2020-03-16, 16:25
Medlem
Pope666s avatar
Har sökt jobb hos ett företag som anställer biljettkontrollanter. fick göra ett språktest och ett personlighetstest.

Hur är det att jobba som kontrollant?

Jag brukar se dem på t-banan och pendeltågen mest. Många gånger är det invandrare, tjocka tanter och gubbar.

Vad gör dem om någon säger "skit på dig allibaba" och försöker gå av eller inte svarar på frågor?

Ser att de ofta har ov med sig på sina jobbgrejer, ropar de på vakten så vakten får sätta fängsel på dem o slå dem med batongen?

Vad ligger lönen på? Får man sl kort?

Vad hade ni valt mellan biljettkontrollant och lokalvårdare i lokaltrafiken?
Citera
2020-03-16, 16:32
Medlem
grungewhores avatar
Lokalvårdare alla dagar i veckan. Tryggare anställning, bättre villkor och man slipper prata med folk som till 99% är idioter.
Citera
2020-03-16, 19:33
Medlem
Pope666s avatar
Ingen alls på flashback som jobbar som det?

Läst att de ska ha skyhöga löner, medellön på 29 000kr/månaden. Mer än snutarna ju
Citera
2020-03-16, 22:15
Medlem
Resplendents avatar
De har oftast snygga OV att kolla på. Pissjobb, men allt för något gott med sig.
Citera
2020-03-16, 23:15
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resplendent
De har oftast snygga OV att kolla på. Pissjobb, men allt för något gott med sig.

Är inte bög och bryr mig inte om ov.
Citera
2020-03-17, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
Ingen alls på flashback som jobbar som det?

Läst att de ska ha skyhöga löner, medellön på 29 000kr/månaden. Mer än snutarna ju
Intressant, tyckte jag läste i nån annan tråd att lön ligger på 23k/månad. Antar att dom får OB också dock.

Verkar rätt soft i alla fall om man kan stå på sig och inte blir rädd för människor som blir sura. Man har ju många gånger sällskap av väktare, överfallslarm m.m så det verkar rätt ok ändå.
Citera
2020-03-17, 13:49
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamratuppfostran
Intressant, tyckte jag läste i nån annan tråd att lön ligger på 23k/månad. Antar att dom får OB också dock.

Verkar rätt soft i alla fall om man kan stå på sig och inte blir rädd för människor som blir sura. Man har ju många gånger sällskap av väktare, överfallslarm m.m så det verkar rätt ok ändå.

Jag är inte säker på att 29 k stämmer, tvivlar på det faktiskt. Men var en sida som påstodde det, tycker det låter jätte högt. Själv skulle jag gissa på runt 19-20 kanske.

Sura lär ju folk bli, men vet att de kallar det inte för böter utan för tilläggsavgift så det ska låta lite mjukt

Undrar lite kring deras rutiner om någon säger "fuck you" o går därifrån bara. Sett en svensk kvinna med hund som bara gick därifrån, gubben sa "nej nu fr du stanna" men det sket hon i. Hade det varit en invandrare hade de säkert brottat ned han.
Citera
2020-05-08, 22:05
Medlem
Pope666s avatar
Fått mail om att de ska återuppta rekryteringen igen. Så snart kanske det börjas med kontroller igen. Synd att det är så dåligt med svar i tråden. Undrar lite om möjligheterna att ha det som extra jobb, deras rutiner, karriärmöjligheter och kring lönen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in