• 1
  • 2
2020-03-20, 19:36
Medlem
Har pluggat 3 r ,ngot vrdelst insg jag ,som inte ger mig jobb.men intressant dock!

Nu vill jag ha snabbt en utbildning som kommer ge mig jobb direkt,s jag undrar r apotekstekniker ngot som kommer ge ett jobb ? om jsg brjar p hsten 2020? hur ser framtidsutsikterna ut?
Citera
2020-03-20, 19:40
Bannlyst
r det farmaceut du far efter?
Citera
2020-03-20, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KneeTop
r det farmaceut du far efter?

Nej det r en lng utbildning p 5 r som jag aldrig skulle orka,det jag r ute efter r en YH utbildning p 1,5 r!
Citera
2020-03-20, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Nej det r en lng utbildning p 5 r som jag aldrig skulle orka,det jag r ute efter r en YH utbildning p 1,5 r!

Aha ok, vad gr en apotekstekniker?
Citera
2020-03-20, 20:05
Medlem
Citat:
Detta:

Vill du arbeta med kundbemtande, frsljning och folkhlsa? Som apotekstekniker vgleder du kunder vid val av allt frn receptfria lkemedel till hygien- och hudvrdsprodukter. Det r ett noggrant och ansvarsfullt yrke fr dig som vill mta nya mnniskor i ditt dagliga arbete.
Citera
2020-03-20, 20:10
Bannlyst
Citat:
Detta:

Vill du arbeta med kundbemtande, frsljning och folkhlsa? Som apotekstekniker vgleder du kunder vid val av allt frn receptfria lkemedel till hygien- och hudvrdsprodukter. Det r ett noggrant och ansvarsfullt yrke fr dig som vill mta nya mnniskor i ditt dagliga arbete.

Ok, bara ett finare ord fr apotekspersonal utan kunskap om medicin. ...
Kr till, vad framtiden har i sitt skte r omjligt att veta.
Citera
2020-03-20, 20:10
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:

Ganska basic.

https://yrgo.se/utbildningar/apotekstekniker/
Citat:
Som apotekstekniker vgleder du kunder vid val av allt frn receptfria lkemedel till hygien- och hudvrdsprodukter.
Citera
2020-03-20, 20:12
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Detta:

Du kan ven f jobb p Hlsokostbutiker med denna utbildning i bagaget.
Citera
2020-03-20, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Ganska basic.

https://yrgo.se/utbildningar/apotekstekniker/

En "vanlig" sljare fast p apoteket heter det tekniker.
Citera
2020-03-20, 20:16
Medlem
Edit: trodde du hade skrivit du lst till apotekstekniker men inte gillar jobbet.

Apotekstekniker ger jobb och utbildningen gr rtt fort. Kan ven plugga vidare eftert till receptarie som ger bttre ln och chef positioner efterskes hela tiden fr olika apoteker. Bra val faktiskt om du vill ha stabil jobb dr det finns mnga mjligheter.

Edit2: framtiden r bra, jobb inom apotek och vrd o hlsa kommer alltid att behvas.
Senast redigerad av Ti3Mp0 2020-03-20 kl. 20:29.
Citera
2020-03-20, 20:30
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
En "vanlig" sljare fast p apoteket heter det tekniker.

Fina omskrivningar p basic shit.

Glm inte bort att:
En Gatsopare kan kalla sig fr en Stadskosmetolog.
Citera
2020-03-20, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ti3Mp0
Edit: trodde du hade skrivit du lst till apotekstekniker men inte gillar jobbet.

Apotekstekniker ger jobb och utbildningen gr rtt fort. Kan ven plugga vidare eftert till receptarie som ger bttre ln och chef positioner efterskes hela tiden fr olika apoteker. Bra val faktiskt om du vill ha stabil jobb dr det finns mnga mjligheter.

Edit2: framtiden r bra, jobb inom apotek och vrd o hlsa kommer alltid att behvas.

sen s tnker jag fler och fler kper online ,kommer detta kanske pverka att jobben blir frre,vad tror ni :S vill verkligen inte g en till utbildning o utan jobb
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in