Citat:
Ursprungligen postat av
TampaBay
Något som jag har märkt som är återkommande är studier, det har jag fattat sedan länge att det är viktigt.
Sedan har jag en annan känsla som jag känner starka känslor inför som jag inte kunnat sätta orden på innan, men som jag nu fattat vad det egentligen handlar om.
Kommer det egentligen förändra så mycket bara för att jag tar 2+ års "paus" för att tänka igenom ordentligt mina livsval? Jag blir äldre för varje dag som går och jag kan inte gå & tänka i evigheter... Jag känner mig tillräckligt gammal redan idag för att fatta vad som är viktigt. Till exempel att gå från 30 till 32 års åldern kommer väl inte förändra så mycket i tankegångarna?
Det är helt omöjligt att säga om 2 års paus kommer att innebära stora förändringar i dina tankegångar. Om du fram tills nu inte har hittat vad som är viktigt för just dig innebär att du antagligen måste testa någonting nytt. Det verkar som att du spenderar mycket tid på att tänka, så kanske är det dags att du istället testar att
göra. Det skulle kunna innebära att testa ett nytt jobb du velat testa tidigare, åka på en resa till platser du aldrig varit på innan, träffa en psykolog eller bli mer aktiv i att söka upp nya sociala sammanhang.