• 1
  • 2
2020-03-15, 12:15
Bannlyst
Trött på alla dessa töntar som väljer att avsluta sina liv.

Nu läser jag en artikel här där en jävel, 25 år tog sitt eget liv, och i artikeln står det följande i fetstil

Vår älskade (Namn) har valt att lämna oss. Han orkade inte längre med sig själv.

Vad menas egentligen med att han inte orkade med sig själv?

Sen står det

Sorgen över att vi inte kunde hjälpa honom är obeskrivlig, även om han själv försökte och ville befria alla från skuld innan han dog.

Befria alla från skuld? Varför ska idioten befria alla från skuld?

Ni kan nog hitta artikeln själva..

Kan någon förklara de två i fetstil för mig.

Det står även att han i perioder mått skit, och att det är svårt att hantera det som gör ont. Vad är det som kan göra ont?

Fattar inte vad detta är för typer av mesar egentligen
Citera
2020-03-15, 12:31
Medlem
Att inte orka med sig själv längre skulle jag tro betyder att man inte orkar med sin ångest, sin depression, sin impulsivitet, sin oförmåga till att leva ett vanligt liv eller liknande.

Befria från skuld. Kanske skrev ett brev där det förklarades att de inte skulle känna någon skuld. Kanske berätta att de inget annat kunde göra.

Jag tycker inte det var någon konstig formulering.
Citera
2020-03-15, 12:42
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Personer med psykopatiska drag kan ha svårt att förstå sånt där.
Dom tvivlar aldrig på sig själva.
Citera
2020-03-15, 14:04
Medlem
10070s avatar
Män gör det som män måste göra. Ibland hamnar män på sniskan och gräver en djupare och djupare grop. Även om man är den finaste människan så kan man ändå vara en våldtäktsman, pedofil, rånare osv och tillslut kan man inte stå ut med sig själv.
Citera
2020-03-15, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tradgardsflum
Att inte orka med sig själv längre skulle jag tro betyder att man inte orkar med sin ångest, sin depression, sin impulsivitet, sin oförmåga till att leva ett vanligt liv eller liknande.

Befria från skuld. Kanske skrev ett brev där det förklarades att de inte skulle känna någon skuld. Kanske berätta att de inget annat kunde göra.

Jag tycker inte det var någon konstig formulering.
Impulsivitet?
Jag är jävligt impulsiv, menar du att det skulle vara jobbigt?
jisses
dessa töntar, depression och ångest är inget man dödar sig själv för, man dödar sig själv om man har fysisk smärta och ligger på bädden, då ja kanske, när man insett att man aldrig kommer kunna gå eller knulla brudar igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Personer med psykopatiska drag kan ha svårt att förstå sånt där.
Dom tvivlar aldrig på sig själva.
kan vara så, kanske är psykopat eller sociopat, vet inte, men att man inte tvivlar på sig själv, hur menar du nu?

det gör jag

man tar inte livet av sig när man har friska be och armar, och en kuk som går upp i sina unga år, jag är själv deprimerad och impulsiv, har ångest och mycket sömnparalyser också, men jag uppskattar fortfarande mycket, och det finns mycket man kan uppskatta, han är en horunge som tog sitt eget liv

men bad för dom som gör det, det är dom som missar god mat och brudar
Citera
2020-03-15, 14:41
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ResareBengt

Vad menas egentligen med att han inte orkade med sig själv?

Sen står det

Sorgen över att vi inte kunde hjälpa honom är obeskrivlig, även om han själv försökte och ville befria alla från skuld innan han dog.

Befria alla från skuld? Varför ska idioten befria alla från skuld?

Kan någon förklara de två i fetstil för mig.

Det står även att han i perioder mått skit, och att det är svårt att hantera det som gör ont. Vad är det som kan göra ont?
Han orkade inte med att leva sitt liv för att det gjorde ont, oftast tyder det på depression eller annan mental ohälsa. Att leva med sådant kan vara otroligt jobbigt så till den milda grad att personen inte orkar leva längre.

Att befria andra från skuld handlar förmodligen om att hans efterlevande inte ska känna skuld för att de inte kunde hjälpa honom. Han menar förmodligen att hans problem var så grava att inget kunde ha hjälpt och vill på så sätt lyfta deras skuldkänsla.

Om du inte upplevt någon form av mental ohälsa så säger jag bara grattis men tycker samtidigt lite synd om dig att du inte har förmågan att känna med andra. Är det verkligen så svårt att föreställa sig att någon mår dåligt?
Citera
2020-03-15, 14:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 10070
Män gör det som män måste göra. Ibland hamnar män på sniskan och gräver en djupare och djupare grop. Även om man är den finaste människan så kan man ändå vara en våldtäktsman, pedofil, rånare osv och tillslut kan man inte stå ut med sig själv.
Måste man ta sitt eget liv menar du? Eller hur menar du nu?

Sniskan

Om jag hamnar på sniskan så gör jag det i en stor rumpa med tungan i rövhålet inte fan i en kista under jorden

finns så många brudar, finns så mycket ställen man kan besöka, så många recpet man kan göra på härliga rätter, så många fina utsikter och horisonter man kan se,

gräver djupare och djupare grop? Hm, kan du utveckla?
Menar du att den personen som tog sitt liv var en våldtäktsman kanske? Men oftast så bryr sig inte dessa? Samma sak med pedofiler och rånare, har svårt att se att de skulle ta livet av sig faktiskt.
Citera
2020-03-15, 14:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Han orkade inte med att leva sitt liv för att det gjorde ont, oftast tyder det på depression eller annan mental ohälsa. Att leva med sådant kan vara otroligt jobbigt så till den milda grad att personen inte orkar leva längre.

Att befria andra från skuld handlar förmodligen om att hans efterlevande inte ska känna skuld för att de inte kunde hjälpa honom. Han menar förmodligen att hans problem var så grava att inget kunde ha hjälpt och vill på så sätt lyfta deras skuldkänsla.

Om du inte upplevt någon form av mental ohälsa så säger jag bara grattis men tycker samtidigt lite synd om dig att du inte har förmågan att känna med andra. Är det verkligen så svårt att föreställa sig att någon mår dåligt?
Tror mer om att det handlar om att dom inte kan få tjejer och är avundsjuka på andra män som får det, och det plågar dom att gå runt i en cirkel som dumma åsnor utan att veta när det är deras tur.

För mig är det som är mental ohälsa, när unga män inte får ligga, men det verkar vara väldigt dramatiskt i det här feministlandet.

Det känns som om de blir retade av att se unga par
så dom orkar inte leva ensamma och låter i stället huvudet tas bort från vågen
Citera
2020-03-15, 14:49
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Tror mer om att det handlar om att dom inte kan få tjejer och är avundsjuka på andra män som får det, och det plågar dom att gå runt i en cirkel som dumma åsnor utan att veta när det är deras tur.

För mig är det som är mental ohälsa, när unga män inte får ligga, men det verkar vara väldigt dramatiskt i det här feministlandet.

Det känns som om de blir retade av att se unga par
så dom orkar inte leva ensamma och låter i stället huvudet tas bort från vågen
För enklare sinnen kan det säkert te sig så medan de med lite mer kapacitet inser att det handlar om helt andra saker.
Om du har någon form av läsförståelse så finns det stora mängder av trådar på forumet där folk beskriver sina depressioner. Det kanske skulle bättra på din förståelse för hur livet kan vara på en lite högre nivå än när det bara handlar om fitta.
Citera
2020-03-15, 16:06
Medlem
Magnituds avatar
Trött på livet och eller orkar inte ta hand om sig själv för man e trött på livet/sig själv.
Citera
2020-03-15, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
För enklare sinnen kan det säkert te sig så medan de med lite mer kapacitet inser att det handlar om helt andra saker.
Om du har någon form av läsförståelse så finns det stora mängder av trådar på forumet där folk beskriver sina depressioner. Det kanske skulle bättra på din förståelse för hur livet kan vara på en lite högre nivå än när det bara handlar om fitta.
Finns många många andra saker än röv och fitta
Citera
2020-03-15, 17:22
Medlem
Magnituds avatar
Citat:
dom blir inte pigga och bättre i kistan direkt
Nej men i livet efter.
Citera
  • 1
  • 2