Citat:
Ursprungligen postat av
fruciante
Är det normalt att må riktigt jävla dåligt
under dagen för att sedan på kvällen känna ett enormt välbefinnande?
för mig kan det ofta pendla mycket under dagen och under veckodagarna
Tycker ofta jag känner mig på gränsen till att ha deppression men sen plötsligt mår jag skitbra. Upplever mitt humör som konstigt. Det händer mkt inom mig.
Jag är inte så extrovert med att verbalt visa mina känslor men tror andra märker det ändå.
Är det vanligt att känna så här?
nej det är inte normalt att må så...
Jag hadde det så tiden innan jag gick in i väggen... Nu har jag vart hemma över ett år och har inget sånt alls och har inte mått så bra på tio år. Ett halvår åt jag sertralin och det dämpade exakt allt... Det var lite skönt, som att få en semester från allt. men kände mig ocskå sjukt avtrubbad på ett sätt som inte var ok...men det var väl nackdelen och den får man väl ta.. Nu har jag ett jämt och stabilare humör...helt undan medicinering.
Antar att det är för att jag är utvilad, tränar, äter och sover bra och främst inte är på en stressig arbetsplats med en chef som är totalt dum i huvudet. har inte mått så bra på över tio år. Jag hade nog förträngt vad som är ok på en arbetsplats och bara bet i hop och jobbade och mitt mående kom i andra hand och blev som ett normaltillstånd som jag trodde var normalt... Nä det är inte normalt att må på det viset ! utmattningssyndrom!. Det är jättevanligt att folk som går in i inte fattar vad det är innan det händer, en del får ett spel och säger upp sig. Gör inte det gå till doktorn och se till att få en sjukskrivning i stället.
ja det är inte säkert att det är det som du mår dåligt av... Det kan vara en underliggande sjukdom också... Du får helt enkelt gå till doktorn och tala om att du mår piss helt enkelt så får dom ta en massa prover för att utesluta en massa...