Citat:
Ursprungligen postat av
CrytoStocker
Tja undrar vart man får tag på det billigaste godiset, ska sälja det vidare sedan så behöver ha något som är riktigt billigt.
Tänkte först köpa godis i storpack och packa det i småpåsar fast efter den stora "coronahysterin" så har jag kommit fram till att det är bättre att köpa godis som redan är förpackat i lådor t.ex. 500gram och sälja det vidare.
Så vad säger ni?
Hur hade du tänkt att detta skulle fungera? Vad har du för kundstock? Hur ska de handla av dig? Nu är jag inte särskilt förtjust i lösgodis och absolut inte det billigaste skräpgodiset. Sälja halvkilos lådor vidare? Har du verkligen tänkt igenom detta? Sådant billigt skräpgodis jag antar att du har i åtanke är ju sånt som säljs i låda för typ 29:90 på ÖoB m fl och säkert för 19:90 ibland.
Vidare så köper väl folk vanligen lösgodiset på stormarknaden, när de ändå är där och handlar, och gör det inte det så gör det väl det i godisaffären.
Citat:
Ursprungligen postat av
Djungelbruno
Just i corona-tider är jag inte helt säker på att företagsmodelle ”packa om”, riktigt kommer att gå hem hos kundbasen.
Detta! Ja, jag tror inte det funkar. Men å andra sidan så är ju lösplockgodis alltid äckligt, varför jag aldrig äter det, inte för att jag är smitt-rädd utan tycker bara det är grisigt.