• 1
  • 2
2020-03-21, 10:59
Medlem
Coronakrisen i stort eller eventuell isolering pga karantän. Vad gör det med din psykiska hälsa? Hur har du påvekas du själsmässigt?
Citera
2020-03-21, 11:06
Medlem
Inte alls faktiskt mår toppen. Men sedan så får jag väl erkänna att jag lever i min egna lilla bubbla och låtsas att all skit som finns i världen inte existerar. Varför skulle jag inte göra det?
Citera
2020-03-21, 11:16
Medlem
Zaedrewss avatar
Mår skit! Ja vill fan inte leva i karantän. Ja vill att samhället ska leva. Folk ska kunna gå och ta en fika utan bry om att någon nyser. Så ja det är psykiskt påfrestande detta.
Citera
2020-03-21, 11:18
Medlem
Social distancing är hur jag lever i vanliga fall, med undantag för familjen, så det har inte påverkat mig det minsta. Snarare känns det trevligare nu när fler människor äntligen har börjat tvätta händerna och hålla avstånd.
Citera
2020-03-21, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Mår skit! Ja vill fan inte leva i karantän. Ja vill att samhället ska leva. Folk ska kunna gå och ta en fika utan bry om att någon nyser. Så ja det är psykiskt påfrestande detta.

Köp fika på mataffären och bjud hem en kompis istället. Problem solved! Då blir du oxå populär och omtyckt 😁
Citera
2020-03-21, 11:26
Medlem
CyberIngmars avatar
Det är märkligt när sånt jag i åratal har kämpat med, försökt förändra nu är det nya normala. Mitt psykiska tillstånd var inte det bästa innan jag brukar hålla avstånd från människor, hörlurar för att isolera mig när jag är ute, ogillar att ta i hand, beröring och kramas. Inte ens familj kan jag ge en kram. Tvättar ofta kläder efter att jag varit ute och håller mig för mig själv. Träffar familj då och då för att inte helt isolera mig.

Ensamhet är en ny folksjukdom. Jag tycker synd om de som innan levde i ofrivillig ensamhet och nu blir ännu mer ensamma. Jag vill att samhället ska frodas och fungera.

Min familj ska iväg idag för födelsedag. Har det varit som vanligt har de åkt i tid för att kunna gå på stan och IKEA innan födelsedagen. Nu väntar de för att åka direkt till födelsedagsbarnet. Till och med delat upp under covid-19 så hennes familj är där på förmiddagen. Åker innan min familj kommit. Känns som ett twilight zone avsnitt.
Senast redigerad av CyberIngmar 2020-03-21 kl. 11:30.
Citera
2020-03-21, 11:30
Bannlyst
Rena dunderkuren. Jobbar hemifrån på obestämd framtid.

Enda problemet är att man fetar på sig lite kanske när man når kylskåpet från "kontorsstolen".
Citera
2020-03-21, 11:42
Medlem
Är grinig som själva fan. Jag trodde inte Corona skulle hitta mig men nu har Gymet stängt i 2 v från och med idag. Inte bra.
Citera
2020-03-21, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Är grinig som själva fan. Jag trodde inte Corona skulle hitta mig men nu har Gymet stängt i 2 v från och med idag. Inte bra.

Något gym där du bor borde väl ha öppet som vanligt? Här finns det gott om öppna gym i alla fall trots corona-krisen..
Citera
2020-03-21, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manijaken
Något gym där du bor borde väl ha öppet som vanligt? Här finns det gott om öppna gym i alla fall trots corona-krisen..

Nej. Jag bor mycket ensligt och trodde därför att ingen skulle bry sig. Har dessutom en bra bit att köra. Har hantlar hemma men pallar aldrig med att träna i hemmet av någon anledning.
Citera
2020-03-21, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Nej. Jag bor mycket ensligt och trodde därför att ingen skulle bry sig. Har dessutom en bra bit att köra. Har hantlar hemma men pallar aldrig med att träna i hemmet av någon anledning.

Haha då har vi nått gemensamt har oxå hantlar och diverse redskap hemma men lusten att träna hemma är 0

Får hoppas att ditt gym öppnar så fort som möjligt då, ring och hota dem! 😂
Citera
2020-03-21, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manijaken
Haha då har vi nått gemensamt har oxå hantlar och diverse redskap hemma men lusten att träna hemma är 0

Får hoppas att ditt gym öppnar så fort som möjligt då, ring och hota dem! 😂

Hoppas att det inte blir värre men prognosen ser inte bra ut. Funderar på att snika in nattetid...ha ha ha
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in