2020-03-17, 05:09
Medlem
Den här händelsen har gått mig helt förbi, någon som vet mer ?

https://www.gp.se/nyheter/göteborg/k...bon-1.25470289
Citera
2020-03-17, 11:36
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Det är mycket som hamnar i skymundan nu när coronaviruset är på tapeten i världen.
Citera
2020-03-17, 18:38
Medlem
TheGunillaPerssons avatar
Är det inte någon som sitter på lite info om denna händelse?
Citera
2020-03-17, 20:33
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BilhandlarHasse
Den här händelsen har gått mig helt förbi, någon som vet mer ?

https://www.gp.se/nyheter/göteborg/k...bon-1.25470289

Utdrag ur betalväggsskyddad artikel:
Den 38-åriga kvinnan slog in bakdörren, klev in, knivhögg sin tidigare sambo svårt och sparkade honom i huvudet. – Det är ett svartsjukedrama helt enkelt, sa hon i första förhör.

Kvinnan åtalas nu för mordförsök, olaga hot och rattfylleri i ett mål där rättegången startar på torsdag.

Den 11 december, ett dygn efter att hon lämnat den snart 50-årige mannens villa i Mölndals kommun, gjorde hon ett kaosartat återbesök.

Efter att ha druckit sprit bröt hon sig, utan minsta tvekan, in i fastigheten.

Beväpnad med kniv attackerade hon sitt offer genom att hugga och sticka honom i överkroppen och armarna.

Hon bankade sönder delar av inredningen och jagade mannen runt mellan rummen i huset.

[...]

[Fråga från polis till BO] Tror du att hon uppfattade att ni hade ett förhållande?

– Ja, hon hade drömmar och jag ville inte slå hål på dem. Hon hoppades att vi skulle köpa ett torp i Skåne. Jag försökte hålla det på en nivå där man inte lovar guld och gröna skogar. Hon har bott hos mig från och till.

Den 38-åriga kvinnan har en betydande missbruksproblematik.

Efter att ha slutligen ha skrämts iväg av överfallslarmet, satte hon sig i sin bil och försvann. Den vingliga färden avslutades genom en polispatrulls ingripande i slakthusområdet, Gamlestaden.

Då var den misstänkta rejält blodig på såväl händer som kläder, dessutom mycket berusad och drogpåverkad.

[...]

[Fråga från polis till MGM] Har du någon gång tränat något där sparkar ingått?

– Thaiboxning och även jobbat som ordningsvakt och misshandlat halva Göteborg, svarar kvinnan korthugget i utredningen.

38-åringen ställs också inför rätta för att ha dödshotat en annan kvinna, en bekant till mannen som råkade befinna sig i anslutning till brottsplatsen.
Citera
2020-03-18, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Utdrag ur betalväggsskyddad artikel:
Den 38-åriga kvinnan slog in bakdörren, klev in, knivhögg sin tidigare sambo svårt och sparkade honom i huvudet. – Det är ett svartsjukedrama helt enkelt, sa hon i första förhör.

Kvinnan åtalas nu för mordförsök, olaga hot och rattfylleri i ett mål där rättegången startar på torsdag.

Den 11 december, ett dygn efter att hon lämnat den snart 50-årige mannens villa i Mölndals kommun, gjorde hon ett kaosartat återbesök.

Efter att ha druckit sprit bröt hon sig, utan minsta tvekan, in i fastigheten.

Beväpnad med kniv attackerade hon sitt offer genom att hugga och sticka honom i överkroppen och armarna.

Hon bankade sönder delar av inredningen och jagade mannen runt mellan rummen i huset.

[...]

[Fråga från polis till BO] Tror du att hon uppfattade att ni hade ett förhållande?

– Ja, hon hade drömmar och jag ville inte slå hål på dem. Hon hoppades att vi skulle köpa ett torp i Skåne. Jag försökte hålla det på en nivå där man inte lovar guld och gröna skogar. Hon har bott hos mig från och till.

Den 38-åriga kvinnan har en betydande missbruksproblematik.

Efter att ha slutligen ha skrämts iväg av överfallslarmet, satte hon sig i sin bil och försvann. Den vingliga färden avslutades genom en polispatrulls ingripande i slakthusområdet, Gamlestaden.

Då var den misstänkta rejält blodig på såväl händer som kläder, dessutom mycket berusad och drogpåverkad.

[...]

[Fråga från polis till MGM] Har du någon gång tränat något där sparkar ingått?

– Thaiboxning och även jobbat som ordningsvakt och misshandlat halva Göteborg, svarar kvinnan korthugget i utredningen.

38-åringen ställs också inför rätta för att ha dödshotat en annan kvinna, en bekant till mannen som råkade befinna sig i anslutning till brottsplatsen.

Alltså vem är denna 38-åriga kvinna ?
Verkar helt loco.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in