2020-03-13, 21:37
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vi har pengar. Det kommer inte bli någon kris pga av pengar. Vi har rikligt med pengar och kan slösa bort en hel del. För att inte personer ska bli smittade av den här skiten.

Pengar finns men folk vågar ju inte träffas
Längre , vi är
Rädda för
Varandra ! Mångt värre
Citera
2020-03-13, 21:42
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Precis, vänta bara till det blir massarbetslöshet och fattigdom, och vita européer fortfarande ser bidragstagande migranter och hucklekärringar på stan.
Då kommer främlingsfientligheten att frodas på riktigt.

Det är min gissning.

Citat:
Ursprungligen postat av Pajasmicra
Hoppas faktiskt att folk fattar att rikta hatet mot media och politikerna i stället. De är de som blåst oss alla genom lögner de varit medvetna om redan när de framförde dem. Det borde vi aldrig glömma.

Folket, som röstat på skiten och därmed försatt sig själv och landet i kaos, är nog för "dumma" att peka fingret rätt. Om detta blir en långvarig historia och inte bara veckor eller ett par månader, så spår jag allvarlig konfrontation i samhället.

De som är lite mer insatta vet redan att det är politiker och journalister som har skulden till vansinnet.

De som verkligen fattat inser att det är globalisterna som genom kulturmarxismen destabiliserar vita, kristna, västvärlden och som vill oss ont. De är orsaken, politiker/journalister problemet och invandrarna symtomet.

Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Massarbetslöshet väntar. Folk kommer längta till 2008.

Kanske kommer man till och med att längta till 1990 eller till 1929...
Citera
2020-03-13, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Rätt många som arbetar inom stat o kommun, blir nog uppsagda, deras tanke blir nog hur skall det gå utan mig, men Sverige kommer fungera utmärkt utan alla dessa pappersvändare.

Så det kommer nog bli många som aldrig mer får arbetet tillbaka så detta är mkt bra, nu kan vi bli kvitt massor av pappersvändare.
Vilka yrken tänker du på?
Citera
2020-03-13, 22:06
Medlem
Flashshits avatar
Detta är helt enkelt underbart!
Alla jävla slashasar som bara driver runt på sina jobb får äntligen kicken...
Skapar en ny underklass som man kan anställa som billig städtjänst med rutavdrag!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Nu är det dags för Svenne Banan att kräva kompensation. Gärna via facket eller via opinionsbildare i vänstermedia.

Det är självklart ohyggligt orättvist att småspararna förlorat multum på börsen och att ensamstående föräldrar inte kan åka på skidsemester i Alperna. Kompensation kräves!

Utsatta svaga och oetablerade nysvenska grupper drabbas orättvist av att inte kunna språket efter 10 år i Sverige, och därmed riskera att smittas. Kompensation kräves!

Och tänk på alla som tvingas jobba i snabbköp och vården och som bussförare och riskera att få en nysning i fejset. Kompensation kräves!

Idrottsrörelsen förlorar enorma pengar, och fattiga SHL-spelare riskerar att drabbas ekonomiskt av viruset när laget sätts i karantän. Kompensation kräves!

Bolånesparare får svårt att klara lånen på 5-miljonersvillan när jobben som säljare på Elgiganten eller som nagelskulptris upphör. Kompensation kräves!

Vi kräver att Stefan Löfvén och hela civilsamhället ställer sig upp för utsatta grupper och kompenserar dessa. Rika priviligierade svenskar har förmånen att kunna jobba hemifrån och vända papper och porrsurfa hemma vid köksbordet. Tänk på baaaarnen och tänk på diskriminerade och icke-binära. Höj bidragen! Höj pensionerna för fattigpensionärer! Höj bidragen till kultursektorn!
Helikopterpengar till folket.
Citera
Medlem
Nimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag har skrivit det i ett par år nu att när folk lever bekväma liv med fantasipriser på bostäder finansierade med i princip noll-ränta. Man har bilar, utlandssemestrar, behöver inte vända på slantarna. Folk tror lätt man klarar en fördubbling av ränteläget, dvs från 2 till 4%. Det många nog inte räknar med är hur man ska klara sig om man blir av med jobbet. Kommer man ens ha råd att bo kvar? Vad händer med priserna i dessa 3-4-5 miljoners nybyggda skräphus om plötsligt tiotusentals behöver sälja samtidigt? Min gissning är att när folk blir av med jobben och en reell risk uppstår att kanske tvingas flytta och ändå sitta kvar med miljonskulder så kommer folk börja leta fel i samhället och då kommer fingret med tiden peka på de riktiga problemen i samhället.

Låter som det stålbad som det svenska folket behöver för att vakna upp och se vad som har hänt med landet som dom vuxit upp i.

Själva är jag tillräckligt gammal för att minnas en ränta på 500% så 4% skrämmer mig inte Men jag skulle aldrig falla mig in att dra på mig fasta kostnader som är högre än a-kassan.
Att hålla nere de fasta kostnaderna är något som jag tror få bortskämda ungdomar förstår värdet av.

På 90-talet så fanns det folk som betalade för att bli av med sina nyinköpta bostadsrätter, det finns förmodligen folk som fortfarande betalar av skulder från det.

Corona kan bli svenska folkets räddning.
Citera
2020-03-13, 22:13
Medlem
Nimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meeps
Jag blev uppsagd igår.

Anledning: För stor osäkerhet framöver, dvs pga Coronaoro och oviss framtid.

Är inte ens ett bolag som sysslar med industri eller hotell. Det är ett IT-bolag.

Beklagar verkligen, hoppas du har en privat inkomstförsäkring.
IT bolag är extremt konjunkturkänsliga eftersom det är inget som folk behöver.
IT bolag lever på industri och hotell och reklam och IT är det första dom drar ner på.
Du måste skapa något som folk behöver, sjukvård, medic och mat är det sista som läggs ner.
Citera
2020-03-13, 22:17
Medlem
Nimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vi har pengar. Det kommer inte bli någon kris pga av pengar. Vi har rikligt med pengar och kan slösa bort en hel del. För att inte personer ska bli smittade av den här skiten.

Vilka är vi? menar du världen högst skuldsatta befolkning? Ska vi låna ännu mer eller vad är din lösning?
Är det inte dom som lånar oss pengar som har pengar? Jag tror jag måste anmäla dig till lyxfällan.
Citera
2020-03-13, 22:17
Bannlyst
Fan. Det ska bli skönt att få jobba i sommar
Citera
2020-03-13, 22:50
Medlem
cybergrodans avatar
Tur man valt vårdyrke, lär knappast bli av med jobbet.

Men ja det här lär bli problem för många, en hel del småföretag lär ju gå omkull. Jobbar man inom hotell och resturang kan man ju börja se sig om efter nytt jobb, och det lär ju inte bli lätt att hitta. Det lär ju bli samma inom nöjesbranschen längre fram (tänker typ nattklubbar, kaféer, biografer och liknande).
Citera
2020-03-13, 23:08
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nimar
Beklagar verkligen, hoppas du har en privat inkomstförsäkring.
IT bolag är extremt konjunkturkänsliga eftersom det är inget som folk behöver.
IT bolag lever på industri och hotell och reklam och IT är det första dom drar ner på.
Du måste skapa något som folk behöver, sjukvård, medic och mat är det sista som läggs ner.
"inget som folk behöver" är en väldigt generellt och stämmer inte.

Jag jobbar inom IT/bank och är inte ett dugg rädd för jobbet. Jobbar hemifrån några dagar nu, vi har otroligt mycket att göra.

Restauranganställda, allt kopplat till turism, piloter, ja finns många riskgrupper. Ska bli otroligt spännande att följa.

Vilka branscher och yrken tror ni att kommer få ett uppsving av detta?
Citera
2020-03-13, 23:10
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
It är beroende av industri och annan verksamhet , folk måste fatta att allt är en kedja , brister en länk så fallerar hela kedjan
Det beror helt på. IT kan vara att du utvecklar nån konstig ny app utan användare eller ser till att den digatala infrastrukturen för en storbank fungerar som den ska. Vissa it-jobb är hur säkra som helst medans andra ligger väldigt löst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in