengör en bil med tandborste eller magi. Det krävs riktiga grejer. Tornad slår till och med kemtvätt,det har jag själv erfarit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in