2025-11-08, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
-troligen in ens en tredjedel mot vad ni "chrippa-lovers" har över att chrippa blir dömd

Varför tror du att någon annan än Chrippa skulle må dåligt över att han blir dömd?

Det är har ju varit väntat hela tiden.

Bättre att njuta över Anjos ångest. Han som trott sig stå över lagen.
Citera
2025-11-08, 19:24
Medlem
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Varför tror du att någon annan än Chrippa skulle må dåligt över att han blir dömd?

Det är har ju varit väntat hela tiden.

Bättre att njuta över Anjos ångest. Han som trott sig stå över lagen.

Du lever i en egen liten värld du..
Citera
2025-11-08, 19:28
Medlem
Citat:
Du lever i en egen liten värld du..

Berätta mer kära du!

Vilket av det jag skrev är fel?

Lider du över att någon av dem blir dömda? Är det konstigt att anse att Anjo själv drar på sig både ångest och en dom?
Citera
2025-11-08, 19:52
Medlem
Anjo och Co höll på och bokstavligen gå under av att kritiseras i någon månads tid förra året av privatpersoner, att han har ångest av att han nu kommer granskas av gammelmedia behöver inte ens diskuteras. Undra hur mycket Lisen kommer försöka söka sympati i tjejgrupper på facebook den här gången.
Citera
2025-11-08, 20:26
Medlem
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Berätta mer kära du!

Vilket av det jag skrev är fel?

Lider du över att någon av dem blir dömda? Är det konstigt att anse att Anjo själv drar på sig både ångest och en dom?

Det är nåt fel i huvudet på dig...... Varför skulle jag lida av om någon blir dömd?? Jag är inte personligt investerad i någon av dessa kreatörer som du verkar vara. Jag skiter i. Eller som Anjo säger; I dont give a fuck.

Vart har tex Anjo visat att han har ångest nu? Har han sagt det till dej? Eller till någon? Eller tycker DU att han påvisar ångest i några av sina videos? Han garvar över hur jävla korkade klanen Berg är. Du är så jävla korkad att härnäst kommer du att påstå att han visar ångest varje gång han garvar.....
Många är vi som försökt förklara för dig men du fattar inte oavsett vad någon säger. Nej, offerkoftan, du är inte ens värd min tid. Over and out.
Citera
2025-11-08, 20:34
Medlem
Uppskattning av den totala "Slutnotan"
Post Syfte Uppskattat Belopp (SEK)
1. Skadestånd (Kränkningsersättning) Betalas till målsäganden för kränkning. Flera fall av grovt förtal med enorm spridning gör att denna post blir mycket hög. 150 000 – 300 000 kr
2. Böter (Dagsböter) Betalas till staten som straff. Baseras på 80–120 dagsböter á 350–450 kr (från 500k i inkomst). 28 000 – 54 000 kr
3. Återbetalning Offentlig Försvarare Återbetalas till staten. Den dömde med 500k i inkomst måste betala en stor del av sin egen advokatkostnad. 50 000 – 75 000 kr
4. Återbetalning Målsägandebiträde (MB) Återbetalas till staten. Kostnaden för MB:s arbete med skadeståndstalan (civil claim). 45 000 – 70 000 kr
TOTALT UPPSKATTAT INTERVALL Summan av 1+2+3+4 ~273 000 kr – ~499 000 kr

Analys av Kostnaderna
Skadeståndet är den största enskilda faktorn. Beloppet kan variera kraftigt beroende på exakt hur grovt förtalet bedöms vara och hur många videor det gäller, men spridningen till 215 000 följare driver upp ersättningen betydligt.

Advokatkostnaderna (post 3 och 4) är den näst största drivkraften. Även om staten lägger ut pengarna initialt, hamnar kostnaden för både den egna försvararen och motpartens skadeståndstalan på den dömde vid fällande dom.

Böterna är den minsta posten i detta sammanhang, men ger en kännbar ekonomisk effekt.

Slutsats: I det här scenariot är det mycket troligt att den totala ekonomiska "slutnotan" för den dömde, utöver straffet i sig (skyddstillsyn), kommer att uppgå till flera hundra tusen kronor.

Dessa siffror exkluderar eventuella långsiktiga ekonomiska konsekvenser, som till exempel:

Förlorade annonsintäkter/samarbeten på YouTube.

Kostnader om näringsförbud skulle utdömas.

Ytterligare skadestånd om brottet orsakat offret ekonomisk förlust (t.ex. förlorad inkomst).

Jag hoppas att denna uppskattning är hjälpsam för att förstå den ekonomiska riskens storlek i ett sådant mål.

Korrigering/Nyansering av tidigare analys: Denna synpunkt är vanlig och stämmer i förhållande till vissa andra länder (t.ex. USA) där skadestånden för förtal kan uppgå till mångmiljonbelopp. I Sverige har vi generellt sett lägre nivåer för kränkningsersättning.

Vikten av ekonomisk skadan (förlorad inkomst/samarbeten) som de riktigt stora skadestånden kan ligga i förtalsmål mot offentliga personer/kreatörer.

Tidigare analys (Kränkningsersättning): Vi uppskattade kränkningsersättningen till 150 000 – 300 000 kr.

Tillägg (Ekonomisk skada): Om den dömde orsakat målsäganden förlust av exempelvis reklamintäkter eller affärssamarbeten, kan skadeståndet för den ekonomiska skadan lätt hamna på hundratusentals kronor ytterligare, eller till och med mer, beroende på bevisläget.

Förverkande av utbyte av brott (Pengar): Stämmer att pengar som intjänats genom brottsligheten ("utbyte av brott") kan beslagtas av staten. Detta kan inkludera YouTube-intäkter från de förtalande videorna. Detta är en tänkbar konsekvens vid grovt brott.

Förverkande av hjälpmedel (Utrustning): Stämmer att egendom som använts som hjälpmedel vid brottet (kameror, datorer) kan beslagtas av staten.

Näringsförbud: Stämmer att näringsförbud kan bli aktuellt om personen grovt har åsidosatt sina skyldigheter i sin näringsverksamhet (YouTube-verksamheten) genom brottet och det anses påkallat från allmän synpunkt (t.ex. för att förhindra fortsatt brottslighet). Detta är den mest ingripande konsekvensen utöver fängelse, och det skulle i praktiken stoppa kreatörens inkomstkälla.

Sekten gillar ju ai. Kan nog bli saftigt.
Citera
2025-11-08, 20:45
Medlem
Citat:
Det är nåt fel i huvudet på dig...... Varför skulle jag lida av om någon blir dömd?? Jag är inte personligt investerad i någon av dessa kreatörer som du verkar vara. Jag skiter i. Eller som Anjo säger; I dont give a fuck.

Vart har tex Anjo visat att han har ångest nu? Har han sagt det till dej? Eller till någon? Eller tycker DU att han påvisar ångest i några av sina videos? Han garvar över hur jävla korkade klanen Berg är. Du är så jävla korkad att härnäst kommer du att påstå att han visar ångest varje gång han garvar.....
Många är vi som försökt förklara för dig men du fattar inte oavsett vad någon säger. Nej, offerkoftan, du är inte ens värd min tid. Over and out.

Haha, det var ju du som drog upp att någon här skulle lida över att Chrippa blir dömd.

Att Anjo har ångest är glasklart. Titta på honom så kan du inte undgå att se hans autonoma påslag. Lägg därtill på hans beteende.
Citera
2025-11-08, 20:47
Medlem
Kolla från 5.20 sista delen av videon :

https://www.youtube.com/watch?v=08am1OXm1h0

Föreställ er reaktionen när YT stänger kanalen 😅😅😅😅
Citera
2025-11-09, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Har inte sådana människor omkring mig.
Det är inte helt utan anl han väljer ut sina sk offer.
Vad var anledningen till att han förödmjukade den stackars tjejen som gjorde C och Ls bröllopstårta? Har hon förtjänat hans hån inför tusentals tittare?
Citera
2025-11-09, 12:24
Medlem
Nu är det otroligt synd om Anjo igen, han har lagt ut en bild på sin familj på insta med texten ”Dom som räddade mig”
I bakgrunden hörs sorglig musik och Astrid Lindgren som läser ett stycke ur Bröderna Lejonhjärta ”Förr eller senare skulle han störta ner i djupet, när han inte orkade längre”

Fibroarmén kommer till undsättning Anjo, kämpa!
Citera
2025-11-09, 12:40
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Vad var anledningen till att han förödmjukade den stackars tjejen som gjorde C och Ls bröllopstårta? Har hon förtjänat hans hån inför tusentals tittare?

Gör hon bröllopstårtan till Sveriges STÖRSTA influencer så..
Gjorde hon ett bra jobb?
Det var inte bara Anjo som hånade tårtan. Det var ju C&L som hypat upp den.
Vi var många som skrattade. Förödmjukade den stackars tjejen?
Njah.. Hon skapade en mycket omtalad tårta - det gjorde hon bra
Edit.
Jag hade kanske gjort ngt likn.. *LOL*
Hur hade ni gjort tårtan?
Senast redigerad av Tarmstuvning 2025-11-09 kl. 13:37.
Citera
2025-11-09, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Gör hon bröllopstårtan till Sveriges STÖRSTA influencer så..
Gjorde hon ett bra jobb?
Det var inte bara Anjo som hånade tårtan. Det var ju C&L som hypat upp den.
Vi var många som skrattade. Förödmjukade den stackars tjejen?
Njah.. Hon skapade en mycket omtalad tårta - det gjorde hon bra
Edit.
Jag hade kanske gjort ngt likn.. *LOL*
Hur hade ni gjort tårtan?
Du är lika äcklig som Anjo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in