2020-03-24, 14:01
Medlem
justonefix124s avatar
Hej, för ett tag sen försökte jag göra ett köp hos btcx och föra över till min plånka på fs3. Det blev denied för att överföringen gick till "darkweb" och jag är nu svartlistad där.
Jag har vad jag vet inte blivit bannad från safello (inte fått något mejl iaf) än även fast jag har handlat på fs2.0 genom dem.
Hur gör jag för att få in btc på mitt fs3-konto?

Förutssättningar , inget kreditkort kan alltså bara köpa med swish/banköverföring.
Risk att jag är bannad från safello.
Knepigt att få tillgång till en pc.

Förklara så att en idiot förstår , alltså inte "först skaffar du en chainsmasher-blockersmock wallet, sen gör du en uperhand superdive tumbling"
Utan steg för steg som sagt.

Skulle vara väldigt tacksam för svar
Citera
2020-03-24, 14:06
Medlem
Hej.

Ifall du har en PC så kan jag tipsa om programmet Exodus, det är som en wallet som du har på din dator. Du för över till en adress som programmet 'skapar' åt dig sedan för du över från wallet till den adressen du vill. (Gissar att du tänker darkweb.)

Om det ej funkar med PC för olika anledningar så finns även Exodus som en app för mobiltelefoner, har dock ej använt den men skulle tro att det fungerar likadant.

Lycka till!
Citera
2020-03-24, 14:48
Medlem
Kalkon77s avatar
Använd en annan wallet innan du sätter över till darknet sidor
Citera
2020-03-24, 15:18
Medlem
Vi har tyvärr inte kunnat slutföra din order med ID:xxxxx
Tyvärr har vi ingen närmare information i det här automatiskt genererade meddelandet men ber dig att kontakta vår support genom att svara på detta mail.

wtf?
Citera
2020-03-24, 15:34
Medlem
justonefix124s avatar
Min stora fråga är var jag kan köpa btc genom banköverföring/swish.
Mins gamla wallets finns tydligen i fs2.0 FUPen.
Jag antar att jag behöver använda ett utländskt bolag?

Citat:
Ursprungligen postat av Bindude
Hej.

Ifall du har en PC så kan jag tipsa om programmet Exodus, det är som en wallet som du har på din dator. Du för över till en adress som programmet 'skapar' åt dig sedan för du över från wallet till den adressen du vill. (Gissar att du tänker darkweb.)

Om det ej funkar med PC för olika anledningar så finns även Exodus som en app för mobiltelefoner, har dock ej använt den men skulle tro att det fungerar likadant.

Lycka till!

Tack precis ett sånt svar jag ville ha ska kolla upp Exodus.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalkon77
Använd en annan wallet innan du sätter över till darknet sidor

Precis ett sånt svar jag bad om att inte få. Jag har ingen jävla aning om hur jag fixar en wallet utanför fs3.0 som kan användas i min mobil.

Citat:
Ursprungligen postat av Mjukboll
Vi har tyvärr inte kunnat slutföra din order med ID:xxxxx
Tyvärr har vi ingen närmare information i det här automatiskt genererade meddelandet men ber dig att kontakta vår support genom att svara på detta mail.

wtf?

Exakt det jag fick , sen ett mejl om att mina wallets tidigare förekommer i en fup , hoppsan ajdå..
Citera
2020-03-24, 17:51
Medlem
Kalkon77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justonefix124
Precis ett sånt svar jag bad om att inte få. Jag har ingen jävla aning om hur jag fixar en wallet utanför fs3.0 som kan användas i min mobil.
Om du inte vet hur du skaffar dig en BTC wallet utanför FS 3.0 då vet jag inte vad du har för problem. Googlar du så kommer det fram 100 olika sidor som du kan registrera dig på för att placera dina coins på.
Citera
2020-03-24, 18:24
Medlem
justonefix124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkon77
Om du inte vet hur du skaffar dig en BTC wallet utanför FS 3.0 då vet jag inte vad du har för problem. Googlar du så kommer det fram 100 olika sidor som du kan registrera dig på för att placera dina coins på.

Du vet att google-svaren på frågor ofta är länkar till trådar liknande den här?
Jag kan googla men det säger inget om vilka tjänster som är bäst för mina syften.
100 olika sidor som sagt, orkar inte ta mig igenom den djungeln.

Fick hjälp via pm med var jag kunde köpa och där jag samtidigt har en wallet.

Behövs det en emellanwallet? Tips?
Citera
2020-03-25, 02:34
Medlem
AndersTheKillers avatar
Men snälla, hur kan folk tro att det funkar att skicka Bitcoin till en wallet som Exodus och sedan direkt till FS därifrån? Fattar ni inte att man kan följa transaktionen hur enkelt som helst ändå?
Följ min lathund här nedan för att undvika att förekomma i nästa förundersökning också.

Nu ska jag göra det lätt för dig ts. Så här gör du exakt:

1. Skicka dina Bitcoin till en wallet, förslagsvis Wasabi Wallet då den är betydligt säkrare än Exodus (Ja den installerar du på din dator). Om du inte har en dator ja då får du helt enkelt acceptera att du får köra en lite osäkrare wallet på mobilen.
2. Jag antar att ditt BTC innehav < 0.1. Isåfall följ steg 3 och nedåt härifrån istället.
Annars om ditt BTC innehav > 0.1 och du använder Wasabi Wallet så kan du mixa coinsen direkt i Wasabi walleten (Annars följ steg 3 och nedåt.) Lätt som en plätt.
Sedan skickar du skiten till FS.
-------------------------------------------------------------
(Om ditt BTC innehav < 0.1)
3. Nu måste du tanka en till wallet som heter MyMonero (Ja den installerar du på din dator).
4. Nu surfar du till coinswitch.co. Där följer du instruktionerna och byter dina Bitcoin mot Monero.
5. När Monero har anlänt i din MyMonero wallet så surfar du till xmr.to och här fyller du i din BTC adress
på FS. Sedan följer du instruktionerna på sidan. Efter en liten stund har du skiten på FS.
Citera
2020-03-25, 08:16
Medlem
Men hur köper man coins när bankerna har blockerat coinbase, kraken, och btcx fuckar ur
Citera
2020-03-25, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjukboll
Men hur köper man coins när bankerna har blockerat coinbase, kraken, och btcx fuckar ur

Localbitcoins till exempel.
Citera
2020-03-25, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antikristetkukhuve
Localbitcoins till exempel.

Men om jag redan har sänkit 4 halvliters norrlands innan 11?
Citera
2020-03-25, 16:51
Medlem
Kalkon77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justonefix124
Du vet att google-svaren på frågor ofta är länkar till trådar liknande den här?
Jag kan googla men det säger inget om vilka tjänster som är bäst för mina syften.
100 olika sidor som sagt, orkar inte ta mig igenom den djungeln.

Fick hjälp via pm med var jag kunde köpa och där jag samtidigt har en wallet.

Behövs det en emellanwallet? Tips?
ÄR det localbitcoins du handlar samt använder som wallet så borde du vara fine, dom har inte börjat stänga ner folk ännu vad jag vet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in