Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-03-10, 23:18
Medlem
gato12s avatar
Nya trenden på forumet verkar vara att man hittat en Twitter video på nätet från omvärlden varpå en tråd skapas i forumet.
Varpå diverse slutsatser dras, helt utan sammanhang eller något så efemärt som faktaunderlag.

Här är ett praktexempel; (FB) (VIDEO) 15+afrikaner stampar sönder och rånar en flicka i NY

Ett antal problem; redan rubriken är felaktig "afrikaner". Sedan går det snabbt utför, flickan utmålas, felaktigt, som vit varpå rasistpöbeln samlas för att delge oss sina teorier om den svarta rasen; "apor" är väl det snällaste invektivet.
Några användare försöker nyansera bilden en aning, varpå dessa angrips.

Och inga Moderatorer har setts till överhuvudtaget. Som vanligt i forumet.
Senast redigerad av gato12 2020-03-10 kl. 23:21.
Citera
2020-03-10, 23:30
Medlem
gato12s avatar
Och jag antar att Moderatorerna har mycket att göra, det är väl mer ledningens ansvar att se till att man har tillräckligt med folk för att ratta forumet.

Något som också slagit mig är att man kanske vill att det ska vara såhär?

Mycket möjligt, men också möjligt att man därigenom skrämmer bort en del potentiella forumiter
Citera
2020-03-10, 23:31
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
För protokollet, ett sjuttiotal moderatorsåtgärder har gjorts i den tråden.
Citera
2020-03-10, 23:35
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Okej, använde den mest som ett exempel såklart.

Har ofta sett anmälda inlägg som ligger kvar i månader. Och då är det grova överträdelser.

Och vidare; det kanske går på ett ut om man modererar efter typ en vecka, hur många har inte redan tagit del av tråden i omodererat skick...?
Citera
2020-03-10, 23:38
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Och rubriken är fortfarande intakt.
Citera
2020-03-10, 23:48
Medlem
Citat:
Och rubriken är fortfarande intakt.

Rubriker som är helt tydligt felaktiga vore bra att få ändrat till något verkligt. När det inte är en tyckande rubrik så underlättar det när man vill läsa om något att rubriken uttalar vad den faktiskt handlar om.
Citera
2020-03-11, 00:07
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Okej, använde den mest som ett exempel såklart.

Har ofta sett anmälda inlägg som ligger kvar i månader. Och då är det grova överträdelser.

Och vidare; det kanske går på ett ut om man modererar efter typ en vecka, hur många har inte redan tagit del av tråden i omodererat skick...?

Det finns anmälda inlägg som ligger kvar i årtal, ja för att inte säga i evighet.
Att ett inlägg rapporterats och modererats, är inte liktydigt med att det raderas.

//Brute
Citera
2020-03-11, 00:07
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Nya trenden på forumet verkar vara att man hittat en Twitter video på nätet från omvärlden varpå en tråd skapas i forumet.
Varpå diverse slutsatser dras, helt utan sammanhang eller något så efemärt som faktaunderlag.

Här är ett praktexempel; (FB) (VIDEO) 15+afrikaner stampar sönder och rånar en flicka i NY

Ett antal problem; redan rubriken är felaktig "afrikaner". Sedan går det snabbt utför, flickan utmålas, felaktigt, som vit varpå rasistpöbeln samlas för att delge oss sina teorier om den svarta rasen; "apor" är väl det snällaste invektivet.
Några användare försöker nyansera bilden en aning, varpå dessa angrips.

Vad menar du är problemet med reaktionerna på videon och moderators reaktion? Menar du att moderator ska gå in och säga: "ap ap ap. Vi vet inget om medborgarskapet på dessa apor. alltså är de nog amerikaner de också".

Vill du att identitetspolitik och folkuppfostran ska slå igenom på flashback så är du nog på fel forum. Här är det yttrandefrihet som gäller. Inte semantik.

Dina argument tyder på att du nog är en apa, neger, blatte, kommunist, fascist, pedofil, bög, rättshaverist och allmän jävla dåre. Om inte detta stämmer så är du nog jävla knarkare eller mordbrännare. Dessa ord får man skriva om det är On Topic och inte kan kopplas till en medlem och dess identitet.

Moderator är helt enkelt inte din förskolefröken. Väx upp.
Senast redigerad av Blundetto 2020-03-11 kl. 00:12.
Citera
2020-03-11, 00:11
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Det finns anmälda inlägg som ligger kvar i årtal, ja för att inte säga i evighet.
Att ett inlägg rapporterats och modererats, är inte liktydigt med att det raderas.

//Brute
Goddag yxskaft. Så mycket fattade jag också.

Men som jag varit lite inne på; användarna på forumet verkar ju vilja ha det såhär. Och såna som jag får väl helt enkelt hålla sig borta.
Citera
2020-03-11, 00:17
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Goddag yxskaft. Så mycket fattade jag också.

Men som jag varit lite inne på; användarna på forumet verkar ju vilja ha det såhär. Och såna som jag får väl helt enkelt hålla sig borta.

Då får du gärna hänvisa eller länka till några inlägg som legat rapporterade men omodererade i månader. För rättvisans skull.

//Brute
Citera
2020-03-11, 00:19
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Då får du gärna hänvisa eller länka till några inlägg som legat rapporterade men omodererade i månader. För rättvisans skull.

//Brute
Tyvärr sparar jag inte sådana inlägg

Men okej, inlägg nr 5 i tråden jag länkar till i första inlägget. Sen # 17.

#18, #24, #30, #40, #50, #73, #78, #79, #83, #86, #92, #99, #106,#107, #116

#87 med lite mysiga dödshot

Bara ett axplock, och då ska Mods "rensat" tråden. Bra jobb, verkligen
Senast redigerad av gato12 2020-03-11 kl. 00:34.
Citera
2020-03-11, 00:29
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Tyvärr sparar jag inte sådana inlägg

Då återgår jag till modererandet, om du ursäktar.

//Brute
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in