2020-03-18, 15:13
Medlem
24 år, inget jobb, inga pengar, ingen gymnasieexamen, inget förhållande. Ingen motivation till att göra ett piss förutom att träna, fysisk aktivitet är det enda jag är bra på känns det som och att spela gitarr, men vart fan kommer man med det. Dagarna bara rusar förbi och blir till veckor, det går förbaskat fort när man inte gör ett skit. Kompisarnas liv rullar på, dom har förhållanden och arbeten och har inte lika mycket fritid till annat, det har jag förståelse för. För varje sekund som går kommer jag längre bort från ett liv som är trivsamt. Vill inte bo hemma, vill komma hem till ett eget ställe och bara känna lugn och ro, ingen press. Men då måste man jobba, hitta något jobb och följa instruktioner från någon annan röten jävel som får tillfredsställelse genom att ansvara över andra på arbetsplatsen. Äta lunch ur en matlåda, alla ansikten klistrade i sina mobiltelefoner. Alla verkar hata det lika mycket, men dom bara accepterar det. Repetera i fem dagar sen ledig i två dagar.

Jag orkar inte ge mig ut i detta. Jag förstår ärligt talat inte hur så många människor klarar av det, det får mig att känna att det är fel på mig. Även om man har ett jobb man gillar så förstår jag inte hur så många orkar. Jag är inte anpassad för samhället känns det som. Livet gör mig förvirrad, vi bara existerar utan att veta varför, många av oss har möjligheten till att leva underbara och händelserika liv men det verkar som att folk har glömt det.

I 15-20 år innan man blivit "vuxen" så blir man matad med information och undervisning för att kunna följa en "mall" som utformats av samhället. Så att saker och ting kan rulla på perfekt. Sen sker en pandemi. Då vi människor som vanligtvis låtsas bry oss om fattigdom och svält får se krisen i vitögat fast bara 10% av hur illa det faktiskt kan vara. Vi får panik. Vi länsar livsmedelsbutikerna, "fan vad många som köpt pasta, okej då köper jag också pasta, det verkar smart".

Vill utmana mig själv konstant, klätta upp för det här berget, ta mig till den här destinationen, pusha mig själv till max, skrika i regnet men se destinationen i fjärran, vara vid brytningspunkten men fan inte ge upp, klara det och komma ut starkare vid andra sidan. Konstant vara på vift, leva livet fullt ut, grunda det på erfarenheter och upplevelser, träffa världens alla möjliga karaktärer, vara nöjd med livet när man blir gammal. Men det enda som ekar i huvudet är "pengar" "framgång".

Har inte en jävla aning om vad frågeställningen är i detta inlägg, ville bara skriva något.
Citera
2020-03-18, 15:23
Bannlyst
Livet suger sen dör man. Lär dig leva med det!
Citera
2020-03-18, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edmonton
Livet suger sen dör man. Lär dig leva med det!
Ja men det gäller ju att ha något att fördriva tiden med så man känner någon form av mening så att man kan slippa ta livet av sig.
Citera
2020-03-18, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MadeInSweden
Ja men det gäller ju att ha något att fördriva tiden med så man känner någon form av mening så att man kan slippa ta livet av sig.

Visst e det så men då får du ju sätta dig några mål här i livet. :-)

Vad vill du ha ut av livet och hur kommer du dit du gärna vill vara? :-)

Själv tar jag en dag i taget funkar bäst så för mig.
Citera
2020-03-18, 16:21
Medlem
Sheen999s avatar
Livet består av plus och minus, går inte att få allt som man vill det hela tiden. Vill du bo själv och ha pengar får du jobba

Arbeit macht frei
Citera
2020-03-18, 16:34
Medlem
Sök till Armén.
Citera
2020-03-18, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dunderhunden
Sök till Armén.

Bra svar faktiskt. Om träning ändå är ett intresse, kör.

Also: Det må vara trist att jobba, men du slipper i alla fall sitta ensam med dina tankar och bli knäpp.
Citera
2020-03-18, 17:56
Medlem
HarryManbacks avatar
Börja med något som utmanar dig och som du kan göra framsteg inom.

Kampsport
Meditation
Löpning

Ja vad som helst egentligen. Men inte datorspel, för lite insats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in