Citat:
Ursprungligen postat av
WirelessGkit2
Man blandar till den av ngon starkare sprit. (typ spolarvtska, kldbrarmedium, k-sprit) Fast jag skulle inte rekommendera ngon att ens prova expressens idiotrecept. Det r fel p det, helt enkelt.
Kom igen nu, Spolarvtska eller T-rd?
r spolarvtska verkligen 90% alkohol (koncentrerat)?
Citat:
Ursprungligen postat av
fomi
Jag sitter hr med en tvlpump innehllandes isopropanol och aloe vera-gel... men den lses inte upp utan ser lite ut som om man skulle ha runkat ner i en skvtt vatten. Frgan r... varfr lses den inte upp och vad ska jag ha istllet om jag inte fr tag p glycerin?
Lste att inte alla aloe vera gel r lmpliga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Angelofeverything
Jag har kpt ett 3-pack spolarvtska , dvs 12 liter. Kostade 99 kronor 👍
Blanda i lmpliga flaskor med lite vatten flytande tvl + vatten.
99 spnn.. knappast koncentrerat d?!
Citat:
Ursprungligen postat av
Nakkvarr
Sprit i ngon form gr vl alltid att f tag p p macken eller s (T-rd, T-frys, spisbrnsle eller s?) Om det gller att gelatinera den har jag en id (som jag inte prvat): ls litet aluminium i stark natriumhydroxidlsning (Varning! Hftig reaktion med vtgasutveckling!) och tillstt reaktionsprodukten till spriten. Stll drefter pH till neutralt med valfri syra. Resultatet borde bli en gel (jag stadkom ofrivilligt en del sdana d jag gjorde mina laborationer p hgskolan!)
De optimala proportionerna kan ngon experimentvillig kanske prova ut?

Wow, helst inte.. lter som en Malm-balkong boom..
Citat:
Ursprungligen postat av
Kriminalen-nu
Kp en flaska t-rd. Markera fyllnadsnivn. Hll ut 2 dl ur flaskan. Fyll p vatten till markeringen du nyss gjorde. Pytsa i lite glycerol (1-2 msk) fr hudens skull. Done!
Var kper du glycerol, apoteket?