2024-04-15, 21:26
Medlem
Vill också tillägga att menlösa personangrepp är jävligt onödigt. Låt folk tycka vad dom vill och kan man inte förstå hur en person tänker så kan man respektfullt be personen att utveckla sina argument istället för att bete sig som en pubertal snorunge.

I denna tråd, handlar meningsskiljaktigheterna mest om att olika användare inte är överens om sakfrågan. Om Anjo ska få bete sig hur som helst utan konsekvenser och vad som är acceptabelt att lyfta upp rasera hans luftslott.

Meningsmotståndare ska inte tystas med vilka medel som helst. Håller man inte med så får man väl ta en diskussion om saken?

I Chrippas tråd däremot så är det ju ett helt annat klimat där konspirationsteoretikerna istället sprider helt felaktig information, och likt söndermanipulerade robotar återupprepar dom vad en sektledare sagt eller kommer själva med påståenden och sprider ”fake news” för att bilda opinion även hos oss vuxna. Då det gång på gång motbevisas så spyr 3-4 användare desperat och samstämmigt ur sig ”inte fattar någonting, lämna tråden nu!”

Likt den diktator dom följer så försöker dom tysta människor som ifrågasätter oacceptabla beteenden.
Citera
2024-04-15, 22:42
Medlem
111-111, Anjos mamma har dock uttryckt att hon är stolt över vad han har åstadkommit genom sitt ”yrke”. Så hon har absolut öppnat sin mun i sakfrågan. Personligen så har jag inte diskuterat henne, men varför inte? Hon har säkerligen ett stort inflytande på honom och står uppenbarligen bakom hans notoriska förnedring av sina medmänniskor.

Sluta säg att man inte skulle säga samma sak face to face när du inte vet något om saken, det är ett väldigt konstigt påstående som inte har någon som helst grund.

För det första så behöver det ena inte utesluta det andra och för det andra så är det Anjo som har skapat spelplanen. Han exploaterar psykiskt sjuka människor, hänger ut intellektuellt funktionsnedsatta, alla som någonsin har sagt emot Joakim Lundell, hänger ut följare och hotar att hänga ut barn.

Du gjorde en jämförelse med Putin. Låt mig göra en till. Hör du många ryssar höjs sina röster emot Putin? Varför inte det? Jo, personer som sätter sig i opposition till Putin får ta ödesdigra konsekvenser. Navalnyj, är det mest kända exemplet, Wagnergruppens, Prigozjn har antagligen merparten av den vuxna befolkningen i Sverige också koll på.
Anjo och Joakim låter inte människor opposition till dom yttra sig utan konsekvenser. Dom härskar och söndrar.

Putin är ingen individ med demokratiska värderingar och att ingen alternativ bild av verkligheten presenteras och inte heller tillåts sändas ut, leder i sin tur leder till att en snedvriden bild av verkligheten är den den enda version som folket får ta del av.
Om du har några ryssar i din närhet så har nog du också märkt att även ryssar som verkar ha huvudet på skaft ser Putin som en hjälte och att dom inte kan se något fel i hans ageranden, någonsin. Dom är inte dumma eller verklighetsfrånvända, dom är hjärntvättade.

Motståndare utsätts för trakasserier, förföljelse och och dödshot. En kvinna som har varit ansatt av Joakim Lundell tvingades i exil och lämnade landet under mer än 5 år. Där har du din jämförelse, svart på vitt. Nämn gärna 5-10 individer någon som öppet har kritiserat Anjo eller Joakim som inte har blivit utsatt för ett massivt drev.
Citera
2024-04-15, 23:43
Medlem
I motvikt video så försäger sig Anjo.

Han säger först att han gjorde tröjor osv för att förnedra Cluee och att inte barnen kommer påverkas av det. Senare säger han (angående att cluee nämner anjos namn) "då kommer jag förnedra dina barn".

Svårt att hålla koll på lögnerna. Anjo som säger att han bryr sig om sanningen också.
Hoppas någon sparar ner detta och klippet ihop
Citera
2024-04-16, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
111-111, Anjos mamma har dock uttryckt att hon är stolt över vad han har åstadkommit genom sitt ”yrke”. Så hon har absolut öppnat sin mun i sakfrågan. Personligen så har jag inte diskuterat henne, men varför inte? Hon har säkerligen ett stort inflytande på honom och står uppenbarligen bakom hans notoriska förnedring av sina medmänniskor.

Sluta säg att man inte skulle säga samma sak face to face när du inte vet något om saken, det är ett väldigt konstigt påstående som inte har någon som helst grund.

För det första så behöver det ena inte utesluta det andra och för det andra så är det Anjo som har skapat spelplanen. Han exploaterar psykiskt sjuka människor, hänger ut intellektuellt funktionsnedsatta, alla som någonsin har sagt emot Joakim Lundell, hänger ut följare och hotar att hänga ut barn.

Du gjorde en jämförelse med Putin. Låt mig göra en till. Hör du många ryssar höjs sina röster emot Putin? Varför inte det? Jo, personer som sätter sig i opposition till Putin får ta ödesdigra konsekvenser. Navalnyj, är det mest kända exemplet, Wagnergruppens, Prigozjn har antagligen merparten av den vuxna befolkningen i Sverige också koll på.
Anjo och Joakim låter inte människor opposition till dom yttra sig utan konsekvenser. Dom härskar och söndrar.

Putin är ingen individ med demokratiska värderingar och att ingen alternativ bild av verkligheten presenteras och inte heller tillåts sändas ut, leder i sin tur leder till att en snedvriden bild av verkligheten är den den enda version som folket får ta del av.
Om du har några ryssar i din närhet så har nog du också märkt att även ryssar som verkar ha huvudet på skaft ser Putin som en hjälte och att dom inte kan se något fel i hans ageranden, någonsin. Dom är inte dumma eller verklighetsfrånvända, dom är hjärntvättade.

Motståndare utsätts för trakasserier, förföljelse och och dödshot. En kvinna som har varit ansatt av Joakim Lundell tvingades i exil och lämnade landet under mer än 5 år. Där har du din jämförelse, svart på vitt. Nämn gärna 5-10 individer någon som öppet har kritiserat Anjo eller Joakim som inte har blivit utsatt för ett massivt drev.

Ja jag vet 2 som öppet kritiserat Anjo och båda är vänner med både Anjo. Sen finns det säkert fler men eftersom jag inte inhalerar dessa personer så vet jag inte allt.

Och det vet inte du heller trots att du vill ge sken av att du känner dessa ner på ceiinivå.
Citera
2024-04-16, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Hela den här tråden är ett enormt trauma för barnen. Men den behövs så att barnen ska kunna se igenom masken och bryta sig lös från den sadistiska psykopatfarsan.

Jag är helt mållös! Menar du på fullaste allvar det du skriver?! Detta kan vara något av det sjukaste jag sett i denna tråd.
Citera
2024-04-16, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Åja, du är ju så intresserad av honom då du följer allt han gör som du kan förkovra dig i. Love is in the air 😍

Är det inte dags att du inser att du är sjukligt besatt av honom och någon till.

Anjo, ser du smulor utanför din dörr så se upp, bullen är i närheten

Dina personangrepp går långt över laglig gräns så håll hårt i nicket!

Du får göra en egen tråd om mumsbulle. Dina kommentarer fokuserar mer på användare än Anjo (som tråden handlar om).

Det är väldigt ointressant att läsa dina personangrepp i tråden. Visa lite respekt och prata om det tråden handlar om.

Nu gör jag samma sak, så kommer inte svara dig, pajkastning ger mig inte nåt.
Citera
2024-04-16, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av What-do-u-meanhi
Du får göra en egen tråd om mumsbulle. Dina kommentarer fokuserar mer på användare än Anjo (som tråden handlar om).

Det är väldigt ointressant att läsa dina personangrepp i tråden. Visa lite respekt och prata om det tråden handlar om.

Nu gör jag samma sak, så kommer inte svara dig, pajkastning ger mig inte nåt.

Vet du, jag är så otroligt trött på att vissa får skriva vad som helst hela tiden utan att få mothugg. Och jag håller mig till att inte hålla med det som skrivs utan att behå personangrepp eftersom ingen vet vem som skriver.
Citera
2024-04-16, 00:36
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Jag är helt mållös! Menar du på fullaste allvar det du skriver?! Detta kan vara något av det sjukaste jag sett i denna tråd.
If I know u know, alla är inte smarta nog för att se igenom masken, i Anjos fall blir det lätt skrattretande men alla har ju olika förutsättningar.
Citera
2024-04-16, 00:38
Medlem
Citat:
Ja jag vet 2 som öppet kritiserat Anjo och båda är vänner med både Anjo. Sen finns det säkert fler men eftersom jag inte inhalerar dessa personer så vet jag inte allt.

Och det vet inte du heller trots att du vill ge sken av att du känner dessa ner på ceiinivå.
Vänner? Vilka då?

Gällande youtubers och Joakim så har Joakim gett en ultimatumet att sluta prata om honom helt, bara prata om honom i positiva ordalag eller bli utesluten ur sitt nätverk och Rask har han hotat och anmält för förtal. Båda blev tystade. Kolla gärna upp det om du tvivlar.
Citera
2024-04-16, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
If I know u know, alla är inte smarta nog för att se igenom masken, i Anjos fall blir det lätt skrattretande men alla har ju olika förutsättningar.

Tror Anjo mer har hybris för stunden än att det är någon psykisk diagnos. Alltså när det gäller hans pissiga beteende just nu.

Sen har han nog en släng av nsrcisism också, lite större än den genomsnittliga influensern.

Sen har han nog lite bristande logik verkar det som. Han var nog inte bra på matte i skolan.

Denna combo gör att allt man säger tar man som sanning, och svårt att ta in kritik.
Citera
2024-04-16, 00:48
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av What-do-u-meanhi
Tror Anjo mer har hybris för stunden än att det är någon psykisk diagnos. Alltså när det gäller hans pissiga beteende just nu.

Sen har han nog en släng av nsrcisism också, lite större än den genomsnittliga influensern.

Sen har han nog lite bristande logik verkar det som. Han var nog inte bra på matte i skolan.

Denna combo gör att allt man säger tar man som sanning, och svårt att ta in kritik.
För mig är Anjo själva definitionen av en personlighetsstörd människa, kluster B mest troligt.

En normal människa beter sig inte sådär, i vissa fall räcker det med att kolla in i ögonen, själens spegel. Men det krävs ett visst mått av erfarenhet och är ingenting man kan lära någon.
Citera
2024-04-16, 01:01
Medlem
Citat:
Inte alls. Klart att hans barn ska ges möjligheten att ta reda på sanningen.

Då deras pappa är en person som utsätter människor för terror och återkommande olagliga handlingar så är det väl bara bra att det finns dokumenterat i fallet av en framtida övergripande granskning eller om hans barn börjar undra vad pappa har sysslat med på sociala medier.

Anjo vet ju också att ungarna GARANTERAT kommer att få höra om detta på skolgården, men han bryr sig inte ens om att han förstör för sina egna barn. Hans barn har rätt i världen att få veta sanningen och ha möjlighet att bilda sig egna uppfattningar om hans ageranden.

Ska hatet mot offren gå i arv och ska ungarna fortsätta sparka nedåt, men i syfte att skydda sin pappa av ren ren och skär okunskap eller ska dom, om dom vill, kunna få ta reda på sanningen om omfattningen av deras pappas övergrepp?

Anjo har under merparten av deras uppväxt behövt hjälp från staten för att sätta mat på bordet för att han har varit upptagen med att leka youtuber. Han vill kunna försörja sig på det och skyr inga medel. Syftet med merparten av hans videos är att förnedra människor och hushållets försörjning är till en ännu större del finansierat av rena rama trakasserier.

Jag vill påstå att en miljö med en sådan pappa är skadlig för barn.

#räddabarnen
Senast redigerad av Pallal 2024-04-16 kl. 01:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in