• 1
  • 2
2020-03-16, 04:01
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Går inte att svara på, finns alla möjliga orsaker till självmord. Den gemensamma nämnare är alltid att livet i det totala är en negativ upplevelse. Det negativa verkar väga tyngre än det positiva för dem. Döden är ju såklart ett neutralt tillstånd.
Citera
2020-03-16, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ResareBengt
Impulsivitet?
Jag är jävligt impulsiv, menar du att det skulle vara jobbigt?
jisses
dessa töntar, depression och ångest är inget man dödar sig själv för, man dödar sig själv om man har fysisk smärta och ligger på bädden, då ja kanske, när man insett att man aldrig kommer kunna gå eller knulla brudar igen.

kan vara så, kanske är psykopat eller sociopat, vet inte, men att man inte tvivlar på sig själv, hur menar du nu?

det gör jag

man tar inte livet av sig när man har friska be och armar, och en kuk som går upp i sina unga år, jag är själv deprimerad och impulsiv, har ångest och mycket sömnparalyser också, men jag uppskattar fortfarande mycket, och det finns mycket man kan uppskatta, han är en horunge som tog sitt eget liv

men bad för dom som gör det, det är dom som missar god mat och brudar

Det finns grader av depression och ångest. Du kanske har en mildare form än vad 25-åringen hade.

Vi vet ju heller inte ens om det var psykisk ohälsa? Kanske var fysiskt skadad, skuldsatt mm.

God mat och brudar? Det tänker man knappast på vid svår depression och ångest. Man ser ju som sagt ingen glädje i vad livet erbjuder.

Kuk som står upp? Depression leder ju till impotens...Dessutom, om man tar antidepressiva är en av biverkningarna att man får impotens.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in