Citat:
Ursprungligen postat av
TRpro1432
Jag har länge undrat hur människor blir kriminella och de flesta gångerna har jag fått svaren de hamnade i fel kretsar, men hur? Det är en ökning i kriminalitet i förorter och där kan jag förstå att man skulle ha någon som man växt upp med som sedan har vänner eller själv är kriminell, oså vidare eller att det finns andra där eftersom det är ett utsatt som område t.ex Bergsjön, Biskopsgården. Men är det enda sättet verkligen att ha turen att man känner någon som själv är kriminell? Jag vet också att det finns exempel på kriminella som finns i t.ex Hovås där ingen har de här socioekonomiska problemen som finns i förorterna. Hur kan en person som växer upp i ett ställe där ingen är kriminell lyckas på något sätt få kontakt med kriminella? Hur lyckas ens den här personen ta sig in i den kriminella undervärlden? Jag undrar liksom hur en person blir kriminell från början. Är det något de har ett speciellt sätt att söka sig till eller är det bara baserat på turen/chansen att man känner någon?
Beror nästan alltid på en oansvarsfull och ensamstående mamma.
Hon skaffade barn med ett svin till pappa och därför skilde sig
Hon skaffade barn med ett svin som skiljde sig från henne
Hon skaffade barn med en bra kille men skrämde iväg honom då hon själv var ett svin
Hon skaffade barn med en bra kille, men hon trodde hon var bättre och skilde sig.