Citat:
Ursprungligen postat av
HaraldMeH
Vem sparar upp till 100.000kr på lönekontot innan man för över 70.000kr till sparkontot? En idiot. Har du utrymme för sånt sparande borde du sätta dig in i en bredare investering som kommer göra dig oberoende och på sikt sluta jobb helt eller delvis. Eller så slutar du dagdrömma, jag har stött på för många med dina drömmar som bara svamlar. Har man ekonomi vet man hur det ska skötas och inte låter inflationen ta kakan.
Jag. Annars hade jag inte skapat tråden. Tro det eller ej. Du får göra din egen bedömning.
Men att skapa en tråd om ett problem som inte existerar för att diskutera det är inte min grej.
Jag anser att detta är ett problem jag behöver ha hjälp med. och lösningen är inte enbart att spendera mer bara för att bli av med pengarna. Utan att kanske kunna vända på hjärnan och unna sig lite mer än att bara konstant tänka på ekonomin och mina sparmål som tar över mer och mer.
Har du inget att tillägga eller hjälp till med behöver du ju vidare inte kommentera tråden.
Samtidigt, Tack alla som kommenterat med tips & råd.
Investering skulle jag helt klart kunna göra. Men jag är ingen riskkapitalist. Jag vill inte riskera t.ex 100 000kr i några aktier för att om 3 veckor förlora allt. Ska man tjäna de stora pengarna måste man ju såklart ta lite chansningar. Och ibland går det åt helvete. Men det vill jag inte riskera.
Då gör jag hellre investeringar där jag vet pengarna är säkare, men med mycket lägre avkastning.