• 1
  • 2
2020-03-19, 17:34
Medlem
Känner mig inte närvarande för fem öre, känner mig som ett isolerat fragment från allt och alla. Känner att jag har tappat kontakten med mig själv och allt liv runtomkring mig. Hur börjar man känna livet igen, vill kunna höra fågelkvittret och känna solens värmande känsla mot min hud igen. Vill kunna skratta och inte vara fångad i mina egna tankar och mitt eget mörker. Förstår nu varför vissa väljer att ta självmord, jag har lärt mig mycket av att tillbringa tid här i mörkret, men det är dags att komma ur det nu. Hur ska man gå tillväga för att hitta tillbaka till nuets blomstring?
2020-03-19, 17:38
Medlem
svartnatt666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalenskrigare
Känner mig inte närvarande för fem öre, känner mig som ett isolerat fragment från allt och alla. Känner att jag har tappat kontakten med mig själv och allt liv runtomkring mig. Hur börjar man känna livet igen, vill kunna höra fågelkvittret och känna solens värmande känsla mot min hud igen. Vill kunna skratta och inte vara fångad i mina egna tankar och mitt eget mörker. Förstår nu varför vissa väljer att ta självmord, jag har lärt mig mycket av att tillbringa tid här i mörkret, men det är dags att komma ur det nu. Hur ska man gå tillväga för att hitta tillbaka till nuets blomstring?
Ja. Det kommer tids nog. Lita på det? Inget fel i att vara i mörker. Ju snabbare du accepterar det ju snabbare hittar du ut. Men du bryr dig så lite då. Att du vill inte änns ut så snabbt som möjligt längre.
2020-03-19, 17:41
Medlem
Henssons avatar
Du startade ju en exakt likadan tråd för typ två dagar sedan.
2020-03-19, 17:41
Medlem
Stureplanslisas avatar
Börja meditera eller kör yoga. Plus utsätt dig för så mycket saker som möjligt som du är lite rädd för.
2020-03-19, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalenskrigare

Vad är det för mörker du upplevt egentligen? Du pratar ju mest om hur enkelt ditt liv var förut och hur lättroad du var en gång i tiden.
Spontant låter det som du behöver åskan och det iskalla regnet för du ska uppskatta solen.
Skratta gör man för att befria känslor , det funkar inte bara tro att man ska ha det goda i livet.
2020-03-19, 17:58
Medlem
svartnatt666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stureplanslisa
Börja meditera eller kör yoga. Plus utsätt dig för så mycket saker som möjligt som du är lite rädd för.
Ja. Meditera. Att sträcka på sig har jag då aldrig sett vinst i.
2020-03-19, 17:59
Medlem
Stureplanslisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartnatt666
Ja. Meditera. Att sträcka på sig har jag då aldrig sett vinst i.
Bra sätt att komma i kontakt med sig själv på, har du testat? Man får ge det några gånger.
2020-03-19, 18:02
Medlem
svartnatt666s avatar
Citat:
Bra sätt att komma i kontakt med sig själv på, har du testat? Man får ge det några gånger.
Nej. Driver du med mig eller? Varför ska in viss pose göra nått mer än vara en viss pose? Ja möjligen sträcka nån muskel? Men ok. Låt gå. Ge mig en pose och jag lovar. Jag ska göra den så länge du säger varje dag i ett år. Why not?
2020-03-19, 18:03
Medlem
svartnatt666s avatar
Citat:
Eller ett program? Kör på det du säger. Har ju inget att förlora ändå. Ett helt år med. Varje dag.
2020-03-19, 18:14
Medlem
Stureplanslisas avatar
Citat:
Eller ett program? Kör på det du säger. Har ju inget att förlora ändå. Ett helt år med. Varje dag.

Damn, kul skämt. A men kör solhälsningen framför spegeln varje dag och säg till dig själv att du är bäst+att du älskar dig själv (mantra). Först kommer du känna dig astöntig men om du vågar hänge dig kommer det kännas.
2020-03-19, 18:53
Medlem
svartnatt666s avatar
Citat:
Damn, kul skämt. A men kör solhälsningen framför spegeln varje dag och säg till dig själv att du är bäst+att du älskar dig själv (mantra). Först kommer du känna dig astöntig men om du vågar hänge dig kommer det kännas.
Haha jag lovar.
2020-03-19, 18:58
Medlem
Stureplanslisas avatar
Citat:
Haha jag lovar.
Plus, personer med bra självförtroende tenderar ju att sträcka på sig. Kan ju tänka sig att det är relaterat.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in