2020-03-25, 14:23
Medlem
bax88s avatar
Nu väntar vi bara på att Sofia Henriksson sadlar om också.
Citera
2020-03-25, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bax88
Nu väntar vi bara på att Sofia Henriksson sadlar om också.

Klart bäst i klassiskt. Eller finns det någon bakgrund i skyttet?
Citera
2020-03-25, 14:35
Medlem
Ska bli intressant att se hur det går för Stina. Jag hoppas att hon klarar bytet bra.
Citera
2020-03-25, 14:38
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Klart bäst i klassiskt. Eller finns det någon bakgrund i skyttet?

Hon jagar väl så helt grön på att skjuta kan hon ju inte va. Vem vet, hon kanske älskar att dra iväg 500 srycken CCI .22lr på ledighelgerna
Citera
2020-03-25, 14:47
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Har Stina sagt att skidskyttet bara är en tillfällig satsning? Det har jag missat i så fall. SVT Text skriver nämligen i dag

Man har ju inte fått höra Stina sj säga att det bara är en "period". Sen kan man ju också diskutera vad en period innebär.
Stina vill känna på detta, och ta små steg i taget.
Jag tror knappast att hon bara vill testa lite en kortare period för att se, utan jag är säker på att hon vill ge detta en chans iaf.
Med rätt hjälp och initiativ från skidskytte förbundet så är det nog troligt att hon kommer bli kvar som skidskytt en längre tid om hon trivs med skyttet osv.
Stina är ju knappast den som går in halvhjärtat för nåt.

Men vem vet, det är inte helt osannolikt att hon återvänder till längdskidor också nån gång.
Framtiden får utvisa vad som händer.
Citera
2020-03-25, 14:50
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Har fortfarande inte hämtat míg från det här. Mer deprimerande än Corona.
Citera
2020-03-25, 17:25
Medlem
Hon fick vapenlicens för några veckor sedan, och för att få licens måste man ha varit med i en skidskytteförening 6 månader! För mig framstår bytet inte som något hastigt hastigt påkommet utan tvärt om, hon var redan färdig med längd men gjorde ett sista halvhjärtat försök (som sket sig).

Hoppas som fan hon får till det. Ska bli väldigt intressant att följa kommande säsonger.
Citera
2020-03-25, 18:24
Medlem
Kul för henne! Skidåkningen har hon ju redan, gäller bara att få rätt på skyttet så har vi en vinnare inom kort!
Citera
2020-03-25, 18:29
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
-Roligt för Stina och bra för alla fans till Frida Karlsson som vi lär få se mer av.
Tror faktiskt att Stina fegar lite och inser att Frida kommer att bli en "jobbig djävul" i spåret.
Hon kan ju även kommit till insikt att det är bäst att beväpna sej i det nya Sverige.

Sitter du och jämför en distansåkare med en sprinter? Nog för att Stina gjort några distanslopp men alla vet att det är i sprint hon är outstanding. Frida kör gärna de längsta loppen (3 mil). Så du får ju gärna förtydliga din konkurrensjämförelse. Visst att båda kan slåss om epitetet "Sveriges skiddrottning" men det rör sig om åkare på helt olika distanser.
Citera
2020-03-25, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Sitter du och jämför en distansåkare med en sprinter? Nog för att Stina gjort några distanslopp men alla vet att det är i sprint hon är outstanding. Frida kör gärna de längsta loppen (3 mil). Så du får ju gärna förtydliga din konkurrensjämförelse. Visst att båda kan slåss om epitetet "Sveriges skiddrottning" men det rör sig om åkare på helt olika distanser.

Frida käkar upp Stina 24/7. Stina har sin karriär bakom sej-
Citera
2020-03-25, 18:40
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Frida käkar upp Stina 24/7. Stina har sin karriär bakom sej-

Jag skönjar någon sorts poäng men du lägger den fel. Skulle Stina stå och bli ledsen när hon ser Fridas framgångar i distans när hon själv satsar på sprint? De möts liksom sällan i spåret.

Frida är den som ska ta tronen från Johaug.
Johaug har på den måten aldrig vart en riktig konkurrent till Stina då Johaug inte satsar på sprint, get my point?
Senast redigerad av Kedox 2020-03-25 kl. 18:43.
Citera
2020-03-25, 19:07
Medlem
Stina skyter nå 800 skudd i uken, og det viser at hun terper svært mye. Hun sier også at hun er "manisk" på detaljer. Det er også en bra egenskap for skiskyting. Hun har lagt ut bilder av kne med store blåmerker på, og spør om alle får slike.

https://www.instagram.com/p/B-HxdSAJ...ource=ig_embed

Artikkel om dette hos Nrk.
https://www.nrk.no/sport/nilssons-kn...len-1.14960343
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in