2020-03-25, 17:37
Medlem
justonefix124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkon77
ÄR det localbitcoins du handlar samt använder som wallet så borde du vara fine, dom har inte börjat stänga ner folk ännu vad jag vet.

Kan va :P , skönt o höra tack!
Citera
2020-03-25, 22:08
Medlem
Kalkon77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justonefix124
Kan va :P , skönt o höra tack!
EDIT: LBC tillåter inte heller FS3 eller likande shops att sätta över cash till.
Citera
2020-03-26, 00:29
Medlem
justonefix124s avatar
Citat:
EDIT: LBC tillåter inte heller FS3 eller likande shops att sätta över cash till.

Min eh polare lyckades med det häromdagen.
Citera
2020-03-26, 08:54
Medlem
Citat:

Du får ju föra över till en annan wallet först.
Citera
2020-06-06, 20:35
Medlem
WTF?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTheKiller
Men snälla, hur kan folk tro att det funkar att skicka Bitcoin till en wallet som Exodus och sedan direkt till FS därifrån? Fattar ni inte att man kan följa transaktionen hur enkelt som helst ändå?
Följ min lathund här nedan för att undvika att förekomma i nästa förundersökning också.

Nu ska jag göra det lätt för dig ts. Så här gör du exakt:

1. Skicka dina Bitcoin till en wallet, förslagsvis Wasabi Wallet då den är betydligt säkrare än Exodus (Ja den installerar du på din dator). Om du inte har en dator ja då får du helt enkelt acceptera att du får köra en lite osäkrare wallet på mobilen.
2. Jag antar att ditt BTC innehav < 0.1. Isåfall följ steg 3 och nedåt härifrån istället.
Annars om ditt BTC innehav > 0.1 och du använder Wasabi Wallet så kan du mixa coinsen direkt i Wasabi walleten (Annars följ steg 3 och nedåt.) Lätt som en plätt.
Sedan skickar du skiten till FS.
-------------------------------------------------------------
(Om ditt BTC innehav < 0.1)
3. Nu måste du tanka en till wallet som heter MyMonero (Ja den installerar du på din dator).
4. Nu surfar du till coinswitch.co. Där följer du instruktionerna och byter dina Bitcoin mot Monero.
5. När Monero har anlänt i din MyMonero wallet så surfar du till xmr.to och här fyller du i din BTC adress
på FS. Sedan följer du instruktionerna på sidan. Efter en liten stund har du skiten på FS.

https://coinjournal.net/news/wasabi-the-bitcoin-mixer-wallet-is-on-europols-radar-for-a-significant-amount-of-dark-web-transactio ns/
Citera
2020-06-06, 23:45
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTheKiller
Men snälla, hur kan folk tro att det funkar att skicka Bitcoin till en wallet som Exodus och sedan direkt till FS därifrån? Fattar ni inte att man kan följa transaktionen hur enkelt som helst ändå?

...Så här gör du exakt:..., 5. När Monero har anlänt i din MyMonero wallet så surfar du till xmr.to
Jag undrar dock hur osäkert det egentligen är att göra en överföring direkt från Exodus eftersom man ändå krypterar meddelandet som innehåller alla känsliga personuppgifter vid köp. För sålänge FS-ägarna aldrig rör sina coins (plockar ut dem) så finns det ju aldrig några spår/transaktioner att följa; eller i fallet där man från deras sida lyckas tvätta coinsen framgångsrikt.

XMR.to ska funka som en anonym "brygga" och jag har ännu inte hört någonstans att denna tjänst skulle vara osäker. Men vill man lägga till ett extra lager säkerhet, då skulle jag köra denna tjänsten 2 varv; där man 1:a gången skickar från XMR.to till en nyskapad wallet (på en burner telefon t ex till en wallet man inte använder igen), växlar BTC till XMR igen, varpå sänder XMR till Cake Wallet (där man växlar XMR till BTC) och avslutar andra rundan med att använda XMR.to då man ska skicka BTC till FS.

Allt detta är något overkill, det medger jag, och det finns sannolikt ingen anledning för små aktörer att ta dessa extra steg. Å andra sidan finns det dem som värnar anonymitet väldigt högt och som inte har några problem med att betala lite extra för att uppnå detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Mjukboll
Men hur köper man coins när bankerna har blockerat coinbase, kraken, och btcx fuckar ur
Trijo.co är en svensk sida som jag kan rekommendera. KYC, inget swish, men snabb och billig tjänst med bra service.
Citera
2020-06-07, 08:09
Medlem
SvenskHODLers avatar
Berättar inte Flugsvamp att folk måste mixa sina coins innan de ska skicka till diverse drogsajter?

Folk får lära sig använda Samourai Whirlpool eller WasaBi wallet och det borde vara standardutförande i guider på Flugsvamp mfl att förklara hur man gör.

Jag hoppas på att Lightning inom några år kan bli standard för Bitcoin-betalning för det syns inte på kedjan och är mer anonymt som standard.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in