2020-03-16, 21:55
Medlem
Något som jag har märkt som är återkommande är studier, det har jag fattat sedan länge att det är viktigt.

Sedan har jag en annan känsla som jag känner starka känslor inför som jag inte kunnat sätta orden på innan, men som jag nu fattat vad det egentligen handlar om.

Kommer det egentligen förändra så mycket bara för att jag tar 2+ års "paus" för att tänka igenom ordentligt mina livsval? Jag blir äldre för varje dag som går och jag kan inte gå & tänka i evigheter... Jag känner mig tillräckligt gammal redan idag för att fatta vad som är viktigt. Till exempel att gå från 30 till 32 års åldern kommer väl inte förändra så mycket i tankegångarna?
Citera
2020-03-16, 22:09
Medlem
BensoSs avatar
Jag tror det handlar helt om vad du gör med din lediga tid, om du bara tar det lugnt och mest vilar tror jag inte att du uppnår så himla mycket. Det är klart det hjälper med att vila men för att komma till roten med dina problem måste du verkliga jobba hårt.

Det är extremt utmattande att faktist jobba med det man lider utav och försöka få en förändring i tankemönster och reaktioner. Ser du bara till med att faktist ta tag i det du har svårt för, utsätter dig ständigt för det du själv anser är jobbigt och jobbar med automatiska tankar tror jag faktist du kan uppnå rätt mycket på 2 år.

All lycka till dig min vän!
Citera
2020-03-17, 00:08
Medlem
julernsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TampaBay
Något som jag har märkt som är återkommande är studier, det har jag fattat sedan länge att det är viktigt.

Sedan har jag en annan känsla som jag känner starka känslor inför som jag inte kunnat sätta orden på innan, men som jag nu fattat vad det egentligen handlar om.

Kommer det egentligen förändra så mycket bara för att jag tar 2+ års "paus" för att tänka igenom ordentligt mina livsval? Jag blir äldre för varje dag som går och jag kan inte gå & tänka i evigheter... Jag känner mig tillräckligt gammal redan idag för att fatta vad som är viktigt. Till exempel att gå från 30 till 32 års åldern kommer väl inte förändra så mycket i tankegångarna?

Det är helt omöjligt att säga om 2 års paus kommer att innebära stora förändringar i dina tankegångar. Om du fram tills nu inte har hittat vad som är viktigt för just dig innebär att du antagligen måste testa någonting nytt. Det verkar som att du spenderar mycket tid på att tänka, så kanske är det dags att du istället testar att göra. Det skulle kunna innebära att testa ett nytt jobb du velat testa tidigare, åka på en resa till platser du aldrig varit på innan, träffa en psykolog eller bli mer aktiv i att söka upp nya sociala sammanhang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in