2020-03-10, 19:54
Bannlyst
Order of the Good Death

Den amerikanska begravningsentreprenören Caitlin Doughty berättar om sitt yrke och ämnen relaterade till döden
Citera
2020-03-13, 11:31
Moderator
evilhoneys avatar
Hon är fantastisk! Sättet hon pratar om döden utan att göra det till ett skämt eller till en skräckhistoria är otrolig. Jag har plöjt igenom både kanalen på youtube och podcasten hon tillsammans med två till från the order of the good death.
Rekommenderas till banne mig alla!
Citera
2020-03-16, 22:04
Medlem
Finns inget att diskutera riktigt. En av de bästa kanalerna på youtube.
Citera
2020-03-16, 22:35
Medlem
taamids avatar
Älskar den kanalen. Följer dem på Twitter, har köpt deras böcker och lyssnar på deras podcast.

Vi kanske kan diskutera hur vi fann den kanalen/deras kollektiv?

I mitt fall var det att jag 2015 sökte på #caturday på Twitter och sedan tidigare följt han som gör kortfilmerna med det tecknade dansande skelettet på Facebook. Hjärnsläpp så minns inte vad killen heter, men han är deras polare. I samband med att Prince dog, minns jag att deras följarantal skenade.
Citera
2020-07-02, 18:01
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taamid
Älskar den kanalen. Följer dem på Twitter, har köpt deras böcker och lyssnar på deras podcast.

Vi kanske kan diskutera hur vi fann den kanalen/deras kollektiv?

I mitt fall var det att jag 2015 sökte på #caturday på Twitter och sedan tidigare följt han som gör kortfilmerna med det tecknade dansande skelettet på Facebook. Hjärnsläpp så minns inte vad killen heter, men han är deras polare. I samband med att Prince dog, minns jag att deras följarantal skenade.

Jag minns inte hur.. En dag hade algoritmen rekommenderat den för mig och det var ju lyckat, oerhört bra kanal.

Hon är med i ett av avsnitten för Netflix relativt nya animerade serie "the midnight gospel". "Ny" serie som är en gammal podcast som man har lagt till animationer för, jag vet inte om jag kan rekommendera den i allmänhet men hennes avsnitt är bra, om man inte hört det tidigare.
Citera
2021-03-01, 21:17
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Hon är fantastisk! Sättet hon pratar om döden utan att göra det till ett skämt eller till en skräckhistoria är otrolig.
Kan blott instämma. Vilken show! Vilka ämnen, vilken kunskap. Och att hon faktiskt åker till Molokai!!! Eller alla andra ställen, som begravningsplatserna i New Orelans. Samt alla dessa kunskaper, om tsarfamiljen och sjön som inte släpper ifrån sig sina döda. Den här tjejen kommer bli som Morgan Spurlock, storkänd och med egen show på streamingkanalerna.
Tills dess kan alla njuta av hennes redogörelse för ett gäng rugbykillar som damp ner från skyn (och landade i Anderna)
https://www.youtube.com/watch?v=syJyPq7lRGc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in