2006-03-27, 15:35
Medlem
En sak som irriterar mig ganska jävla mycket.

Hur fan har rökare mage att stå och bolma äcklig jävla skitrök på en ute? Till exempel att du står och väntar på bussen eller något, och en två tre rökare ställer sig och börjar röka så det verkligen inte GÅR att undvika röken. Liksom, vinden blåser, och de märker att röken åker rakt på nån annan. Vad är det som gör det hela så väldigt okej?

Vad är det för friheter dessa folk tar sig?

Och inget "mjähäbb, det är väl bara att flytta på sig?" eller liknande nu.

MVH Marcus
Citera
2006-03-27, 15:40
Medlem
banditqueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gimpster
En sak som irriterar mig ganska jävla mycket.

Hur fan har rökare mage att stå och bolma äcklig jävla skitrök på en ute? Till exempel att du står och väntar på bussen eller något, och en två tre rökare ställer sig och börjar röka så det verkligen inte GÅR att undvika röken. Liksom, vinden blåser, och de märker att röken åker rakt på nån annan. Vad är det som gör det hela så väldigt okej?

Vad är det för friheter dessa folk tar sig?

Och inget "mjähäbb, det är väl bara att flytta på sig?" eller liknande nu.

MVH Marcus

Hur fan har ickerokare som dig mage att sitta och kasta skit pa rokare? Inte nog med att ni har forpestat krogarna med erat anti-rok CRAP, nu far vi inte roka utomhus heller? Vi star ju ocksa i busshallsplatserna for skydd, och ah, da kanske vi kan ta en cigg ocksa. Inte fan staller jag mig och blaser rok i nagons ansikte nar jag ar utomhus, och om nagon ar markbart besvarad av roken sa flyttar jag ju saklart pa mig. Jag blir sa javla trott pa folk som dig med era pekpinnar. Och du, aven om du inte vill hora det sa ar Det ar bara att flytta pa sig! Svarare an sa ar det fan inte.
Citera
2006-03-27, 15:40
Medlem
micaeles avatar
Rökning är en naturlig sak och det äl väldigt invant i samhället att man får röka ute, oavsett folkmängd runtom. Endast omtanke sätter stopp.
Har ingenting emot att folk bredvid mig står och röker, jag finner cigarettrökande trevligt och gör det gärna själv vid tillfälle.

Man ändrar inte samhället på en dag, så det är nog bara att stå ut. Med tanke på hur samhället svänger mer och mer till rökfritt, är det nog endast en tidsfråga (många år, dock) innan rökning blir förbjudet på allmän plats. Tyvärr.

Och ja, just det - mjähäbb, det är väl bara att flytta på sig!
Citera
2006-03-27, 15:42
Moderator
Ruskigbusss avatar
En del lever för att klaga på andra. Har faktiskt råkat ut för icke-rökare som flyttat sej så att de fick röken på sej.

Näe - så länge man är utomhus och placerar sej så att man inte blåser på nån annan, så vore det väl fan om man inte fick röka.
Citera
2006-03-27, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banditqueen
Hur fan har ickerokare som dig mage att sitta och kasta skit pa rokare? Inte nog med att ni har forpestat krogarna med erat anti-rok CRAP, nu far vi inte roka utomhus heller? Vi star ju ocksa i busshallsplatserna for skydd, och ah, da kanske vi kan ta en cigg ocksa. Inte fan staller jag mig och blaser rok i nagons ansikte nar jag ar utomhus, och om nagon ar markbart besvarad av roken sa flyttar jag ju saklart pa mig. Jag blir sa javla trott pa folk som dig med era pekpinnar. Och du, aven om du inte vill hora det sa ar Det ar bara att flytta pa sig! Svarare an sa ar det fan inte.

Okej. Så du menar att om du kommer och blåser en massa skit på mig, så jag börjar lukta illa och få sånt där jävla skit i mina lungor. Så menar du att det är JAG som ska flytta på mig?

Ja, hur har vi ickerökare rätt att kasta skit på er stackars rökare. Ni har ju inte gjort något mot oss. Den där regeln om ickerökande på kroger och skit, den kom ju bara för att vi ska jävlas med er.

Står vid busshållsplatserna förr skydd. Vindskydd eller inte på platsen, det är fortfarande brist på respekt att blåsa ut en massa avgaser på en. Såvida du förstås inte har frågat dem runt omkring dig ifall det är okej att du börjar blåsa skit på dem.
Citera
2006-03-27, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
En del lever för att klaga på andra. Har faktiskt råkat ut för icke-rökare som flyttat sej så att de fick röken på sej.

Näe - så länge man är utomhus och placerar sej så att man inte blåser på nån annan, så vore det väl fan om man inte fick röka.

Ja, troligen så bryr väl sig en sån person inte om lukten och gifterna. Klart som fan att ni får röka ute ifall ni inte stör nån, imo.
Citera
2006-03-27, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Rökning är en naturlig sak och det äl väldigt invant i samhället att man får röka ute, oavsett folkmängd runtom. Endast omtanke sätter stopp.
Har ingenting emot att folk bredvid mig står och röker, jag finner cigarettrökande trevligt och gör det gärna själv vid tillfälle.

Man ändrar inte samhället på en dag, så det är nog bara att stå ut. Med tanke på hur samhället svänger mer och mer till rökfritt, är det nog endast en tidsfråga (många år, dock) innan rökning blir förbjudet på allmän plats. Tyvärr.

Och ja, just det - mjähäbb, det är väl bara att flytta på sig!

Nejdå, jag försöker inte ändra på samhället. Jag bara undrar hur ni resonerar över det här med att blåsa rök på andra. Och det är väl som jag tidigare sa, inte min plikt att flytta på mig.
Citera
2006-03-27, 16:15
Medlem
ReNus avatar
Citat:
Okej. Så du menar att om du kommer och blåser en massa skit på mig, så jag börjar lukta illa och få sånt där jävla skit i mina lungor. Så menar du att det är JAG som ska flytta på mig?

Ja, hur har vi ickerökare rätt att kasta skit på er stackars rökare. Ni har ju inte gjort något mot oss. Den där regeln om ickerökande på kroger och skit, den kom ju bara för att vi ska jävlas med er.

Står vid busshållsplatserna förr skydd. Vindskydd eller inte på platsen, det är fortfarande brist på respekt att blåsa ut en massa avgaser på en. Såvida du förstås inte har frågat dem runt omkring dig ifall det är okej att du börjar blåsa skit på dem.

Hur orkar du?
Fundamentalistiska icke-rökare, finns det något ocharmigare?

.
.
Citera
2006-03-27, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReNu
Hur orkar du?

.
.

Inte för att jag vet vad fundamentalisk betyder, men du får gärna svara vad du tycker om det jag skrev.
Citera
2006-03-27, 16:30
Medlem
pastorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReNu

Jag kan inte komma på någon annan grupp på rak arm, så förstaplatsen är ohotat deras.

Citat:
Hur fan har rökare mage att stå och bolma äcklig jävla skitrök på en ute?

Därför att rökare är känslokalla sadister som har haft en taskig uppväxt involverandes massor av övergrepp och stryk och nu ser vi vår chans att ge igen. Det kan vara så att du är oskyldig till de övergrepp min far begick på mig när jag var mindre, men i och med att jag är en känslokall ascocial paranoid psykopat så blir jag sexuellt stimulerad när jag ser folk flytta sig från det område jag blåser ut röken på. Faktum är att jag nu ska runka lite och lite senare uppsöka en busshållplats där jag ska tillbringa en timme eller två med att göra slut på ett paket filterlösa Camel insmugglade från ryssland på oskyldiga kollektivresenärer. För sånt går jag igång på.
Citera
2006-03-27, 16:30
Medlem
mpees avatar
Stannar man inomhus så slipper man passiv rökning, avgaser, parfym lukt, svettiga människor etc. Ett litet tips bara.
Bor man i en stad så är det fan ge och ta som gäller. Antingen flyttar man på sig eller så kniper man käft, varför ska rökaren anpassa sig efter dig.

Blir så förbannat less på folk som gnäller på allt och alla.
Citera
2006-03-27, 16:42
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Inte för att jag vet vad fundamentalisk betyder, men du får gärna svara vad du tycker om det jag skrev.
Fundamentalist = person som är totalt insnöad i sin tro (vad det nu än är) och icke lyssnar på det andra örat. Dör gärna för trons skull, som vi tydligt har sett här i världen.

Men för att åter diskutera rökning utomhus - som andra har sagt här ovan, varför ska DE tänka mer på dig än vad DU gör på dem? Dom har rätt att röka var de vill utomhus utan att ta hänsyn till ickerökare som störs. Vad är problemet att flytta sig? Är det en princip eller en hederssak?
Du tycker att tobaksrök är äcklig och störande, andra tycker att den är trevlig och tilltalanda, inklusive mig själv.

Det är en evigt lång strid om vilka som har rätt, rökarna eller ickerökarna. Men så länge ickerökare (som du) argumenterar på det sätt du gör kommer det aldrig komma någon överenskommelse till stånd. Visst, det kan vara störande att stå invid en aktiv rökare om man ogillar dofterna - men då kan man väl ta sig tiden att vänligt be rökaren att blåsa åt ett annat håll eller tänke på de som icke röker - istället för att irritera sig till vansinne. Ta och ge. Dom tänker på dig, du tänker på dom. Ingenting säger att de skall tänka sig för bara för att dom röker. Vem vet, aktiva rökare kanske står och irriterar sig på att du inte röker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in