• 1
  • 2
2020-03-21, 03:45
Medlem
5000000*0,015*0,7/12=4375/mnad.
Knns verkomligt. Amortering p det frvisso.
Citera
2020-03-21, 05:38
Medlem
Den hr regimen har visat tydligt gng efter annan att man inte r beredd att offra bostadsmarknaden, och nu ven jobben (i det kortare perspektivet tminstone). Det vore politiskt sjlvmord och skulle ppna upp fr ett konservativt vertagande frmodligen redan innan nsta val och vara gnistan som lter svensk nationalism blomma ut till fullo. Riksbankens styrrnta kommer snkas, var s skra, och vart ska alla pengar tas ifrn? Vi kommer f en enorm arbetslshet som ytterligare ett lager p den bulk av svartskallar som redan r vr tyngsta ballast. Priskramare fr slpa taget nu, vi hade rtt och ni hade fel till slut. Men de kommer gra allt fr att det inte ska hnda. Helikopterpengar, enorm kning av statsskulden, slaktad valuta, hg inflation .. allt innan skiten faller ihop som det korthus det r.. Allt hnger p hur lngdraget detta blir i ett globalt perspektiv.
Senast redigerad av ensamkrigaren 2020-03-21 kl. 05:40.
Citera
2020-03-21, 16:21
Medlem
Det r ganska lng frdrjning innan det blir exekutiva frsljningar, sent i hst kanske
Citera
2020-03-28, 00:24
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Freligger inget beslut om det. Att stoppa marknaden helt kan vara mycket mer skadligt n att lta fallet ha sin gng. Blir arbetslsheten skyhg kvarstr problemet med en konsekvens av spricka de bostadsbubbla

Citat:
Vet ganska mnga som p vanliga industrilner 25-27 netto kpt eller byggt hus runt 4-5 miljoner sista ret. Personligen har jag alltid varit rdd att skuldstta mig s hrt. Hur stort fall kan vi f p huspriserna procentuellt?
Mnga kommer varslats, kommer vi f se en effekt som i USA 08 att folk kommer f lmna sina hus d de inte klarar av amorteringar och rntor?

Jag kan bara hlla med dig. Dom hr som kpt husen fr den summan kommer f problem den dagen nr rntorna kommer upp till 4-5%. D r det mnga som kommer f g frn sina hus. Sjlv ger jag mitt hus och har inga boln eller andra skulder s jag lever gott. 😊
Citera
2020-03-28, 09:39
Medlem
Citat:
Hur stort fall kan vi f p huspriserna procentuellt?

Teoretiskt 100%. Man kan exempelvis tnka sig ett mindre samhlle, som r beroende av en stor arbetsgivare, i en region som redan haft stor avfolkning. Gr den arbetsgivaren i graven s kommer det blir svrt att slja huset oavsett pris.

Tycker mig minnas ngon artikel fr ngra r sedan om en by p Sicilien som gav bort hus bara man tog sig att flytta dit.
Citera
2020-03-28, 21:43
Medlem
Fretagarsvinets avatar
Alltid lite lagg p bostadsmarknaden. Nr det kraschade 2008, tog det till 2009-2010 innan botten nddes. Men var s sker p att det kommer krascha - det tar bara 12-18 mnader innan det blir som mrkast.

Blir f.. helt mrkrdd ver synen i Sverige generellt vad gller bostadspriser. Mkt verklighetsfrnvnt och frnekelse. Svenska marknaden r - sjukt vervrderad, saknade korrigering 2008, sjukt hgt belnat. Dessa r fakta.

Kommer krascha mkt vrre n p mnga andra stllen. Var s skra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in