2020-03-31, 14:28
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Herren kommer att lyfta sin hand mot landet i norr.
Vi är alltså onda - på vilket sätt?
Citera
2020-03-31, 14:36
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Vi är alltså onda - på vilket sätt?
Det är lugnt, han skonar oss för annars så kan han skada lilla mig. Han tänker sig för nooooo-ga.
Jag å Gud, som Emil och Alfred. Ja religionen bygger många gånger, resonemanget på rena uppskattningar och antaganden. Har jag fel så var det en gissning säger jag till mitt försvar.
Jag gissar väl inte sämre än den bästa aktiespekulanten eller nån expertanalytiker. Sportexperter etc.
Finns så många som har fel, jag KAN ha rätt i det. Klar
Citera
2020-03-31, 14:42
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analfababeten
Det är lugnt, han skonar oss för annars så kan han skada lilla mig. Han tänker sig för nooooo-ga.
Jag å Gud, som Emil och Alfred. Ja religionen bygger många gånger, resonemanget på rena uppskattningar och antaganden. Har jag fel så var det en gissning säger jag till mitt försvar.
Jag gissar väl inte sämre än den bästa aktiespekulanten eller nån expertanalytiker. Sportexperter etc.
Finns så många som har fel, jag KAN ha rätt i det. Klar
Jag förstår, men Bassiehof ser det inte så - han har ju själv uppmanat Gud att straffa världen - så för honom har det inget med gissningar att göra - utan bönesvar..
Citera
2020-03-31, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Så varför just nu då i så fall? Verkar iaf inte som Gud klappar händer o fötter till tRump, Putin, Orban, m fl. Varför drabbas USA värst av Corona?
De har samlat synder på hög. Kom igen, vet du verkligen inte vad USA sysslar med? De har inte sjukvård för alla. Folk går i personlig konkurs för att de inte kan betala sina sjukvårdskostnader. Det finns redan de som pekat på att covid-19 visar att sjukvård för alla är nödvändigt för att slippa ha folk som inte har råd att gå testa sig går till jobbet i stället och kan smitta andra. Den senaste blundern är avtalet med talibanerna, som går helt emot USAs demokratiska värderingar, som de krigat för i närmare 20 år, när de lämnar en del av afghanska befolkningen i talibanernas våld utan demokratiska val. Och det är bara en bråkdel av saker USA har gjort sig skyldigt till.
Citera
2020-03-31, 16:19
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Fast det är väl ändå DU som använder bibeln för att rättfärdiga dina idéer om att vi måste straffas..? Men kan du förklara lite TYDLIGARE på vilket sätt Sverige är ett ont land?

I en diskussion med en kristen här på fb fick jag följande utläggning, handlar väl i stort om att alla som inte följer Kristendomen ska dö?

"De som följer de andra gudarna måste därmed dödas. Ingen som följer varesig odin, satan, muhammed, buddha, allah, eller lucifer har rätt till att vandra på denna jord. De är skapelser av djävulen själv och måste sändas bort ner under jorden till helvetet de kom från snarast möjligt. Vi måste rida in, som tappra ädla knäktar, och döda döda döda de otrogna. Satan är samlingsnamnet för den uppsjö av värdelösa bestar som inte följer den enda och egna, riktiga, bibeln. Nu i specialutgåva. TRYCK UT hans ögon, han som frestar gud, spetsa denne orm så hårt att han aldrig mer vågar stå på sina egna ben. Bränn kättaren på bål och driv ut alla som gör allra minsta lilla motstån mot oss, så är du snäll."

"Det är inte hat, det är kärlek. Alla heretics ska konvertera eller dö precis som man gjorde med vikingarna, saxerna och celterna och andra oäktingar. Fundamentalism är inte så illa, det finns bara en sanning och de som ställer sig i vägen ska utplånas"
Citera
2020-03-31, 16:19
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Fast det är väl ändå DU som använder bibeln för att rättfärdiga dina idéer om att vi måste straffas..? Men kan du förklara lite TYDLIGARE på vilket sätt Sverige är ett ont land?
Sverige är fullt av syndare som har vänt Gud ryggen.
Citera
2020-03-31, 16:20
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Bibeln är full av profetior. Min lära är alltså inte min lära, den kommer från Gud. Sverige går till angrepp mot Guds folk.
På vilket sätt angripper vi Guds folk - genom att kritisera dig eller?
Citera
2020-03-31, 16:21
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Sverige är fullt av syndare som har vänt Gud ryggen.
Många av oss kommer alltså dö av viruset?
Citera
2020-03-31, 16:22
Medlem
Citat:
På vilket sätt angripper vi Guds folk - genom att kritisera dig eller?
Ni kritiserar inte bara.
Citera
2020-03-31, 16:23
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
I en diskussion med en kristen här på fb fick jag följande utläggning, handlar väl i stort om att alla som inte följer Kristendomen ska dö?

"De som följer de andra gudarna måste därmed dödas. Ingen som följer varesig odin, satan, muhammed, buddha, allah, eller lucifer har rätt till att vandra på denna jord. De är skapelser av djävulen själv och måste sändas bort ner under jorden till helvetet de kom från snarast möjligt. Vi måste rida in, som tappra ädla knäktar, och döda döda döda de otrogna. Satan är samlingsnamnet för den uppsjö av värdelösa bestar som inte följer den enda och egna, riktiga, bibeln. Nu i specialutgåva. TRYCK UT hans ögon, han som frestar gud, spetsa denne orm så hårt att han aldrig mer vågar stå på sina egna ben. Bränn kättaren på bål och driv ut alla som gör allra minsta lilla motstån mot oss, så är du snäll."

"Det är inte hat, det är kärlek. Alla heretics ska konvertera eller dö precis som man gjorde med vikingarna, saxerna och celterna och andra oäktingar. Fundamentalism är inte så illa, det finns bara en sanning och de som ställer sig i vägen ska utplånas"
Galenskap - och ren ONDSKA..
Citera
2020-03-31, 16:23
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ni kritiserar inte bara.
Vad gör vi mer då - på vilket sätt angriper vi er?
Citera
2020-03-31, 16:29
Medlem
Citat:
Många av oss kommer alltså dö av viruset?
Japp.
Alla kommer bli smittad, de som bara blir lindrigt sjuk har klarar Guds test. De som blir allvarligt sjuk och dör, de är tydligen syndare och får skylla sig själva. Kom ihåg att Gud har rätt att göra detta, då han skapat oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in