• 1
  • 2
2020-03-11, 18:47
Medlem
Då jag kom hem idag från sportlovet hade jag en faktura som skulle ha betalats in igår den 10 e mars från kyrkoskatten

Fick panik och betalade

Jag ringe kronofogden och de har inte fått någon anmärkning

Frågan återstår, nu har det gått betalt, är det lugnt eller behöver jag göra något annat? "får jag en till faktura bestrider jag den
Citera
2020-03-11, 18:49
Medlem
Kyrkoskatten drar de ju från din vanliga inkomst. Det är inget man får en faktura på.
Citera
2020-03-11, 18:51
Medlem
BfgaT8as avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptensvartpiller
Kyrkoskatten drar de ju från din vanliga inkomst. Det är inget man får en faktura på.

TS blev scammad. Lmao.
Citera
2020-03-11, 18:53
Medlem
Jimmie83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptensvartpiller

Precis! Detta låter som bedrägeri alternativ någon frireligöst. Fast frireligösa använder väll sig inte av ord som kyrkoskatt?
Citera
2020-03-11, 18:54
Medlem
Scammad eller inte

Gjort är gjort

Får jag ett prick I registret?
Citera
2020-03-11, 19:00
Medlem
lolumadbros avatar
Vad övriga försöker säga är att du inte behöver oroa dig...
Citera
2020-03-11, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Scammad eller inte

Gjort är gjort

Får jag ett prick I registret?

Nej, du får ingen betalningsanmärkning om du betalade en dag efter sista betaldatum. Det ska skrivas på papper och jävulskap innan du får din jävla prick.

Sjukt att faktiskt betala någon en summa utan att veta om det är något som du faktiskt ska betala.

Hjort är också hjort. Lycka till I livet.
Citera
2020-03-11, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolumadbro
Vad övriga försöker säga är att du inte behöver oroa dig...

tack
Citera
2020-03-11, 19:08
Medlem
BigBusinesss avatar
För att vara tydlig.

Du har alltså använt en av rövar-sajterna som ”hjälper” en att gå ur svenska kyrkan?

Även om det är högst oetiskt så har du då ingått ett avtal. Du ska alltså betala. - Om det verkligen ÄR så att du tecknat ett avtal med tydligt pris?
Citera
2020-03-11, 19:08
Medlem
321js avatar
https://www.dagen.se/nyheter/varning...rkan-1.1241671

Kyrkoskatten.se förtsätter att lura konsumenter. Konsumentverket får in allt fler anmälningar om rena bluffakturor från företaget.

– Man fakturerar utan att någon tjänst har beställts. Och vad mer är: Man skickar ut fakturor till konsumenter som säger att de inte ens varit inne på hemsidan, säger Christine Holst, jurist och konsumentvägledare på Konsumentverket.

Konsumentverket har på sistone fått nya anmälningar mot företaget bakom lämna-kyrka-sajten Kyrkoskatten.se. Anmälningarna gäller räkningar som privatpersoner fått från företaget utan att ha beställt något.
Senast redigerad av 321j 2020-03-11 kl. 19:10.
Citera
2020-03-11, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Då jag kom hem idag från sportlovet hade jag en faktura som skulle ha betalats in igår den 10 e mars från kyrkoskatten

Fick panik och betalade

Jag ringe kronofogden och de har inte fått någon anmärkning

Frågan återstår, nu har det gått betalt, är det lugnt eller behöver jag göra något annat? "får jag en till faktura bestrider jag den
Tyvärr är det nog så att du blivit lurad, är det mycket pengar du blivit av med?
Citera
2020-03-11, 19:36
Medlem
Alltså hur kan dom här blufföretagen finnas och ens tjäna pengar?!

Aha...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in