• 1
  • 2
2020-03-24, 22:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JabbatheHut360
Skönt att du vet mer om mig än jag själv vet.

Och skönt att jag vet mer om dig än vad du vet.
Troll.
Du kan tacka mig när du växt ur din blöja
Citera
2020-03-25, 17:07
Medlem
Ringhals3s avatar
Det måste vara något med hjärnans belöningssystem som gör att man ibland kan få en lika stor kick av att spara som att slösa!

Man känner sig nöjd av båda men är det inte i grunden bättre att ha sparat 100k än att ha slösat 100k på skit?

Samma med förhållandet till sin kropp! Endel njuter av att frossa i skräpmat medans de blir fetare och fetare, sedan får de samma njutning när de genom en enorm ansträngning ser kilona försvinna!
Citera
2020-03-28, 22:55
Medlem
JabbatheHut360s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Det måste vara något med hjärnans belöningssystem som gör att man ibland kan få en lika stor kick av att spara som att slösa!

Man känner sig nöjd av båda men är det inte i grunden bättre att ha sparat 100k än att ha slösat 100k på skit?

Samma med förhållandet till sin kropp! Endel njuter av att frossa i skräpmat medans de blir fetare och fetare, sedan får de samma njutning när de genom en enorm ansträngning ser kilona försvinna!

Jo så måste det vara.
Hur har ni övriga? Går majoriteten av lönen in på lönekontot eller på ett sparkonto?

Jag har som sagt ett lönekonto, pensionssparkonto, ett sparkonto och ett fondsparande.
Vad finns det för bättre sätt än att bara spara ihop på lönekontot för att sedan skicka över till sparkontot?
Citera
2020-03-29, 00:20
Medlem
Samma här, fast jag lägger allt förutom två månadslöner på börsen. De två är min backup om bilen går sönder eller något annat trist kommer och hälsar på. Det kontot fyller jag alltid på först innan jag gör något annat. Mitt mål är att en dag bli ekonomiskt fri, att min passiva inkomst överstiger mina tyngsta fasta utgifter; hyra och mat. Tid är väl det enda man inte har just nu. Och jag antar att det är just därför jag vill ha det. Bara vetskapen om att jag skulle kunna gå ner till 80% när som utan att det svider i plånboken gör mig väldigt motiverad i mitt sparande.
Citera
2020-03-29, 00:30
Medlem
Hej TS.

Detta hjälper dig.
https://www.yourcourageouslife.com/f...-enough-money/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto