Vi blev alla varslade. Ett företag som var/är starkt men som pga Corona och regler gör att vi tappat nästan all verksamhet. Nu hänger företaget med över 20 år i branschen som haft en spikrak kurva uppåt med utmärkelser och fläckfri bokföring med omsättning på över 10M nu i kk eller likvidering, kan bli tal om omstrukturering också men revisorn uttalar sig inom kort.
Detta hade jag inte ens i mina vildaste drömmar sett komma! Pga coronan kommer ett ansenligt företag gå i graven! Så sorgligt, den enda humorn jag ser i detta är att AF kommer få tusentals jobbsökande med högre utbildning än vad de själva har
Så dåligt av staten att låta riksbanken ”låna” ut medel till småföretagen som sedan skall tillbaka direkt i form av skatt, moms, sociala mm när de vet om situationen! Det är döden det med för företagen!! De borde gå ut med bidrag för att rädda småföretagen som förser staten med skattemedel.
Det lär i längden bli nedskärningar även för kommuner, landsting och stat när intäkterna tryter pga enorma antalet konkurser!
Så hjälp istället för att stjälpa !!
Nu är det upp till bevis för nu har ni ögonen på er från småföretagen i hela Sverige