Citat:
Ursprungligen postat av
pepsi hax
Som alla vet så är ju husen mycket billigare i norrland, men hur långt mot stockholm kommer man för att kunna köpa hus för samma peng eller dyrare men ändå billigt?
Jag skulle vilja flytta till ett mindre hus som inte kostar över millen men ändå inte bo helt åt helvete men vet inte i vilka områden detta går, vill bo relativt nära en större stad men ändå off.
Givet nuvarande prissättning kommer du inte utanför Norrland(givet premissen "ner mot Stockholm"). Möjligen att du kan lägga något skambud på något objekt i Norduppland(vad nu vitsen skulle vara med det, du lär ju inte jobbpendla eller åka på frekventa utflykter till Stockholm därifrån i alla fall). Älvkarleby kommun med pärlan Skutskär är så långt norrut du kan komma utan att hamna i Norrland, det vill säga Gästrikland.
Dock förstår jag inte hur man för tillfället kan välja att ta några avgörande beslut gällande den egna ekonomin givet den nuvarande situationen i världen.
Prissättningen kanske kommer att se radikalt annorlunda ut framöver. Jag skrev "kanske". Ingen verkar ju veta någonting för tillfället.
Om jag ska tipsa om någonting är det väl i så fall att titta på södra eller västra Sverige i stället. Det finns en mängd riktigt billiga hus ett par mil i närheten av "större städer" som Jönköping, Växjö, Kalmar, Kristianstad, Karlstad, Örebro och så vidare.