2020-03-14, 16:03
Medlem
Hej, tänkte i sommar hyra ut min sommarstuga via air bnb. Totalt finns 3 stugor på tomten med totalt 8 bäddar. (4 + 2 +2). Jag funderar dock på att bara hyra ut 6 bäddar och låta friggeboden med 2 bäddar ej ingå i uthyrning. Är det en dum ide att låsa ett av husen och inte ha det tillgängligt för gäster? Tänkte isf lägga in en del saker i friggeboden som jag inte vill att gäster har tillgång till. Eller ses detta som dåligt av gästerna? Kommer ju givetvis skriva i annonsen att det endast finns 6 bäddar tillgängliga.

Något annat man ska tänka på vid uthyrning? Har kollat försäkring mm så den täcker om man hyr ut.
Citera
2020-03-14, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datan.
Hej, tänkte i sommar hyra ut min sommarstuga via air bnb. Totalt finns 3 stugor på tomten med totalt 8 bäddar. (4 + 2 +2). Jag funderar dock på att bara hyra ut 6 bäddar och låta friggeboden med 2 bäddar ej ingå i uthyrning. Är det en dum ide att låsa ett av husen och inte ha det tillgängligt för gäster? Tänkte isf lägga in en del saker i friggeboden som jag inte vill att gäster har tillgång till. Eller ses detta som dåligt av gästerna? Kommer ju givetvis skriva i annonsen att det endast finns 6 bäddar tillgängliga.

Något annat man ska tänka på vid uthyrning? Har kollat försäkring mm så den täcker om man hyr ut.

Jag hade låst ena stugan med privata saker som man är rädd om samt mina bäddmadrasser.
Hade nog bett grannar ha lite koll också.

Polaren hyrde ut sitt stället slutade med att grannarna ringde och klagade för det flöt in skit på deras tomt. Var 20 pers som bodde där istället för dom 8 som man hade sagt så "skit tanken" vart full på noll tid.
Citera
2020-03-14, 17:50
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datan.

Hur sköts städningen, om någon inte städat efter sig hur löser du det?
Hur har du tänkt med nyckelhanteringen?

Bor du i närheten eller känner någon där som skulle kunna fixa akuta saker som att vattnet inte funkar?
Citera
2020-03-22, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Hur sköts städningen, om någon inte städat efter sig hur löser du det?
Hur har du tänkt med nyckelhanteringen?

Bor du i närheten eller känner någon där som skulle kunna fixa akuta saker som att vattnet inte funkar?

Får kontrollera städningen mellan varje gäst tänker jag. Bor relativt nära stugan och bor i grannhuset på sommaren. Nyckelhantering tänker jag mig en kodbox som gästen får tillgång till att hämta nycklarna i. De ska också hängas tillbaka i denna box.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in