Citat:
Ursprungligen postat av
Run3
Jag lyssnade på Roosh V:
https://youtu.be/xAUidlGbfWg Han pratar i det klippet bland annat om att Corona-viruset är en "cleansing fire from God". Och han uppmanar sina tittare och lyssnare att komma på god fot med vår kristna Gud, att vi ska be mycket och läsa Bibeln mycket i dessa svåra tider. Att Corona bara är en förkylning tror han är ett meme som inte stämmer. Och han säger att Herren ger och Herren tar.
Vad tror ni? Varför har Gud drabbat oss med Corona? Är det dags nu för folk att vakna och bekänna sig inför Gud? Kommer folk att vakna upp?
Må Gud vara med er! Amen
All judeo-kristen/muslimsk religion har stulit sin historia ifrån gamla Sumeriska och Kaldeiska "myter" och "sagor" om gudar. De främsta monoteistiska religionerna är alltså baserade på polyteistiska religioner och hur bra bibeln än stämmer överens med dagens verklighet så är det fortfarande inte Gud/skaparens ord som står skrivna där.
Sedan är dessutom viruset på ett eller annat vis både skapat/modifierat samt utsläppt av mänskligheten själv, förmodligen CCP om man frågar mig. Så nej, jag håller inte med om att Gud har med detta att göra. Men Gud har nog ett par ord att säga till de som är skyldiga till att viruset släppts lös från första början.