2020-03-31, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Japp.
Alla kommer bli smittad, de som bara blir lindrigt sjuk har klarar Guds test. De som blir allvarligt sjuk och dör, de är tydligen syndare och får skylla sig själva. Kom ihåg att Gud har rätt att göra detta, då han skapat oss.
Det är inte sant. Det finns många faktorer inblandade. Ja, detta virus har skapats för att straffa syndare. Men vilka och hur många som dör beror på personliga insatser, hur du har levt ditt liv, och regeringens och myndigheternas insatser. Och det har visat sig att länder som inte reagerat korrekt drabbas hårdare. De själva menar att jag måste dömas hårdare, så enligt öga för öga döms de hårdare. Ni syndare har alltså dömt er själva.
Citera
2020-03-31, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Det är inte sant. Det finns många faktorer inblandade. Ja, detta virus har skapats för att straffa syndare. Men vilka och hur många som dör beror på personliga insatser, hur du har levt ditt liv, och regeringens och myndigheternas insatser. Och det har visat sig att länder som inte reagerat korrekt drabbas hårdare. De själva menar att jag måste dömas hårdare, så enligt öga för öga döms de hårdare. Ni syndare har alltså dömt er själva.
Hur ligger Nord Korea till? Har de agerat korrekt?
Hur långt bak i tiden kollar Gud? Har Tyskland agerat korrekt senaste århundradet?
Citera
2020-03-31, 16:48
Medlem
När detta är över så borde jorden vara väldigt renad från synd. Annars får man se det som ett misslyckande från Gud. Vi får väl se vad som händer.
Citera
2020-03-31, 16:58
Medlem
YeeNaaldloshii-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Jag lyssnade på Roosh V: https://youtu.be/xAUidlGbfWg Han pratar i det klippet bland annat om att Corona-viruset är en "cleansing fire from God". Och han uppmanar sina tittare och lyssnare att komma på god fot med vår kristna Gud, att vi ska be mycket och läsa Bibeln mycket i dessa svåra tider. Att Corona bara är en förkylning tror han är ett meme som inte stämmer. Och han säger att Herren ger och Herren tar.

Vad tror ni? Varför har Gud drabbat oss med Corona? Är det dags nu för folk att vakna och bekänna sig inför Gud? Kommer folk att vakna upp?

Må Gud vara med er! Amen

All judeo-kristen/muslimsk religion har stulit sin historia ifrån gamla Sumeriska och Kaldeiska "myter" och "sagor" om gudar. De främsta monoteistiska religionerna är alltså baserade på polyteistiska religioner och hur bra bibeln än stämmer överens med dagens verklighet så är det fortfarande inte Gud/skaparens ord som står skrivna där.

Sedan är dessutom viruset på ett eller annat vis både skapat/modifierat samt utsläppt av mänskligheten själv, förmodligen CCP om man frågar mig. Så nej, jag håller inte med om att Gud har med detta att göra. Men Gud har nog ett par ord att säga till de som är skyldiga till att viruset släppts lös från första början.
Citera
2020-04-01, 05:12
Medlem
Ruskigbusss avatar
Alltså.

Tråden heter inte "Bassiehofs syn på världen".

Tråden handlar om tanken att pandemin är ett straff från Gud. (Vilken gud är egentligen egalt.)

Tråden handlar inte om att kasta bibelcitat på varandra eller diskutera spetsfundigheter kring vem som är kristen eller inte, vem som hamnar i något eventuellt helvete eller inte.

Tråden handlar om tanken att pandemin är ett straff från Gud. (Vilken gud är egentligen egalt.)

Jag vet att de som är intresserade av religion gärna vill diskutera allt som faller de in, men detta är icke tråden för detta.

Jag kanske var otydlig, så jag upprepar:

En ohemul mängd off topic är rensad, och om jag får anledning att upprepa detta så KOMMER om inte Guds vrede, så i alla fall varningar att delas ut.

/Mod
Citera
2020-04-05, 19:41
Medlem
LordOfTheIdiotss avatar
Spelar ingen roll vilken världshändelse det handlar om, allt är ett tecken från gud, enligt vissa.
Citera
2020-04-05, 20:21
Medlem
Alla Dum Quijote följer the playbook. Satan samlar er till striden mot Gud i er shotty rustning. Satan, den här världens gud, har varit en mördare från början, bland annat därför har Folkhälsomyndigheten sänkt kraven på skyddsutrustning för personal som kommer i kontakt med smittade. Det är sant att chefer och politiker kan bli åtalade i brottmål enligt svensk lag och mänskliga rättigheter. Skolplikten tas upp som exempel. Vill du leka gud och bestämma vem som dör? Eller vad sägs om att de som håller sina barn och ungdomar hemma inte låter era beslut bestämma över deras liv? Satan har varit en mördare från början och de som fått världens ande lyssnar på demontera läror.
Citera
2020-04-06, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Alla Dum Quijote följer the playbook. Satan samlar er till striden mot Gud i er shotty rustning. Satan, den här världens gud, har varit en mördare från början, bland annat därför har Folkhälsomyndigheten sänkt kraven på skyddsutrustning för personal som kommer i kontakt med smittade. Det är sant att chefer och politiker kan bli åtalade i brottmål enligt svensk lag och mänskliga rättigheter. Skolplikten tas upp som exempel. Vill du leka gud och bestämma vem som dör? Eller vad sägs om att de som håller sina barn och ungdomar hemma inte låter era beslut bestämma över deras liv? Satan har varit en mördare från början och de som fått världens ande lyssnar på demontera läror.
Demoners läror ska det vara. Förbannade autocorrect!
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in