Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-07, 10:05
  #709
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Jag älskar Sverige och har stor respekt för alla svenskar som bor där.

Grejen för mig med Sverige är dock att det är trygghetens och bekvämlighetens land. Vill man ha ett tryggt och bekvämt liv med vanliga rutiner så är Sverige en utmärkt plats. Där har man oftast ett 8-17 jobb och sen har man sin taco-kväll och Idol på Tv sen så gör man samma sak igen.
Sen tar man en utlandsresa när man ska "gå utanför Comfort Zone och vill ha det bättre".
Pröjsa räkningar och betalar hög skatt för att ha ett bekvämt och behagligt liv gör man i Sverige och det konceptet köper jag men själv är detta inte nog för mig. Jag nöjer mig inte med ett bekvämt vardagligt liv.

Jag vet att det är fint med svensk sommar och alla är så otroligt peppade på sommar i Sverige och laddar upp extremt mycket sommarbilder.
Farsan tar massa bilder från bryggan där han badar och äter glass.. "Helt otroligt vilken supervärme och så superbra det är i Sverige osv"
Ja jag har förstått att det är superfint med sommaren och härligt i Sverige men själv har jag nyss kommit hem från djungeln efter att ha kört motocross i terrängen i 38 graders hetta sen har jag frossat färska skaldjur, druckit öl och plöjt fisk-buffe för 100kr, bär pikéskjorta, T-shirt och shorts året runt!
Som AlexxxZ sa är det mera kaotiskt och jag tycker det är också mera vilda västern här men det får mig att "leva" mera även under Covid-19 tider.

Det kommer bli bättre här igen men det kommer dröja länge.

Ett av dom bättre inläggen jag ha läst på länge och precis så är det enligt min egen uppfattning också.

Sverige, tryggt och stabilt men ack så jävla tråkigt

Thailand (och även många andra länder); extremt frustrerande ibland men överlag fan så mycket bättre än tristessen och slentrian i Sverige.

Egentligen så vill man ha det bästa av bägge världar men det går uppenbarligen inte av uppenbara skäl så vad väljer man?

Lite som The Matrix; Blue Pill or Red Pill?
Citera
2021-08-07, 10:08
  #710
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Är det Astra Zenecas vaccin som används i huvudsak i Thailand? Rapporteras det något i media om blodklumpar i blodet som man här i Väst helst undviker att prata om?

Nästan uteslutande Sinovac fram tills nu men håller på att ändras.

Astra är på ingång men problemet är att många misstror just Astra och folk är medvetna om att Sinovac suger och inte är erkänt i många delar av världen.

Pest eller kolera.
Citera
2021-08-09, 11:36
  #711
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
En polare som bor på Phuket är inte vidare optimistisk. All alkoholförsäljning även på restaurang nedstängt igen tills tidigast 17-Aug. En massa annat nedstängt med. De har försökt hålla "sandbox" öppet som vanligt men spridningen tog fart för mycket.
Verkar dock fortfarande vara det bästa alternativet om man inte vill sitta instängd 14 dagar i Bkk.
Citera
2021-08-09, 17:45
  #712
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crackpipan
Verkar dock fortfarande vara det bästa alternativet om man inte vill sitta instängd 14 dagar i Bkk.
Håller med
Citera
2021-08-10, 12:38
  #713
Medlem
cerns avatar
Nu pratas det konstant på nyheterna om ett nytt vaccin som kommer från Sverige som man inhalerar eller sniffar upp?

Är detta vaccinet effektivare än Astra, Pfizer och Moderna?
Citera
2021-08-10, 15:01
  #714
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Nu pratas det konstant på nyheterna om ett nytt vaccin som kommer från Sverige som man inhalerar eller sniffar upp?

Är detta vaccinet effektivare än Astra, Pfizer och Moderna?

Finns ett företag i Lund som jobbar på detta men att det är en done deal är väl ganska långsökt men allt för att hålla hoppet och modet uppe hos en befolkning som inte ser någon ljusning.

Tyder på en viss desperation enligt mig.
Citera
2021-08-10, 15:13
  #715
Medlem
99% följer reglerna om munskydd! Lugnt och skönt om du står ut med dej själv, mat och dryck i massor och umgänge mer sparsamt men överallt.
Citera
2021-08-22, 18:34
  #716
Medlem
Vad har hänt har Thailand stängt ber flashback eller ?
Citera
2021-08-22, 19:05
  #717
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niclas123456
Vad har hänt har Thailand stängt ber flashback eller ?
Vad menar du?
Citera
2021-08-23, 04:27
  #718
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niclas123456
Vad har hänt har Thailand stängt ber flashback eller ?

Nej, men det har inte funnits inlägg värda att kommentera. Sen har ju situationen inte ändrats så värst mycket den senaste veckan heller så det finns inte mycket nytt att skriva om.
Citera
2021-08-23, 05:03
  #719
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Jag älskar Sverige och har stor respekt för alla svenskar som bor där.

Grejen för mig med Sverige är dock att det är trygghetens och bekvämlighetens land. Vill man ha ett tryggt och bekvämt liv med vanliga rutiner så är Sverige en utmärkt plats. Där har man oftast ett 8-17 jobb och sen har man sin taco-kväll och Idol på Tv sen så gör man samma sak igen.
Sen tar man en utlandsresa när man ska "gå utanför Comfort Zone och vill ha det bättre".
Pröjsa räkningar och betalar hög skatt för att ha ett bekvämt och behagligt liv gör man i Sverige och det konceptet köper jag men själv är detta inte nog för mig. Jag nöjer mig inte med ett bekvämt vardagligt liv.

Jag vet att det är fint med svensk sommar och alla är så otroligt peppade på sommar i Sverige och laddar upp extremt mycket sommarbilder.
Farsan tar massa bilder från bryggan där han badar och äter glass.. "Helt otroligt vilken supervärme och så superbra det är i Sverige osv"
Ja jag har förstått att det är superfint med sommaren och härligt i Sverige men själv har jag nyss kommit hem från djungeln efter att ha kört motocross i terrängen i 38 graders hetta sen har jag frossat färska skaldjur, druckit öl och plöjt fisk-buffe för 100kr, bär pikéskjorta, T-shirt och shorts året runt!
Som AlexxxZ sa är det mera kaotiskt och jag tycker det är också mera vilda västern här men det får mig att "leva" mera även under Covid-19 tider.

Det kommer bli bättre här igen men det kommer dröja länge.

Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Ett av dom bättre inläggen jag ha läst på länge och precis så är det enligt min egen uppfattning också.

Sverige, tryggt och stabilt men ack så jävla tråkigt

Thailand (och även många andra länder); extremt frustrerande ibland men överlag fan så mycket bättre än tristessen och slentrian i Sverige.

Egentligen så vill man ha det bästa av bägge världar men det går uppenbarligen inte av uppenbara skäl så vad väljer man?

Lite som The Matrix; Blue Pill or Red Pill?

Absolut, ”skoj” utomlands. Utgår från att ni enligt svensk lag skrivit er som ”utvandrade” och därmed absolut aldrig kommer hit och snyltar på vården här hos svenska skattebetalare? Då ni ej längre betalar för det här: I annat fall kan jag tipsa om att MÅNGA i er närhet kommer 100% att anmäla er för sånt, om ni inte skriver ut er från landet och betalar egen sjukvård i Thailand osv. när ni bor där. Vår ekonomi är ansträngd här. Finns ej rum för några som helst fuskare. Just a heads up.

Så hoppas ni kollat er försäkring för att få IVA i Thailand osv?

Särskilt med Corona också. Det är svårt här i Sverige, pga politiken har vården blivit slutkörd.
Med det sagt så är det väldigt intressant att höra mer om hur coronasituationen är i Thailand osv. Berätta gärna utförligt vad som händer där, hur många smittade/ och andra stats, vad har de för åtgärder osv?
Citera
2021-08-23, 05:09
  #720
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niclas123456
Vad har hänt har Thailand stängt ber flashback eller ?

Dels som Alexxxz säger gällande inlägg men sen har vi ju hamnat på en status quo nivå där egentligen allt som har behövt sägas har egentligen blivit sagt.

Även om siffrorna på smittade går sakta neråt så är dom fortfarande väldigt höga med en väldigt seg vaccine rollout så egentligen är det bara att vänta tills det öppnar.

Och när jag menar öppnar så menar jag öppnat så mycket, eller lite, men som är acceptabelt för individen som skall resa med alla eventuella regler, krav, begränsningar, etc.

Det kommer att bölja fram och tillbaka med "kommer Pattaya öppna i Oktober" och "kommer Phuket Sandbox att fortsätta vara öppet eller kommer det att stängas", osv, osv.

Jag kan bara rapportera att det är rena hönshuset i maktens korridorer just nu och det är höns på crack vi talar om nu för det är en ren jävla sörja där nu olika intressen trampar på varandra.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3130000

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback