2025-02-26, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Vem är den här "Wempa"? Finns det en tråd om denna människa, som vill publicera flashbackanvändares korrekta identitet?
jag har inte tagit reda på det. Har två kanske tre nära kontakter på honom.

Mejla, jag vill bjuda på te.
Citera
2025-02-26, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Herregud. Varför kan inte bara Anjo äga det, hur svårt är det att säga "jag gjorde fel, förlåt, jag har pga det behövt ändra lite i dokumentären så jag inte bryter emot sekretessen"

Hade Anjo gjort det hade det inte varit något att prata om, nu blir det ju värsta snackisen hur Anjo ljuger och beter sig som en idiot. Det är inte positivt även om Anjo tror det.
Jag tror inte Anjo är förmögen att säga förlåt eller säga att han gjorde fel.

Det är svårt för en narcissist att erkänna sina misstag.
Citera
2025-02-26, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Rask och Motvikt tar inga beslut själv.

Jocke, Angelica Tärnsby eller Vadärproblemet.

Angelica kan lika gärna bli jockes nya hund och starta Anjo Gossip, hon gör allt för clout. Det gör Wempa också.

Motvikt vill bara bli kompis med Joakim Lundell.

Skuldrådgivaren har förstått sedan länge att han har skelett i garderoben som kan dras fram om det urartar och att han kan dras i sektens fördärv om sekten cancellerad. Han har lyckats undfly genom att ursäkta sig med att för lite tid och att distansera dig lite i taget

Sist lämnar Anna.

Vart är vadärproblemet nu? Har han fattat att det börjar gå åt helvete och han hoppar av tåget först?
Citera
2025-02-26, 01:05
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Vart är vadärproblemet nu? Har han fattat att det börjar gå åt helvete och han hoppar av tåget först?
Jag tror VadÄrProblemet hela tiden fattat hur idiotiskt det var med Anjos nazist video och Anjos dokumentär. Videorna VadÄrProblemet har gjort har inte känts som han själv, så jag tror han har gjort det enligt "krav" han har fått, därför han är så tyst om det i övrigt.
Citera
2025-02-26, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Herregud. Varför kan inte bara Anjo äga det, hur svårt är det att säga "jag gjorde fel, förlåt, jag har pga det behövt ändra lite i dokumentären så jag inte bryter emot sekretessen"

Hade Anjo gjort det hade det inte varit något att prata om, nu blir det ju värsta snackisen hur Anjo ljuger och beter sig som en idiot. Det är inte positivt även om Anjo tror det.
Jag tror inte Anjo är förmögen att säga förlåt eller säga att han gjorde fel.
han borde vara arg på Joakim Lundell, som är expert level ChatGpt-jurist, läser många fupar och har läsförståelse. Jocke tänkte inte hjälpa Anjo så han sa att allt såg bra ut eller att han inte hade hunnit se den. Anna som redan visste att 13-åringen hade sekretess. Dom har ju lurat honom i berått mod.

Gossipgrupperna är nog lite stela ikväll, undrar hur alla ursäkter till frånvaron ser ut.

Det snällaste en riktig vän kan säga är att han ska man up och pudla.
Citera
2025-02-26, 08:38
Medlem
Daym-Krytjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Jag undrar i vilken omfattning Anjo förstår hur mycket fel han har om allt angående rättsfallet och domen mot Antonio och Robin?

Det tog ju lång tid innan han fattade att han inte bara kunde outa namnet hur som helst. Han satt och förklarade att om han inte hade trott att Antonio var oskyldig så hade han inte sagt namnet utan kallat henne målsägande. "Men nu är det ju inte så." säger han.

Och sen ljuger han ihop att namnet naturligtvis är onämnt i filmen. Jaha, men varför satt han och försvarade sitt uthängande av brottsoffret i typ en vecka då?

Sen satt han i går och erkände att han "fått detta i sitt knä" och att då Antonio var ett kändisbarn så utnyttjade "vi" Antonio för att det hela skulle bli mer uppmärksammat.

Sen har han ju förstås inte kommit på något själv, utan bara läst Annas noteringar och läst hennes understrykningar av någon idiotisk anledning inte orkat kolla något själv på två års tid.

Detta ska bli intressant. Om han lägger ut en version som inte försvarar Antonio särskilt mycket så kommer Anna att bli gaaalen.

Det där är jag sjukt nyfiken på. Om han fattar men mörkar, och liksom planerar hur han ska komma undan redan i förväg. Eller om han är helt clueless och ljuger på reflex alltid?

Det var någon i tråden som lyfte att det inte är säkert att Anna ballar ur beroende på hur hon själv porträtteras. Om det förefaller mest synd om henne bryr hon sig inte om hur Antonio framställs. Jag vet för lite om henne för att kunna bedöma, tänkte också att hon skulle bli rasande om han inte verkar tillräckligt oskyldig. Men folks narcissism har förvånat mig förr så jag håller det inte för osannolikt att hon nöjer sig med att gråta ut för så många som möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Haha har också tänkt på det, att det blev "förhandlingar" gällande rättigheter till hans humorgrej kom otroligt lägligt när det började blåsa som mest runt Anjo.

Hans senaste video där han reagerade på Lokal och satt och låtsasskrattade i en timme var jobbig att se. Han la knappt någon tid på motargument, bara krystade lulz. Så ja hans plan är nog att blekna bort. Tvek på att han vågar aktivt hoppa av, eller vad man ska säga. Lär nog inte direkt komma ett statement, men det hade varit nåt!

Slänger dock in en brasklapp om TikTok, han kanske är aktiv där, det vet jag ingenting om.
Citera
2025-02-26, 09:25
Medlem
Mikkkas avatar
Hela den här historien påminner ju otroligt mycket om den omtalade våldtäkten i Bjärsta. Som av uppdrag granskning kallades "den andra våldtäkten" pga hur BO blev behandlad av lokalsamhället med ryktesspridning av gärningsmannen samt familj.

Citat:
Våldtäkterna i Bjästa var startpunkten för en svensk samhällsdebatt under vintern och våren 2010, om respekten för brottsoffer. Bakgrunden var en händelse i mars 2009 då en 14-årig flicka i Bjästa söder om Örnsköldsvik i Ångermanland blev våldtagen av en 15-årig pojke, vilket han dömdes för i både tingsrätt och hovrätt. Senare i juni 2009 våldtog pojken ytterligare en flicka och dömdes även för detta brott
. - wikipedia

Anjos och Annas plan har ju garanterat varit liknande, att smutskasta brottsoffer till den grad att hon tappar trovärdighet för all framtid.

Fyfan vad vi ska granska din pissiga hittepå dokumentär nu AnjoBanjo, du är körd din korkade våldtäktsapologet.
Citera
2025-02-26, 09:38
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daym-Krytj
Det där är jag sjukt nyfiken på. Om han fattar men mörkar, och liksom planerar hur han ska komma undan redan i förväg. Eller om han är helt clueless och ljuger på reflex alltid?

Jag tror han helt enkelt är korkad och ett bra exempel på Dunning-Kruger-effekten. Han tror på grund av begränsad framgång på YouTube att han helt plötsligt är Janne Josefsson och fattar inte att hans eget bias i frågan färgar helt. Det finns ju en del i dessa personers närhet som blivit anklagade för sexuella övergrepp där alla är helt oskyldiga, givetvis. Att han då tror på att Antonio är oskyldig beror helt enkelt för att han aldrig ens tänkte tanken att han är skyldig och att domen inte är ett dugg fel.

Så nu greppar han efter halmstrån för att rädda sig själv och sitt ego. Att sitta och klippa om "dokumentären" tre dagar innan premiären är knappast ett bra tecken. Men han kommer aldrig erkänna att han kanske har fel, han är trots allt YouTubes Janne Josefsson.

Om filmen blir totalslaktad efter "premiären" så är det inte för att han har fel, utan att alla andra har det. Oavsett hur många logiska tankevurpor som pekas ut.
Citera
2025-02-26, 10:24
Medlem
Daym-Krytjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag tror han helt enkelt är korkad och ett bra exempel på Dunning-Kruger-effekten. Han tror på grund av begränsad framgång på YouTube att han helt plötsligt är Janne Josefsson och fattar inte att hans eget bias i frågan färgar helt. Det finns ju en del i dessa personers närhet som blivit anklagade för sexuella övergrepp där alla är helt oskyldiga, givetvis. Att han då tror på att Antonio är oskyldig beror helt enkelt för att han aldrig ens tänkte tanken att han är skyldig och att domen inte är ett dugg fel.

Så nu greppar han efter halmstrån för att rädda sig själv och sitt ego. Att sitta och klippa om "dokumentären" tre dagar innan premiären är knappast ett bra tecken. Men han kommer aldrig erkänna att han kanske har fel, han är trots allt YouTubes Janne Josefsson.

Om filmen blir totalslaktad efter "premiären" så är det inte för att han har fel, utan att alla andra har det. Oavsett hur många logiska tankevurpor som pekas ut.
Sant. Tror han kommer lägga mycket fokus på de som kritiserat sådant han klippt bort. "Kolla! Ni hade fel, hennes namn är ju inte med!!"

Fan vad tydligt det är att han inte var redo att ta klivet utanför youtubebubblan. Han har väl kunnat sopa igen sina spår genom att vrida på sanningen och bli arg, svära på sina barn osv. Det kanske funkar i en isolerad grupp, men allmänheten kommer inte nöja sig med det.

Ska bli spännande att se om han kommer ta fram en ny strategi för att komma undan, eller fortsätta visa tänderna och tjura på youtube och svinga mot Lokal utan att fatta var det gick fel.
Citera
2025-02-26, 11:20
Avstängd
Crabby88s avatar
Vad vi et sen innan, så har anjo granskat ett av Sveriges mest kontroversiella rättsfall. Ja, alla tänker ju direkt på Osmo Valo, Palme, Thomas Quick å don påsarna. Men det är ända Anna books son. Han är lite över alla andra. Och nästa steg är att återuppliva Palmegruppen. Sen veckan efter åker han till US and A för att lösa JFK. Dock fick han en dags ledigt för att svulsta i sig en enormt nyttig buffé i Las Vegas. Enligt rykten dock.

48h senare han anländer åker han till England. Han har fått kontakt med familjen McCann. Lovade dom att fixa detta med deras dotter. Det gör han under tiden han äter en nätt och hälsosam "full english breakfast" givetvis beställar han in "family plate"

Efter vräkt i sig 4200 nyttigas kcal så åker han till Scotland Yard och gör en gärningsmannenaprofil över den s.k Jack the Riper. Drar iväg till till dennes släktingar. Ställer dom mot väggen. Passar på att skäma ut dom på sin kanal.

Vilken hjälte han är. En buffé hjälte av rang!
Citera
2025-02-26, 11:56
Medlem
BrunkeMundts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Det har nämnts i tråden att Anjo ska ta över Palmegruppen och sen väntar JFK. Men jag tror att han ska ta över Cold Casefall och Bockstensmannens död ska få en förklaring och gärningsmännen kommer att namnges i 14 trerimmarsyoutubar.

Just det att det är versioner. De kan ju inte ha samma innehåll och inställning till händelsen för annars vore de inte versioner. Tror faktiskt att det är så illa att det hela bero på kritiken ha får de här sista 3 dagarna.

Så han vänder kappan efter vinden. Janne Josefsson my ass!

En sak som jag är väldigt nyfiken på är ju hur Lilla Anna reagerar mot den Tjocke Mannen. Hon kommer att bli så pissed om den version som visas inte framhåller Antonio så oskyldig som den gjorde när hon fick se dokumentären i december tror jag det var.

De firade jul tillsammans, Anjos familj och Annas familj den 8 december. Kan du föreställa dig Janne fira jul med kommunalrådet som han exposat som barnvåldtäktsman fast han har försökt få honom att se oskyldig ut och till och med hjälp barnvåldtäktsmannen att sätta igång en överklagan till HD? Hur tror Anjo att något sandkorn av objektivitet ens skall fastna under hans fot? Han är så jävla jävig man bara kan bli.

Hela spektaklet är en travesti som saknar motstycke. Det här känns nästan som en bisarr Freudian Slip sketch som verkligen tänjer på gränsen med influencers som är självutnämnda "journalister" på nätet, och där huvudkaraktären (en Anjo-liknande figur) desperat försöker sälja in sig själv som en seriös granskare i sina tafatta högstadie-analyser om verkliga fall. Ändamålet kanske är att presentera en MOTVIKT gentemot etablerade medier (PK-media för somliga) men istället framställs dessa typer av människor som motsatsen de påstår sig själva vara emot: partiska, pengadrivna, patetiska, okunniga och lögnaktiga.
Senast redigerad av BrunkeMundt 2025-02-26 kl. 11:59.
Citera
2025-02-26, 12:14
Medlem
Deimos01s avatar
På något konstigt sätt tycker jag samtidigt synd om Anjo.
Han ville göra en seriös dokumentär. Han har ninetone med Stefan bakom sig, sin fru, flera vänner som ändå har varit med i offentligheten ett tag, och ingen av dessa sa åt honom "stop, gör inte en dokumentär där du försvarar en pedofil, det kommer inte bli bra"

Det känns som att någon borde ha reagerat. Men Anjo verkar bara ha fått uppmuntring. Och nu sitter han så djupt i skiten att han nästan drunknar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in