2024-01-12, 11:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Framförallt ett offer i en rättssak. Ingen är ännu dömd och då är det inte folkdomstolens sak att döma efter tycke och smak heller
Jocke värnar om barnen, och Chrippa håller med. Blanda inte in barnen upprepas som ett mantra. Vad tycker Chrippa om Anjos intervju av dottern? Skall jag lägga upp klippet eller klarar han av att hitta det själv på Tiktok?
Har Anjo intervjuat Chloe?
I så fall - vilken dåre och vem gav tillstånd till det?
Du får gärna lägga upp klippet om du har det.
Citera
2024-01-12, 11:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Har Anjo intervjuat Chloe?
I så fall - vilken dåre och vem gav tillstånd till det?
Du får gärna lägga upp klippet om du har det.

Klart han har, finns på tiktok och överallt. Julia var honom behjälplig givetvis, men dem glömde att medela polis och socialtjänsten om det. Jag funderar på vad socialtjänsten skulle tycka om klippet?
Citera
2024-01-12, 11:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dalbin
Doxxing är det inte samma sak som att man hänger ut en person till allmän beskådan? Enligt guidelines går nog det under hat och hot men är inte säker. Reglerna uppdateras hela tiden nämligen. Men det är väl en självklarhet att man inte hänger ut en ej offentlig person till allmän beskådan?
Anjo och Jocke hävdar att L valde att bli tillsammans med en offentlig person så detta får hon tåla.
Så fungerar det i Jockes värld, det Jocke säger är bäst att lyda.

Hur kan dessa vuxna män försvara otroheten, L blev direkt inbjuden till Lundellhuset, trots att Jocke är så rädd för människor och är försiktig med vilka han släpper in eftet allt som han utsatts för dvs tidigare anställda eller osköna människor...

Chrippas beteende?! Tvingades han att inleda en relation?
Eller är allt uppgjort?
Citera
2024-01-12, 11:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Klart han har, finns på tiktok och överallt. Julia var honom behjälplig givetvis, men dem glömde att medela polis och socialtjänsten om det. Jag funderar på vad socialtjänsten skulle tycka om klippet?
Jag hittar inget där HAN intervjuar Chloe -- jag hittar bara där Julia pratar med Chloe ..
Det är inte heller smart eftersom det förstör trovärdigheten hos Chloe i en rättegång -- men det är långt ifrån så illa som om Anjo hade intervjuat barnet.
Citera
2024-01-12, 11:50
Medlem
TheMongoKids avatar
Citat:
Aldrig hört talas om att man som förälder måste meddela polis och socialen för att prata med sitt barn, även om pratet med barnet innefattar frågor. Helt missat det, men tack vare Flashback har jag just fått lära mig nåt nytt!
Citera
2024-01-12, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMongoKid
Aldrig hört talas om att man som förälder måste meddela polis och socialen för att prata med sitt barn, även om pratet med barnet innefattar frågor. Helt missat det, men tack vare Flashback har jag just fått lära mig nåt nytt!

Fast det här är ju ett inspelat "förhör" med barnet där L påstås ha misshandlat både barnet och C.
Det är inte ett "prat med barnet".

En polisanmälan skulle ha upprättats av vårdnadshavare redan den 24 december när J fick information från barnet. Sen tar polis etc över i och med att barnet blir målsägande i en egen utredning och där experter håller förhör med metoder som är anpassade till barnets ålder.

Men det kanske du visste redan.
Citera
2024-01-12, 12:27
Medlem
TheMongoKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Fast det här är ju ett inspelat "förhör" med barnet där L påstås ha misshandlat både barnet och C.
Det är inte ett "prat med barnet".

En polisanmälan skulle ha upprättats av vårdnadshavare redan den 24 december när J fick information från barnet. Sen tar polis etc över i och med att barnet blir målsägande i en egen utredning och där experter håller förhör med metoder som är anpassade till barnets ålder.

Men det kanske du visste redan.
Tycker bara att det börjar gå lite väl till överdrift i diskussionerna kring Anjo m.fl.
Det är liksom ingen hejd på stolligheterna här.

För Chloe blev det endast "prat" med sin mamma om det hela, då vare sig Anjo eller förmodligen någon annan var där. Sedan att J spelade in det hela är sannolikt inget som Chloe märkte, och än mindre påverkades av. Hon har nog tagit mer skada av att Chrippa blev häktad, och sannolikt på lögner, samt om det stämmer att L faktiskt har betett sig som det påstås att hon gjort. Det om något skadar ett barn!
Men ni söker varje halmstrå för att klämma åt Anjo, Jocke, Rask osv, så det hela blir så extremt löjligt.
Gissar på att det hela grundar sig i nån form av avundsjuka för att dessa personer dels vågar öppna käften offentligt, samt att åtminstone några lyckats göra sig en slant på sitt youtubande.

Jag var tidigare rätt neutral kring alla dessa, men efter att ha sett drevet som förekommer här på Flashback, så har jag skapat mig en rätt bra uppfattning om vilka det är som är losers av dessa två läger.
Citera
2024-01-12, 12:34
Medlem
Citat:
Tycker bara att det börjar gå lite väl till överdrift i diskussionerna kring Anjo m.fl.

För Chloe blev det endast "prat" med sin mamma om det hela, då vare sig Anjo eller förmodligen någon annan var där. Sedan att J spelade in det hela är sannolikt inget som Chloe märkte, och än mindre påverkades av. Hon har nog tagit mer skada av att Chrippa blev häktad, och sannolikt på lögner.
Men ni söker varje halmstrå för att klämma åt Anjo, Jocke, Rask osv, så det hela blir så extremt löjligt.
Gissar på att det hela grundar sig i nån form av avundsjuka för att dessa personer dels vågar öppna käften offentligt, samt att åtminstone några lyckats göra sig en slant på sitt youtubande.

Jag var tidigare rätt neutral kring alla dessa, men efter att ha sett drevet som förekommer här på Flashback, så har jag skapat mig en rätt bra uppfattning om vilka det är som är losers av dessa två läger.

Fast nu hade ju barnet redan den 25 december berättat helt spontant till både J och till sin mormor som var vittne. Sen spelades videon in.
Finns inga uppgifter att en anmälan gjordes då, vilket bör ha gjorts om man är en ansvarig förälder. Det är inte ens något att diskutera.

Jag står inte på någon sida, men tycker det går drevet med att publicera videos på det ena och det andra är rent förkastligt. Ingen vet vad som hänt, det var bara två personer där den 29 december. Vad som hände, hittades i lägenheten vet ingen än.
Så det här drevet mot personer oavsett om de är skyldiga eller ej är obegripligt och kunde ha skötts betydligt bättre från alla håll.
Citera
2024-01-12, 12:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag hittar inget där HAN intervjuar Chloe -- jag hittar bara där Julia pratar med Chloe ..
Det är inte heller smart eftersom det förstör trovärdigheten hos Chloe i en rättegång -- men det är långt ifrån så illa som om Anjo hade intervjuat barnet.
Anjo stod ju givetvis bakom det och han berättade stolt att det va Anjos frågor Julia ställde.
Citera
2024-01-12, 12:41
Medlem
abvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KentWasHere
Nej du menar trummorna som det vore en remake av den klassiska black Hawk down filmen?

Hans kontent är totalt värdelöst men redigera kan vår Pontus iallafall. Kanske är det han borde göra istället?
Han är helt ok på redigering men jag tror helt ärligt inte att han skulle klara av att inte klippa in bilder på sig själv eller sin egen röst om han ska jobba åt någon annan. Sen känns han som typen som har uppenbara problem att ta någon annans order.
Citera
2024-01-12, 12:44
Avslutad
Citat:
Om barnet berättar att den har blivit utsatt för brott så borde ju polisen få det till sitt bord - framför youtube.

Men det är väl ett normalt tillvägagångssätt i den här skruvade världen.
Citera
2024-01-12, 12:52
Avslutad
Citat:

För Chloe blev det endast "prat" med sin mamma om det hela, då vare sig Anjo eller förmodligen någon annan var där. Sedan att J spelade in det hela är sannolikt inget som Chloe märkte, och än mindre påverkades av. Hon har nog tagit mer skada av att Chrippa blev häktad, och sannolikt på lögner, samt om det stämmer att L faktiskt har betett sig som det påstås att hon gjort. Det om något skadar ett barn!

Ah, klassikerna när man skitit i det blå skåpet eller inte har någonting att komma med, eftersom man inte kan säga "ah, men du rå!" Då kommer avundsjukan.

Ingen bryr sig om barnen.
Det är skillnad på att säga och faktiskt visa att man bryr sig.
Och nej jag menar inte genom inköp.

Intervjuen med Chloe och hur det blev en cliffhanger, hur Julia instrueras att fråga specifika frågor och skicka video tillbaks direkt, inom en minut, så man "vet att det är legit"... Anjo och Jockes specialitet

Jag ser vad jag ser och kan tänka själv.

Chloe växer upp och detta kommer hon få leva med, hur pappas kompisar gjort bort sig inför hela världen.

Ni får det att låta som att Chrippa var borta i flera år, Chloe hade inte ens en egen säng, inget tryggt hem. Hon skjutsades mellan Pappa, Mamma, Moster, Mormor, Farmor o Farfar och Spanien, Cypern, Spanien igen...
Tåg, bil, flyg, uber....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in