Citat:
Ursprungligen postat av gimpster
Inte för att jag vet vad fundamentalisk betyder, men du får gärna svara vad du tycker om det jag skrev.
Fundamentalist = person som är totalt insnöad i sin tro (vad det nu än är) och icke lyssnar på det andra örat. Dör gärna för trons skull, som vi tydligt har sett här i världen.
Men för att åter diskutera rökning utomhus - som andra har sagt här ovan, varför ska DE tänka mer på dig än vad DU gör på dem? Dom har rätt att röka var de vill utomhus utan att ta hänsyn till ickerökare som störs. Vad är problemet att flytta sig? Är det en princip eller en hederssak?
Du tycker att tobaksrök är äcklig och störande, andra tycker att den är trevlig och tilltalanda, inklusive mig själv.
Det är en evigt lång strid om vilka som har rätt, rökarna eller ickerökarna. Men så länge ickerökare (som du) argumenterar på det sätt du gör kommer det aldrig komma någon överenskommelse till stånd. Visst, det kan vara störande att stå invid en aktiv rökare om man ogillar dofterna - men då kan man väl ta sig tiden att vänligt be rökaren att blåsa åt ett annat håll eller tänke på de som icke röker - istället för att irritera sig till vansinne. Ta och ge. Dom tänker på dig, du tänker på dom. Ingenting säger att de skall tänka sig för bara för att dom röker. Vem vet, aktiva rökare kanske står och irriterar sig på att du inte röker?