• 1
  • 2
2020-03-15, 08:41
Bannlyst
Är det normalt att må riktigt jävla dåligt
under dagen för att sedan på kvällen känna ett enormt välbefinnande?

för mig kan det ofta pendla mycket under dagen och under veckodagarna
Tycker ofta jag känner mig på gränsen till att ha deppression men sen plötsligt mår jag skitbra. Upplever mitt humör som konstigt. Det händer mkt inom mig.
Jag är inte så extrovert med att verbalt visa mina känslor men tror andra märker det ändå.

Är det vanligt att känna så här?
Citera
2020-03-15, 09:21
Medlem
15minFames avatar
Har läst en del om mat och hur den är genmanipulerad, processerad, hormoner och alla e-nummer. Så jag vet inte om du tycker det låter långsökt att det kan bero på maten du får i dig. Kanske skriva en matdagbok? Kan vara bra även om du inte har något matallergi för då kan den du tar hjälp utav bekräfta det.
Citera
2020-03-15, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruciante

Tycker ofta jag känner mig på gränsen till att ha deppression men sen plötsligt mår jag skitbra. Upplever mitt humör som konstigt. Det händer mkt inom mig.
Jag är inte så extrovert med att verbalt visa mina känslor men tror andra märker det ändå.

Är likadan. Men mitt beror på ångest. En Nnan sak som nog är bra är att inte tänka så mycket på det, inte göra en stor sak av det. Man kan inte hjälpa sådant.
Citera
2020-03-15, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Har läst en del om mat och hur den är genmanipulerad, processerad, hormoner och alla e-nummer. Så jag vet inte om du tycker det låter långsökt att det kan bero på maten du får i dig. Kanske skriva en matdagbok? Kan vara bra även om du inte har något matallergi för då kan den du tar hjälp utav bekräfta det.

Har redan gjort det.
Men visst jag kan ju vara hyperkänslig.
Citera
2020-03-16, 06:01
Medlem
Citat:

Detta kan mycket väl relatera till. Att det händer mycket inom mig men som samtidigt inte syns på utsidan.

Kan bli rasande förbannad och frustrerad som stegras inom loppet av några minuter för gamla saker som hänt och bli förbannad på människor som jag fantiserar om att jag har diskussion med. Blir helt varm i kroppen, svettas och darrar.

Lite senare på dagen är jag alltför trött och blir apatisk.

Har i många år haft mycket ilska men har på senare år lyckats hålla det inom mig istället.

Undrar om det handlar om borderline eller ren och skär ångestproblematik.
Citera
2020-03-16, 08:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BINARY-CIS-PERSON
Detta kan mycket väl relatera till. Att det händer mycket inom mig men som samtidigt inte syns på utsidan.

Kan bli rasande förbannad och frustrerad som stegras inom loppet av några minuter för gamla saker som hänt och bli förbannad på människor som jag fantiserar om att jag har diskussion med. Blir helt varm i kroppen, svettas och darrar.

Lite senare på dagen är jag alltför trött och blir apatisk.

Har i många år haft mycket ilska men har på senare år lyckats hålla det inom mig istället.

Undrar om det handlar om borderline eller ren och skär ångestproblematik.

Jag har märkt att jag måste få utlopp för de inre känslorna för att få ett generellt mycket högre välbefinnande.
Först då känner jag mig hel.
Är det så för dig med?

Det är nog bara en personlighetstyp.
Ett slags hett passionerat inre som man behöver få uttrycka.

Borderline har jag inte.

Alltid när jag mår som sämst brukar jag vända det till att må som bäst typ dagen efter. Tycker det är lite märkligt att det alltid blir så.
Jag tror att jag kan ha vissa manodepressiva tendenser men inte tillräckligt för att få en diagnos.
Citera
2020-03-16, 15:13
Medlem
nonameds avatar
manodepressiv?
Citera
2020-03-16, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nonamed
manodepressiv?

Ja kanske som någon form. Vet inte hur diagnosen ser ut.
Citera
2020-03-16, 18:09
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ja kanske som någon form. Vet inte hur diagnosen ser ut.
Jätte deppig ena stunden och över glad andra stunden så som jag har fattat det.
Citera
2020-03-16, 18:17
Medlem
Citat:

nej det är inte normalt att må så...

Jag hadde det så tiden innan jag gick in i väggen... Nu har jag vart hemma över ett år och har inget sånt alls och har inte mått så bra på tio år. Ett halvår åt jag sertralin och det dämpade exakt allt... Det var lite skönt, som att få en semester från allt. men kände mig ocskå sjukt avtrubbad på ett sätt som inte var ok...men det var väl nackdelen och den får man väl ta.. Nu har jag ett jämt och stabilare humör...helt undan medicinering.

Antar att det är för att jag är utvilad, tränar, äter och sover bra och främst inte är på en stressig arbetsplats med en chef som är totalt dum i huvudet. har inte mått så bra på över tio år. Jag hade nog förträngt vad som är ok på en arbetsplats och bara bet i hop och jobbade och mitt mående kom i andra hand och blev som ett normaltillstånd som jag trodde var normalt... Nä det är inte normalt att må på det viset ! utmattningssyndrom!. Det är jättevanligt att folk som går in i inte fattar vad det är innan det händer, en del får ett spel och säger upp sig. Gör inte det gå till doktorn och se till att få en sjukskrivning i stället.

ja det är inte säkert att det är det som du mår dåligt av... Det kan vara en underliggande sjukdom också... Du får helt enkelt gå till doktorn och tala om att du mår piss helt enkelt så får dom ta en massa prover för att utesluta en massa...
Senast redigerad av Brodrude 2020-03-16 kl. 18:22.
Citera
2020-03-17, 11:21
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Har redan gjort det.
Men visst jag kan ju vara hyperkänslig.
Redan gjort vad? Läst på och drastiskt ändrat din kost eller börjat med matdagbok?
Citera
2020-03-17, 12:15
Medlem
Peyzs avatar
Hur är det med huvudvärk? Migrän?
Finns det något i din uppväxt som inte är 100?
Hur har relationer funkat för dig?
Vänner, familj, älskare, Sambo
Koncentrationsförmåga?
Impulsivitet?
Droger? Någon form av missbruk
Sex?
Inre tomhet något du kännt av någon gång?
Vara misstänksam?
Overkliga känslor?
Mat?
Äter för mycket eller alldeles för lite? Gymmar mer än någon annan?

Humöret kan det även skifta från gilla någon till hata samma person?
Beundra och senare nervärdera?

Hur hanterar du ensamhet?
Hur är du socialt?

vet du vem du är? handen på hjärtat.
Hur är din självbild?

Försök placera hur gammal du var när du börja må dåligt?
Kan du berätta lite om uppväxten?
Dina föräldrar?
Syskon?
Våld?
Varför utesluter du borderline?
Känner du igen någo i adhd?
Impulsivitet?
Koncentration?
Kan du läsa en bok obehindrat?
Undrar bara om du kan relatera något. Överväger inte adhd som orsak.
Testat amfetamin någon gång?
Senast redigerad av Peyz 2020-03-17 kl. 12:27.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in